Pensarando Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hei, En klassekamerat har en lekker og liten Acer Aspire One, og jeg har blitt veldig fristet til å investere i en slik jeg også. Men jeg lurer på om det vil være veldig skadelig for øynene å lese for mye på en så liten skjerm? Jeg blir egentlig ganske sliten av å lese mye liten skrift. Ødelegger jeg øynene, eller er det en uskadelig vanesak? Eller for å si det sånn: Ødelegger jeg øynene mye mer ved å lese på en slik skjerm i forhold til en stor skjerm? Kameraten min hevder at optikeren hans mente det skulle gå helt fint... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Det er ikke nødvendigvis størrelsen på skjermen som har noe å si, men størrelsen på skriften på skjermen. Jeg har en aspire one, jeg bruker til vanlig linser, og jeg har ingen problemer. Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Har selv en Acer Aspire One og har heller ingen problemer. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Jeg trodde ikke det fantes noen studer som kan vise til at man skader øynene av å lese smått? OT: Du kan jo også se på Asus Eee PC 900. Disse ble testet mot hverandre her: http://www.iktogskole.no/?p=243 Endret 26. august 2008 av Manfred Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg trodde ikke det fantes noen studer som kan vise til at man skader øynene av å lese smått? OT: Du kan jo også se på Asus Eee PC 900. Disse ble testet mot hverandre her: http://www.iktogskole.no/?p=243 dinside.no hadde en sak for litt siden og der sto d i praksis at d eneste som kunne skade øynene var å se direkte på solen. Lese liten skrift, sitte med PCen, lese i dårlig lys osv. gjorde øynene slitne, men ingenting permanent Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Dersom du blir sliten i øynene/hodet av å lese liten skrift vil jeg anbefale deg å ta en tur til optiker. Men ellers ser jeg på det som særdeles lite sannsynlig at du vil skade øynene dine på slikt. Men det vet uansett optikeren best Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg har ny PC-skjerm nå og det er mye bedre for den flimrer ikke like mye som den gamle, så kanskje det har noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 En ting er at enkelte kan få vondt i hodet av å lese på små skjermer o.l., men det er vel ingenting som tyder på at man får dårligere syn av å lese liten skrift. Det går liksom ikke den veien Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Tror man skal lese "ganske" mye for å ødelegge øyets fokuseringsevner Men et lite spørmål, hvorfor en liten 9" ? Greit nok at den er enkel å frakte med seg, men det er da en 15" også, og den er vel mye bedre å behnadle og lese tekst på? Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Men et lite spørmål, hvorfor en liten 9" ? Greit nok at den er enkel å frakte med seg, men det er da en 15" også, og den er vel mye bedre å behnadle og lese tekst på? Så du mener at en 15" på 2kg+ er like lett å frakte med seg som en 9" på 995 gram? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Men et lite spørmål, hvorfor en liten 9" ? Greit nok at den er enkel å frakte med seg, men det er da en 15" også, og den er vel mye bedre å behnadle og lese tekst på? Så du mener at en 15" på 2kg+ er like lett å frakte med seg som en 9" på 995 gram? Jeg mener at for en vanlig oppegående person, så skulle det ikke utgjøre nevneverdig forskjell Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg mener at for en vanlig oppegående person, så skulle det ikke utgjøre nevneverdig forskjell Vel for folk flest så er nok en fordobling i vekt og volum rimelig merkbart. Men nå regnes vel ikke jeg som verken oppegående eller normal da. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg har en Eee. Den er litt for liten for min del å jobbe på, men praktisk å dramed seg rundt og notere på og slikt. Ellers har jeg en Dell Latitude D430, som har 12.1" skjerm. Denne er veldig liten og enkel å dra med seg Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg har en IFL90+ som er ganske tung, og en acer aspire one. Aspire Onen er helt herlig å ta med seg i sammenligning, for man kan ha den med seg uten at man er sikker på at man trenger den. den bare ligger i sekken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå