Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Farlig å knekke fingrene litt?

SuperSkunk

Anbefalte innlegg

Det jeg er uenig med er det væskepratet. Jeg kan knekke høyrehånda mi i ett sett uten å stoppe. Knekk, knekk, knekk, knekk. gjerne ti knekk på ti sekunder.

Samme her. Når jeg knytter neven på en spesiell måte, knekker det i omtrent alle fingrene nesten hver gang.

Før var det føttene mine som var sånn, nå er det henda O.o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg er uenig med er det væskepratet. Jeg kan knekke høyrehånda mi i ett sett uten å stoppe. Knekk, knekk, knekk, knekk. gjerne ti knekk på ti sekunder.

Samme her. Når jeg knytter neven på en spesiell måte, knekker det i omtrent alle fingrene nesten hver gang.

Før var det føttene mine som var sånn, nå er det henda O.o

For meg er det egentlig både hender og føtter.

Lenke til kommentar
Jeg knakk ofte før og merker nå at det har blitt "tyngre" å gripe, spesielt på høyrehånden

Shit! Sikkert det som er grunnen til at jeg er så svak i fingrene O.o Trodde egentlig jeg var svak i senene men.. Jævlig plagsomt når man skal bære soffaer, vaskemaskiner, o.l. Slutter fra nå av ihvertfall

En venn av meg klarer å knekke tomlene så de peker 145* ned. Ganske sykt.

Sykt^^ Klarte en stund å bøye bakover så pekefingeren min traff neven

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Jeg knakk ofte før og merker nå at det har blitt "tyngre" å gripe, spesielt på høyrehånden

Shit! Sikkert det som er grunnen til at jeg er så svak i fingrene O.o Trodde egentlig jeg var svak i senene men.. Jævlig plagsomt når man skal bære soffaer, vaskemaskiner, o.l. Slutter fra nå av ihvertfall

En venn av meg klarer å knekke tomlene så de peker 145* ned. Ganske sykt.

Sykt^^ Klarte en stund å bøye bakover så pekefingeren min traff neven

Det er vanvittig å få til det med pekefingeren. Jeg klarer ikke å bøye den 90* en gang.

Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer med å slutte med dette siden at jeg knakk opptil 3 ganger i timen for fingerne ble stive, og når jeg knakk så ble de helt slappe, MEN NÅ TIL SAKEN!!

Jeg gikk til kiropraktor som skulle fikse AD/HD'en min eller hemme den, og faktisk sant nok så har jeg godt med temperamang, eneste jeg slet med var sinne og det er helt borte men nå til sak, alt han gjorde var og dra i fingrene så det knakk også i tærne og armen, og jeg merket også at jeg oppførte meg helt anderledes før jeg gjorde dette, det har noe med hjernen å gjøre den reagerer anderledes på ting og setter inn det jeg kaller nymfer(adrealin hormoner) som gjør at du kan få for mye av dette, i visse tilfeller kan kroppen få for mye av disse stoffene som også kan gjøre at du får en trang til at du skal ha mer av dette.

Har sluttet med dette totalt og merker at jeg må trene opp fingrene igjen, fordi ble helt slappe av å "knekke" noe som sliter ut fingerne, bestefaren min må ofte(hvert 2 år) kutte en scene som går til hver av fingrene fordi den skal ikke være så stram som den er nå, og det takket være "knekking" ifølge røntegn legen som så på dette.

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar

Jeg har knekt fingre i over 4 år nå. Har hørt at du mister litt styrke i grepet når du blir litt eldre og jeg har begynt å merke det faktisk. Det skjedde med faren til en kompis, fordi han har holdt på med det i 20 år elns. Han er nesten helt slapp i fingra nå og mye vanskeligere å knekke. Jeg skal prøve å slutte fra i dag.

Lenke til kommentar

jeg knakk fingrene før, men klarte gradvis å slutte med det. nå gjør jeg det veldig sjeldent og er alltid bevisst når jeg gjør det, så jeg klarer å stoppe før jeg er ferdig :p:D

spiller også litt gitar :) så det er bra for meg at jeg slutter (kanskje jeg klarer å strekke fingre lenger på gitarhalsen når jeg IKKE knekker????)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...