-Tommy Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Er det blitt fastsatt en dato for nedsettelsen? Lenke til kommentar
int20h Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Acer er i ferd med å sette ned prisene på Acer Aspire One – aner vi en priskrig? Les mer Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Herlig! Da blir det nok en Acer på meg, har hatt Acer i mangen år og er strålende fornøyd med bærbarene de leverer. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Selv om jeg har dårlige erfaringer med Acer så tror jeg dette avgjorde mitt valg Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) hører rykter om at bluetooth støtten på linux utgaven av aspire one er heller laber, kan noen bekrefte dette? eller er det bare xp som gjelder for folket? ja, jeg vet at den ikke kommer med innebygget bluetooth. men slik jeg har fått det fortalt så støtter ikke linupus bluetooth dongler ut av esken... ah, fant dette: http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtop...?f=36&t=789 ser ut til at mens pakkene ikke er på plass ut av boksen så er det lite jobbing på få dem på plass. Endret 26. august 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
odd martin Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 har i lengre tid vært bevisst over at msi wind var det beste valget, mener enda det men viss aspie one a150 kommer til å koster rundt 2500kr da blir det nåkk en acer på meg istedenfor Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ca 2700 kr for 160 GB versjonen med stort batteri ser ut til å bli en meget sterk kandidat! I dag 3000 for maskinen med 120GB og ytterligere 1000 kr for 6-cell batteriet, som en nesten må ha. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 nice skambillig xp utgave, denne her må jeg nesten kjøp. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Da blir Acer AA1 på meg. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Noen som vet når AOA150-1447 kommer i norske butikker ? Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Er det en samletråd for sånne "nettpc'er/småmaskiner"? Virker til å være endel som har peiling på slikt opplegg og vi andre stusser på artikkel etter artikkel om "nå setter XYZ ned prisen igjen!".. Lenke til kommentar
Del Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg ble forbauset over å se hvor mye større prisfallet var for versjonen med XP, kan det være at Microsoft nå har skrudd ned lisensprisen til nær null for å demme opp for linux? Lenke til kommentar
Professional Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 La oss håp så, ser xp maskinen ble leveret med mye større hdd, open suse here i come. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Klarer denne å spille av HD 10800p tilfredstillende? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Nice... 6-cellers batteriet alene er en huge boost. Plutselig så øker batteritiden liksom fra 2-3 timer til respektable 4-6 timer. Da er det brukbart Disse 6-cellers batteriene kostet jo tidligere en tusenlapp ekstra, så det er skikkelig bra at prisen faktisk har gått NED og du får det med på kjøpet nå. Denne er ikke egnet til 1080 staBBer. Det kommer selvfølgelig en del ann på hvilket codec og bitrate du bruker, men selv for "lettere" codec så vil nok denne slite med 1080. Vil nok dog klare 720 i lettere formater. H.264 derimot som er mesteparten av det du laster ned på nettet er meget tungt å drive, og der har du ingen sjans på 1080. Sansynligvis vil den ikke klare 720 i H.264 heller, utenom de med veldig lab bitrate kanskje. Veldig røfft sett så kan man si at Atom prosessoren er rund en tredjedel så rask som core2duo i forhold til klokkefrekvensen. Altså 1,6Ghz er tilsvarende ca 533Mhz om du skal sammenligne den. Litt under en fjerdedel så rask som en C2D som du finner i en ny sterk laptop altså. Det er dog en in-order prosessor i motsetning til de fleste du har brukt tidligere. Fordelen er mye høyere effektivetet, men ulempen er at maskinen vil føles mindre responsiv, så prosessoren vil nok "føles" enda mindre enn 533Mhz i forhold til hvor raskt maskinen reagerer på endringer. Folk bør være obs på at dette er en prosessor som ikke er i nærheten av det folk er vandt med (men så bruker den tross alt også bare 1-2watt). Maskinen er brukbar til enkel nettsurfing og kanksje litt office notater under forelesninger, men thats it, og den vil ikke føles like responsiv som en vanlig maskin. Den har sine klare begrensninger. Det sagt så kan det fint være verdt den veldig lave prisen... bare ikke ha urealistike forventninger. -Stigma Endret 26. august 2008 av Stigma Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg er ute etter en liten og grei pc til bruk på forelesninger, men vil denne være bra nok? Er eventuelt EEE eller MSI sitt alternativ ett bedre valg? Det blir for det meste å surfe på nett, notere i office, samt muligens litt andre programmer som benyttes under ingeniør studiet. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 svortevik, jeg bruker min AA1 A150 til akkurat det du beskriver . Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Når får vi merke denne prisnedsettningen i Norge? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Dagens norske pris på A110 er fra 2590 kr. Med 13% prisreduksjon betyr det fra ca 2250 kr. Dagens norske pris på A150 med 120GB er fra 2958 kr. Med 33% prisreduksjon betyr det fra ca 1970 kr. Norske priser er tydeligvis ikke helt proporsjonale siden A150 garantert vil prises høyere enn A110, men det gir i hvert fall en indikasjon på at A110 kan havne på rundt 2000 kr. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Klarer denne å spille av HD 10800p tilfredstillende? Den oppløsningen skulle jeg likt. Håper Wind settes ned i pris, jeg. Har vært skeptisk til mini-maskinene en stund, men wind ser virkelig knall ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå