Gå til innhold

HDTV or not HDTV ?

Anbefalte innlegg

Denne tv'en takler fint bilder i 720p og 1080i fra både Playstation 3 (blu-ray-filmer) og en Toshiba HD-DVD-spiller.

Foreldrene mine har den, så senest for noen timer siden så jeg Heroes i 720p uten problemer (HD DVD).

DVS at det er en HDTV-klar tv ? Verken PC,PS3 er nevnt samt Thosiba HD DVD spillere JESUS :roll: Han lurer på om han har en HD klar tv for HD sendinger/tv sendinger............................

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anyway, Hitachi-tven ER HD-ready. Den støtter HDCP over DVI, den støtter 720p og 1080i (eller en av delene).

Den er fullgodt spesifisert innenfor HD-standarden.

http://avforum.no/forum/tv-apparater/9487-...i-42pd5200.html

Denne tv'en takler fint bilder i 720p og 1080i fra både Playstation 3 (blu-ray-filmer) og en Toshiba HD-DVD-spiller.

Foreldrene mine har den, så senest for noen timer siden så jeg Heroes i 720p uten problemer (HD DVD).

DVS at det er en HDTV-klar tv ? Verken PC,PS3 er nevnt samt Thosiba HD DVD spillere JESUS :roll: Han lurer på om han har en HD klar tv for HD sendinger/tv sendinger............................

Og svaret er JA, om du ennå ikke har fått det med deg på de 4 innleggene jeg har svart han på det.

Lenke til kommentar
Syntes du bør lese første innlegg jeg og ikke skrive masse svada som han klart ikke er int i....

Det er vel heller du som bør lese første innlegget og rydde opp i begrepene dine. - Selv om tv'en ikke tilfredsstiller "HD-Ready" standarden betyr ikke det at den ikke er HD-klar og kan vise HD materiale helt fint.

Lenke til kommentar
Syntes du bør lese første innlegg jeg og ikke skrive masse svada som han klart ikke er int i....

Det er vel heller du som bør lese første innlegget og rydde opp i begrepene dine. - Selv om tv'en ikke tilfredsstiller "HD-Ready" standarden betyr ikke det at den ikke er HD-klar og kan vise HD materiale helt fint.

OKI JIPPI KA..... Blir jo vrient å koble til en HD dekoder med en tv som mangler HDMI-kontakt og HDCP-støtte men men klart det finnes jo andre kilder som ikke trådstarter ikke bryr seg om...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

OKI JIPPI KA..... Blir jo vrient å koble til en HD dekoder med en tv som mangler HDMI-kontakt og HDCP-støtte men men klart det finnes jo andre kilder som ikke trådstarter ikke bryr seg om...

Alastor har vel poengtert det nok nå, samt postet link. Tv'en har en DVI-kontakt med HDCP-støtte. Du får ikke lyd igjennom den kontakten, men de som kjører HD skal vel uansett ikke bruke tv'ens høyttalere? :)

Lenke til kommentar
Tven har DVI-kontakt med HDCP-støtte. Sleng på en HDMI-DVI-kabel, og kjør lyden separat, og vips?

He he ja ja det men tror man at dette var dette trådstarter mente da han skulle kjøpe en HD ready tv? Kjøp deg spesialkabler, må koble lyd seperat via hjemmekino/stereo også... Nei dette blir bare tull spør man meg og sikkert trådstarter også...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Spesialkabel? Tven er HD-ready-spesifisert. DVI/HDMI-kabel er en helt vanlig standardkabel. Og audiokabel ved siden av er også en helt vanlig standardkabel, som uten problemer kan kobles rett i tven ved siden av dvikontakten.

Dette var slik tver VAR for 3 år siden! Da var HDMI noe helt nytt noe, som kun få tver hadde - og mange hadde DVI og lydkabel separat, det var helt vanlig. Men tvene var HD-ready allikevel :).

Lenke til kommentar
Spesialkabel? Tven er HD-ready-spesifisert. DVI/HDMI-kabel er en helt vanlig standardkabel. Og audiokabel ved siden av er også en helt vanlig standardkabel, som uten problemer kan kobles rett i tven ved siden av dvikontakten.

Dette var slik tver VAR for 3 år siden! Da var HDMI noe helt nytt noe, som kun få tver hadde - og mange hadde DVI og lydkabel separat, det var helt vanlig. Men tvene var HD-ready allikevel :).

Merkelig at ikke Hitachi solge den som merket HD ready produkt for 3 år siden men dette finner jeg ut av om Mandagen og surt for de i såfall da HD ready kostet 5-10000,- mer den gangen..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Kanskje trådstarter har sett feil ang hd-readymerke? Som du ser har jeg dokumentert flere ganger at tven er HD-ready etter alle spesifikasjoner den standarden har.

Ja du snakker om standarer idag men for 3 år siden så var det virkeligt et stort poeng at tver var HD ready og ble derfor også merket med dette som høy reklame.. Denne tven var ikke HD merket det er jeg 100% sikker på samt spesefikk på tven heller ikke nevner at den er HD klar og dette er høyst merkelig...

Lenke til kommentar

Da har jeg googlet litt mer. Tven støtter så og si alt som gjør en tv hd-ready, men den har ikke hd-ready-stempelet som følge av at den ikke støtter 720p 50hz, kun 60hz.

Dette vil ikke være noe problem for bruken til trådstarter, da den fint takler 1080i i alle formater :).

Så du har rett i det at den ikke hadde hd-ready-stempel. Men den var HD-forberedet, og støtter så og si alt av oppløsninger i dag som vi regner som HD:

og til all hd-tv-titting i norge i dag fungerer den knall :).

http://forum.rtl.no/viewtopic.php?f=8&t=4760&p=29900

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...