grevaeg Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) uhm, tror nok du snakker om meg hvis du sjekker nicket pus og tidligere worklog Kommer nok til å brande dette prosjektet proper ja Uansett, er ikke noen sure miner her, kabinettet er kjøpt og betalt, er lov å briefe litt ^^ Endret 28. september 2008 av grevaeg Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 uhm, tror nok du snakker om meg hvis du sjekker nicket pus og tidligere worklog Der har vi gutten vettu, fikk du virkelig 8 lapper for kabinettet ditt? Trodde du jobbet videre med det, du har jo laget en ny eller jobber videre med det i den "nye" worklogen din? Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Yup... var prisen jeg satte på kabinettet indeed... Men ja, det ble ferdig, og ja, nytt prosjekt i gang =) Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Oi, det hadde jeg aldri trodd, sjeldent slike "sjeldenheter" får en såpass god pris, uansett hvor mye det kostet for deg. Men grattis med prisen (Og jeg følger Worklogen din ). Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) skal fullføre den forrige loggen med bilder nuh =) Uff... tjente nok ikke noe på det nei... men men, ble litt drahjelp til å bygge ferdig neste prosjekt Endret 28. september 2008 av grevaeg Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 skal fullføre den forrige loggen med bilder nuh =) Uff... tjente nok ikke noe på det nei... men men, ble litt drahjelp til å bygge ferdig neste prosjekt Hehe, man tjener desverre lite på slike prosjekter, tapet er større. Men det er slike "Ildsjeler" som deg som får folk som meg til å sikle på slike kabinetter - hadde det ikke vært for prisen og x-antall timene du har sitti med det. Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 hehe, takk for gode ord, alltid morro med nye prosjekter, glad for at jeg har muligheten til å inspirere en gang i blandt =) lagt ut de siste bildene som ble tatt av forrige prosjekt på den tidligere workloggen nå, for de som er intr =) Casebuild,: Dual PC case Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Er det er firma som lakker kassen for deg? Isåfall hvilket firma? Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Er det er firma som lakker kassen for deg? Isåfall hvilket firma? Lundsrud billakkering, mysen *liker ikke sprayboxer til sånnt* sitter ikke bra nok Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Tar de mye for jobben? Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Tar de mye for jobben? Blir ikke så ille ... kabinettet er ferdig sparklet og pussa... så er bare lakkeringsjobben som står igjen, hadde blitt en del dyrere hvis lakkereren skulle tatt den biten også... Ender vel opp på en 1300kr for jobben inkl lakk tror jeg Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 hei.. Lurer på hva slags kort du skal bruke da du skal ha inn alle disse diskene dine, hvordan blir alt resten satt opp? Blir det kjørt som 2 servere som jobber samens? (linux?) -Trodal Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 hei.. Lurer på hva slags kort du skal bruke da du skal ha inn alle disse diskene dine, hvordan blir alt resten satt opp? Blir det kjørt som 2 servere som jobber samens? (linux?) -Trodal Vel, er nok enklere enn som så.. Kommer til å bli 2 stk 8 porter sata kontrollere på hvert hovedkort, +mulighet for 10 disker pr hovedkort SÅ en total på 26 disker pr PC Begge pcene kommer til å være i bruk, så blir nok vista x64 på dem, men enkel mapping mellom pcene over lan =) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Har rammen kommet igjen fra lakking? Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Har rammen kommet igjen fra lakking? nei =/ Gleder meg som en liten unge, ting tar bare sykelig lang tid når man gjør det -.- *lettere frustrert* Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Artig om du får til det luft systemet da! Hva er det som skal drive/pumpe luften forresten? En ellr annen liten elektrisk pumnpe/motor eller noe? Veit ikke om du har fulgt med på worklogen til TribalOverkill på diverse engelske forum? Men veit hvertfall att han ga opp alle tankene med luftbobler i reservoarene sine, bråkte noe inni hampen. Men om du går for å lage denne utrolig kule galskapen så må du ta masse bilder! For artig kommer det uansett til å vere! Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Artig om du får til det luft systemet da! Hva er det som skal drive/pumpe luften forresten? En ellr annen liten elektrisk pumnpe/motor eller noe? Veit ikke om du har fulgt med på worklogen til TribalOverkill på diverse engelske forum? Men veit hvertfall att han ga opp alle tankene med luftbobler i reservoarene sine, bråkte noe inni hampen. Men om du går for å lage denne utrolig kule galskapen så må du ta masse bilder! For artig kommer det uansett til å vere! Vel... det kommer helt ann på luftpumpa du bruker skulle man tro? Er ett ganske utrolig utvalg av sånne også eheim 400 har en rating på 25db, så dette burde da fungere? den pumper 400 liter luft i timen, og hvis trykket blir fordelt på 4 tuber, burde det ikke bråke så ille. Har vært innom en del butikker på jakt etter noe lignende, og er utrolig stor forskjell på lydnivå... men men, håper det er mulig å gjennomføre =) Kommer til å gi det ett realt forsøk i det minste Lenke til kommentar
aGal Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) eheim 400 har en rating på 25db, så dette burde da fungere? Hvis det er Eheim Airluftpumpeserien så kan jeg i allefall konstatere at de har lavt lydnivå ja. Har en stk Eheim Air 100 til et av mine akvarier, bråker ikke nevneverdig. Kan kalle det for "god" bakgrunnsstøy, støynivået ligger vel på det samme sån ca vill jeg tru på 400'n. EDIT: wtf, funker ikke med aktiv lenke :S Link til serien med luftpumpe: http://www.eheim.de/eheim/inhalte/index.jsp?id=27595 Endret 14. oktober 2008 av aGal Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Tror ikke det TribalOverkill ga opp pga. lyden fra det som dreiv luften, men lyden fra boblene. Aner ikke om det ble resonans eller noe inni der, men skulle trodd att med et relativt lavt trykk så skulle det ikke bli så ille lyd. Her er noen linker fra loggen hans fra bobletestingen: http://forums.bit-tech.net/showpost.php?p=...mp;postcount=42 http://forums.bit-tech.net/showpost.php?p=...mp;postcount=43 Den siste linken er vel delvis ett forsøk på å lage vannsprut inne i reservoaret, noe som ikke var så lett det heller. Hehe Håper at du gjor ett forsøk, for det hadde vert vanvittig tøft å sett noe slikt i bruk som faktisk funker bra! Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Tror ikke det TribalOverkill ga opp pga. lyden fra det som dreiv luften, men lyden fra boblene. Aner ikke om det ble resonans eller noe inni der, men skulle trodd att med et relativt lavt trykk så skulle det ikke bli så ille lyd. Her er noen linker fra loggen hans fra bobletestingen: http://forums.bit-tech.net/showpost.php?p=...mp;postcount=42 http://forums.bit-tech.net/showpost.php?p=...mp;postcount=43 Den siste linken er vel delvis ett forsøk på å lage vannsprut inne i reservoaret, noe som ikke var så lett det heller. Hehe Håper at du gjor ett forsøk, for det hadde vert vanvittig tøft å sett noe slikt i bruk som faktisk funker bra! Vet ikke helt om det har vørt problemer for tribal grunnet liten tank eller noe, samt lukket system Disse tankene blir godt over 80cm høyere, så er ikke noe problem å ha luftehull i toppen, da kjøeveska ikke kommer opp dit i utgangspunktet, men vet ikke hvordan det kommer til å bli med fordamning av veske.... 0.o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå