Nizzen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Du sender vel ikkje med posten? Linjegods eller liknende er vel det beste, og på pall Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Du sender vel ikkje med posten? Linjegods eller liknende er vel det beste, og på pall Blir nok tollpost eller no ja Er det noen som har peil på vanntette plexiboxer? og hvordan man lager disse? akvarister? *Vil ha vannfall i fronten* -.- men gikk ikke helt bra forrige gang Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg la ikke merke til noe budsjett, så da kommer det åpenbare spørsmålet: Hvor mye har du tenkt å brukt på dette? Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Jeg la ikke merke til noe budsjett, så da kommer det åpenbare spørsmålet: Hvor mye har du tenkt å brukt på dette? Prisen blir det den blir =) ender nok fort opp rundt 10k... uff.. Ny vannavkjøling og vifter alene runder fort 5000,- så rundt 5k på resten av kabinettet er vel fornuftig Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hoi! Skulle rivd i et lignende prosjekt jeg og, men saken er nå den at jeg er så godt som blakk Gleder meg til å se oppdateringer! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hei. Til å lime plexi/lexan har jeg brukt Super Strong Epoxy som er 2 komponent, herder og lim. Blir solid og sterkt. Og så er den transparent. Så du må se etter et lim som er til PVC, Har prøvd forskjellige lim, men har bare funnet det som fungerer. Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Hei. Til å lime plexi/lexan har jeg brukt Super Strong Epoxy som er 2 komponent, herder og lim. Blir solid og sterkt. Og så er den transparent. Så du må se etter et lim som er til PVC, Har prøvd forskjellige lim, men har bare funnet det som fungerer. Vil du kunne lage en vanntett tank med dette? som tåler noe trykk? Lenke til kommentar
massin Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ser jævla bra ut! Har sett ditt forige prosjekt og det ble knall bra! Håper det ablir like bra, og enda litt til:P massin Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Ser jævla bra ut! Har sett ditt forige prosjekt og det ble knall bra! Håper det ablir like bra, og enda litt til:P massin hehe, takk for kommentarer, håper dette prosjektet kan ta alt ett skritt videre sorry for manglende updates, men har fått en liten lungebetennelse -.- jaja, aluminium kom i dag... ut å sveise på torsdag, og forhåpentligvis sende alt sammen til eloksering en gang neste uke Lenke til kommentar
duckers Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Ser bra ut dette her Hva med å gå bort fra ideen om å bygge vannfall i fronten og heller bruke rørene i front som vanntank (fylle dem så full som mulig), og la luft strømme opp gjennom rørene. Gir litt den samme effekten som vannfall ville gi tror jeg. Lar du vannet strømme fra bunnen av rørene (nedenfor der du pumper inn luft) og inn på toppen av rørene kan dette umulig føre til særlig problemer med luft i kjølesløyfen? Så er det bare å finne en fin måte å dekke til den øverste og nederste delen av røret så du kun ser den delen av røret med luftgjennomstrømning. I tillegg vil du ikke få så stort mottrykk i systemet som du får hvis vannet må løftes hele høyden av kabinettet med bare litt vann i bunnen av tanken Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Ser bra ut dette her Hva med å gå bort fra ideen om å bygge vannfall i fronten og heller bruke rørene i front som vanntank (fylle dem så full som mulig), og la luft strømme opp gjennom rørene. Gir litt den samme effekten som vannfall ville gi tror jeg. Lar du vannet strømme fra bunnen av rørene (nedenfor der du pumper inn luft) og inn på toppen av rørene kan dette umulig føre til særlig problemer med luft i kjølesløyfen? Så er det bare å finne en fin måte å dekke til den øverste og nederste delen av røret så du kun ser den delen av røret med luftgjennomstrømning. I tillegg vil du ikke få så stort mottrykk i systemet som du får hvis vannet må løftes hele høyden av kabinettet med bare litt vann i bunnen av tanken Tanken var vel å få front tubene ca halvfulle med vann, sånn at det alltid er nok vann i systemet Men klart, pumpa det andre veien hadde absolutt vært mulig, har ikke fått freset ut eller gjort ferdig denne biten ennå, så skal teste begge deler, takk for tips ^^ Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Planer om skjerm i front eller noe slikt? Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Planer om skjerm i front eller noe slikt? vel... if it fits... Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Shait, det der var en monster plexibit! Hvor fikk du tak i den egentlig? Og hvor mange lapper måtte du ut med? Skal hvertfall følge med på dette prosjektet! Angående lim, så er det som Alu-Tech sier, Epoxy funker greit. Personlig synes jeg det er litt grisete, men ting henger bra. Superlim er mer clean og limer bra, men ting har en tendens til å få ett hvitt lag siden superlimet fordamper og etser overflater. Finnes noe tynntflytende lim som er spesialberegnet på plexi, men veit ikke om man får tak i det i Norge. De har det hvertfall i USA (link: (film), kan kjøpes hos TAP Plastics) Har lyst på slikt selv, men tror jeg må roe ned utenlandshandlingen litt nå. Dersom du trenger litt tips på reservoar kan du sjekke trådene til TribalOverkill på bit-tech.net, eller sjekke tråden min her på forumet med ''Hjemmelaget Reservoar''. Bare å spørre om det er noe med plexien du lurer på, ikke sikkert jeg kan svare, men har plukket opp endel kunskap på området etterhvert. Stå på videre! Endret 9. september 2008 av Ashaman Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Shait, det der var en monster plexibit! Hvor fikk du tak i den egentlig? Og hvor mange lapper måtte du ut med? Plastkompaniet, Oslo... uhm...de sender regning, så veit ikke ennå Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Detta blir bra vettu stirra lenge på den forrige på tg i år jobber du på spinnin wheel eller? Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Detta blir bra vettu stirra lenge på den forrige på tg i år jobber du på spinnin wheel eller? hehe, thx Nah, jobber for Aker Solutions, men faren min driver spinnin wheel, så er greie muligheter for å låne utstyr Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Oi! Dette må jeg følge med på! Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 hvorfor ikke bruke noen TB disker denne gangen? ¨^ Lenke til kommentar
grevaeg Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Pris pr GB har ikke vært bra på TB disker før nylig, pluss, trenger mer penger , hehe Er oppe i 4 stk 1TB sata så langt, og 2 stk 1TB externe, ill get there, ok? ^^. bare trenger mer tid og penger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå