Gå til innhold

Hvordan blir videoinnstillinger ved scarttilkobling?

Anbefalte innlegg

For det føste så har ikke jeg peiling derfor kanskje dette dumme spørsmålet.

Det snakkes jo om 1080i/P-720P-576P men har dette noe med om selv tven er koblet til med hdmi eller scart? Jeg lurer på hvordan det blir å koble til en tv som er klargjort for opptil 1080i da man bruker en vanlig dekoder fra canal digital/ parabol og scart altså ikke Hdmi?

Har dette noe og si for kvaliteten på selve bilde fra tv tenker da på vanlige tv sendinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På helt vanlige tv sendinger, vil du ikke se så veldig mye til kvalitetsforskjeller. Men med en gang du får høyoppløslige signaler, vil scart stå for et massivt tap i kvaliteten. Bruk hdmi om det er tilgjengelig, vil nok de fleste si.

På min dekoder er menyene høyoppløslige, mens bildet (tv sendingene) blir skalert opp til 720p. Dermed har jeg høyoppløslige menyer, og et oppskalert tv-bilde - over hdmi.

Lenke til kommentar
På helt vanlige tv sendinger, vil du ikke se så veldig mye til kvalitetsforskjeller. Men med en gang du får høyoppløslige signaler, vil scart stå for et massivt tap i kvaliteten. Bruk hdmi om det er tilgjengelig, vil nok de fleste si.

På min dekoder er menyene høyoppløslige, mens bildet (tv sendingene) blir skalert opp til 720p. Dermed har jeg høyoppløslige menyer, og et oppskalert tv-bilde - over hdmi.

Vel denne dekoderen har ikke HDMI bare scart så hvor høy oppløsning for man da? 720?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...