Gå til innhold

Gf3 ti200 eller ATI Raedon 8500??

kimaeven

Anbefalte innlegg

HEi jeg har tenkt på å kjøpe nytt grafikkort. Vil bruke ca 2500kr. Hvilket bør jeg kjøpe?? raedon eller geforce?? Kan noen komme med noen gode argumenter for hva jeg bør velge?

AMD tbird 1400 266fsb

192mb minne

TNT2 m64

Hilsen Kim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Radeon 8500 er jo ikke sammenlignbart med ti200 i det hele tatt. Radeon kortet er jo konkurenten til ti500, alle tester viser jo at Radeon 8500 legger ti200 korta (og ofte ti500) bak seg i en støvsky.

Så gjør som meg og bestill en Radeon. :smile:

Lenke til kommentar

Hei, skal også kjøpe nytt.

Gainward GeForce3 Ti200 "Golden sample" 3,8ns eller

Club 3D ATI Radeon 8500.

Prisfroskjellen er på kr. 99 uvesentlige kr!

Har sett at noen mener at de noe Club3D kortene Amraam har fått inn er med 4ns i stedet for 3,6. Noe som kan bekrefte/avkrefte dette??

Er Club3D kortet fortsatt interessant i forhold til tildligere nevnte Gainward kort??

Mvh.

Sjur Jensen Bay

Lenke til kommentar

Har du prøvd begge kortene extreme? Eller har du lest dette.

Jeg har prøvd begge kortene og mener nVidia har fremdeles mangler på sine drivere.

ATI har også bedre bilde, bedre TV utgang.

Får du grafikk problemer med ATI kortene i spill, så har du god tweak programmer som du kan disable/enable de flest funksjonene i kortet.

ARVID

Lenke til kommentar

kommer til å bruke kortet i oppløsning 1024.. og høyere. tv-utgang er viktig da jeg bruker pc'n en del mot tv. men er tv-out på club3d kortet av samme kvalitet som org. ati?? gainward bør jo kunne overklokkes ganske høyt da. har ikke tenkt til å kjøre club 3dkortet på 250. minst 275mhz må til og aller helsst på orginalkjøling.... uansett: har enda ikke helt bestemt meg. hvordan er pov r8500 vs. club3d 8500??

Lenke til kommentar

er du helt tullerusk extreme?

når ati kortet slår ti500, hva skal liksom ti200 gjøre for noe godt?

greit nok har aldri sett ti500, men har sett 8500 kortet og det er helt sinnsykt konge..

3d grafikken er meget bra, og mens 2d grafikken er uslåelig.

og jeg har da sett mange tester der ati kortet er best.. samtidig som det er billigst..

rart er det ikke?? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 16:06, tgrude skrev:

er du helt tullerusk extreme?

når ati kortet slår ti500, hva skal liksom ti200 gjøre for noe godt?

greit nok har aldri sett ti500, men har sett 8500 kortet og det er helt sinnsykt konge..

3d grafikken er meget bra, og mens 2d grafikken er uslåelig.

og jeg har da sett mange tester der ati kortet er best.. samtidig som det er billigst..

rart er det ikke?? :smile:

Nei, jeg er ikke helt tullerusk.

For hardcore gamers så er det bare et valg, nemlig Ti200. Dette er raskest i de fleste spill i oppløsninger under 1024x768. Nvidia har også mye bedre drivere, og mye bredere kompabilitet. ATI sine drivere er fortsatt for umodne, men vent et halvt års tid, og de er nok på høyde med Nvidia. Uansett, husker du at ATI jukset i Benchmarks (Quake3)? tomshardware og firingsquad avslørte dette, ikke særlig bra. Sier jo litt om ATI :evil:

Lenke til kommentar

Ja, hardcore gamere som kjører 1024x768, fordi denne oppløsningen gir best resultat på en 17" skjerm. jeg spiller counterstrike, og kjørte 800x600 inntil nylig, fordi dette gir meg 100 fps stabilt. hardcore gamere tenker ikke bildekvalitet, derimot PURE speed. og det har vel GeForce 3- serien nok av. Og, du er ganske god hvis du klarer å skaffe deg ett ATi Radeon 8500 Retail her til lands. Tenker akkurat nå seff, ikke en uke før GF4 kommer ut. Jeg har selv prøvd, men Amraam svarer ikke på hverken telefon eller mail, så jeg avbestilte Club 3D kortet, hovedsakelig fordi de har fått inn kort med 4ns RAM. Kjøpte heller ett Gainward GF3 ti200 480XP med 3,8ns. og overklokker det til ti500-hastighet, kanskje over :smile:

Synd at jeg ikke skal få tak i ett radeonkort egentlig, jeg hadde veldig lyst til å teste dette kortet, spesielt retail-versjonen virker interessant. Men etter det jeg har lest på rage3d-forumet, så er det masse trøbbel med radeon-kortene, dvs med hensyn til volt på minne og core osv. Dessuten fins det jo cirka en million forskjellige radeon-kort, du må spørre webshopen eller produsenten for å få vite eksakte specs...tåpelig av ATi og produsentene å endre specs, selv om jeg vet at RAM-priser har gått opp

GL ATi, håper dere fikser det med R300 :smile:

[ Denne Melding var redigert av: DuraN på 2002-01-15 18:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 18:04, DuraN skrev:

Ja, hardcore gamere som kjører 1024x768, fordi denne oppløsningen gir best resultat på en 17" skjerm. jeg spiller counterstrike, og kjørte 800x600 inntil nylig, fordi dette gir meg 100 fps stabilt. hardcore gamere tenker ikke bildekvalitet, derimot PURE speed. og det har vel GeForce 3- serien nok av. Og, du er ganske god hvis du klarer å skaffe deg ett ATi Radeon 8500 Retail her til lands. Tenker akkurat nå seff, ikke en uke før GF4 kommer ut. Jeg har selv prøvd, men Amraam svarer ikke på hverken telefon eller mail, så jeg avbestilte Club 3D kortet, hovedsakelig fordi de har fått inn kort med 4ns RAM. Kjøpte heller ett Gainward GF3 ti200 480XP med 3,8ns. og overklokker det til ti500-hastighet, kanskje over
:)

Synd at jeg ikke skal få tak i ett radeonkort egentlig, jeg hadde veldig lyst til å teste dette kortet, spesielt retail-versjonen virker interessant. Men etter det jeg har lest på rage3d-forumet, så er det masse trøbbel med radeon-kortene, dvs med hensyn til volt på minne og core osv. Dessuten fins det jo cirka en million forskjellige radeon-kort, du må spørre webshopen eller produsenten for å få vite eksakte specs...tåpelig av ATi og produsentene å endre specs, selv om jeg vet at RAM-priser har gått opp

GL ATi, håper dere fikser det med R300
:)

[ Denne Melding var redigert av: DuraN på 2002-01-15 18:07 ]

Først av alt, han sa *under* 1024. Dessuten, dette er kanskje bare min definisjon, men jeg ville definere en hardcore gamer som en som vil ha det beste. Jeg mener, å oppnå sykt høye fps i < 1024 er vel neppe noe problem? Da kan man vel like gjerne gå for et Geforce 2 eller Geforce 256DDR?

Lenke til kommentar

Quote:

Først av alt, han sa *under* 1024. Dessuten, dette er kanskje bare min definisjon, men jeg ville definere en hardcore gamer som en som vil ha det beste. Jeg mener, å oppnå sykt høye fps i < 1024 er vel neppe noe problem? Da kan man vel like gjerne gå for et Geforce 2 eller Geforce 256DDR?

Jeg tenker på slike folk som prøver og få Maksimalt ut av pc'ene sine, i spill som f.eks. Quake 3 Arena. Disse tweaker spillet maskimalt for å få maksimalt med FPS, og her spiller de i så lave oppløsninger som 512x384 og 640x480! For disse er det kun Geforce som gjelder, da GF3 ti200 og ti500 er raskest.

Lenke til kommentar

Ikke bruk ATi's juks med quakeIII som et motargument mot å kjøpe Radeon kort... Hva har dette å si for oss, når det måtte experter til for å se/avsløre forskjellen i bildekvalitet, og da de egentli ga alle brukerne et ytelsesløft.

Det som er verre er ATi's endring av kjerneminne frekvenser, uten å markere dette på en brukervennlig måte, Kun med OEM, LE og LELE...

menmen, jeg venter til GF4, altfor dårlig tilgang på skikkelige radeon8500 kort i dette tåpelige landet.. :smile:

Lenke til kommentar

jeg kan ikke vente på GF4, fordi jeg får solgt GF2 Pro kortet mitt for best pris akkurat nå.

jeg er enig i at det er ekstremt vanskelig å få tak i et radeon 8500 OEM eller Retail. og da Club 3D begynte å sende ut 4ns kort, gir jeg likegodt opp. hvis jeg får tak i amraam da, som aldri tar telefonen eller svarer på email. dårlig service.

jeg spiller masse counterstrike, og jeg har ikke 99 fps konstant på min pc i 1024x768, fordi cs er mer krevende enn man skulle tro, fordi man mottar data fra mange forskjellige pc'er. kjører 800x600 med en T-bird 1507 mhz, 256 mb ram og gf2 pro. man skulle tro at jeg klarte 99 fps konstant med den PC-en i 1024x768, men det gjør den ikke.

og såvidt jeg ser har Gainward's GF3 ti200 samme kjøling og samme RAM som GF3 ti500 kortene deres, og det da sier det seg vel selv at det kan overklokkes ganske kraftig, med crystal orb og arctic silver skal det vel nå 240 på core og 550 på RAM...

Lenke til kommentar

Jeg var på et LAN for en stund tilbake hvor jeg spilte CS. Jeg fikk 99 fps hele tiden.

Mitt oppsett den gangen var:

Athlon 700 Mhz (Slot A)

ASUS K7M

256 mb PC 100

GeForce Pro 256DDR

Soundblaster 64 (ISA)

Dette er nesten ett år siden så jeg vet ikke om det er kommet noe til CS som ville gjort at ytelsen min sank.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...