GrevenLight Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hei, jeg har nettopp fått mac, og har problemer med iPhoto og Bilder. For dt første så blir alle bildene mine lagret i programmer, og det e litt dritt at de bare ligger å flyter rundt i den mappen. HVordan kan man gjøre sånn at de blir lagret automatisk i bilder? Å hva er forskjellen på Bilder og iPhoto, burde jeg bruke iPhoto, og isåfall hvordan gjør man sånn at alle bildene lagres automatisk i iPhoto? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Se til at du har dette valgalternativet satt i instillingene til iPhoto: Så blir alle importerte bilder kopiert til iPhoto Library, i Picture-mappen din. Bildene du importere vil fremdeles gjenvære i sin originale mappe/kamera ved mindre du velger selv å slette dem der også. Hva mener du med at bilder lagrer seg i programmer? Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Se til at du har dette valgalternativet satt i instillingene til iPhoto: Så blir alle importerte bilder kopiert til iPhoto Library, i Picture-mappen din. Bildene du importere vil fremdeles gjenvære i sin originale mappe/kamera ved mindre du velger selv å slette dem der også. Hva mener du med at bilder lagrer seg i programmer? Den mappen som heter program på min datamaskin, der alle programmene ligger. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 du mener vel heller at bildene lagres i bilde mappa under iphoto fila. Dette gjør at bildene blir vanskeligere og få tak i utenfor iPhoto programmet. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Egentlig ikke, det er bare å velge ut bildene en trenger utenfor iPhoto og dra dem til og kopiere til skrivebordet. Man kan jo også gå manuellt inn i biblioteket, men det tar kanskje litt mer tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå