aanond Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Jeg kjøpte i sin tid en HP Scanjet 3800 for å skanne mine ca 800 lysbilder. Dette var antakelig et dårlig valg for dette formålet. Det jeg er mest misfornøyd med er at skanneren ikke kan avgrense de mørkeste lysbildene. Dette må jeg gjøre selv under forhåndsvisningen. Fargene på disse blir også veldig fordreid. Er dette et generelt problem, eller vil f.x. en Canoscan 8800F eller Epson V500 takle dette bedre? Burde jeg satse på en filmskanner som f.x. Plustek Opticfilm 7200? PS: Har det betydning for resultatet at bildene er montert i rammer med glass? Håper noen har noe vettugt å si om dette Endret 28. august 2008 av aanond Lenke til kommentar
aanond Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Jeg kjøpte i sin tid en HP Scanjet 3800 for å skanne mine ca 800 lysbilder.Dette var antakelig et dårlig valg for dette formålet. Det jeg er mest misfornøyd med er at skanneren ikke kan avgrense de mørkeste lysbildene. Dette må jeg gjøre selv under forhåndsvisningen. Fargene på disse blir også veldig fordreid. Er dette et generelt problem, eller vil f.x. en Canoscan 8800F eller Epson V500 takle dette bedre? Burde jeg satse på en filmskanner som f.x. Plustek Opticfilm 7200? PS: Har det betydning for resultatet at bildene er montert i rammer med glass? Håper noen har noe vettugt å si om dette Jeg skjønner nå at dette var et for dumt spørsmål Jeg har nå anskaffet en Canoscan 8800F, og er meget fornøyd - resultatet kan ikke sammenlignes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå