Gå til innhold

Problem med skrivebordet på Mac

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp fått mac og jeg lastet ned Guitar Pro, Transmission, MSN og Firefox, med en gang.

MEn hver gang jeg åpner dem, kommer det et lite vindu der det er bilde av f.eks Firefox logoen, en pil og program mappen min. Det legger seg også en liten hvit boks med logoen på f.eks firefox logoen på, på skrivebordet. og så åpner firefox seg. Det er litt irriterende når jeg skal åpne alle programmene mine, så blir skrivebodet veldig fult. Siden det skjer med alle programene jeg har instalert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta et bilde av skrivebordet og andre ting du mener er relevante (gjerne hvor du har lagt programmene) med Command+Shift+3 (alle bildene havner på skrivebordet) og last opp bildet hit slik at vi kan se hva som skjer, jeg kan ikke forstå hva som skjer ut i fra beskrivelsen din.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Når du instalerer et program, drar du det over i application mappa eller bare dobbel klikker du på ikonet for programmet?

@Rexinor: Jeg tror han får et bilde av et hvitt drev, slik man får når man ikke drar programmet over i application mappa, men bare åpner det etter å ha lastet det ned.

Bleh, kuken forklaring. Håper du skjønner. :p

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Når du instalerer et program, drar du det over i application mappa eller bare dobbel klikker du på ikonet for programmet?

@Rexinor: Jeg tror han får et bilde av et hvitt drev, slik man får når man ikke drar programmet over i application mappa, men bare åpner det etter å ha lastet det ned.

Bleh, kuken forklaring. Håper du skjønner. :p

Jeg bare dobbel klikker tror jeg.

Lenke til kommentar

Vel alle applikasjoner installeres ved å draes til Applications-mappa. Det skal være en snarvei til den i sidebaren til Finder. Mange installasjoner har også en snarvei til den i samme vinduet som programmet, som en kan bare dra den over i. Dette har f.eks. Firefox:

step3.jpg

Illustrert artikkel om du ønsker det.

Application folderen finner en i /Applications/ eller som en ser det på skjermen:

20080826-fht3iw5s1jtgf4t1c7tfn6qxpx.jpg

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...