Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc kræsjer når jeg ser video i Windows Mediaplayer

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter at jeg installerte alle windows update oppdateringer for en stund siden og fått nyeste Windows mediaplayer installert har jeg fått et problem med at pcen låser seg. Siden dette bare kjer når jeg ser på video i WMP (via nettleseren eller i WMP) så oppdaterte jeg skjermkortdriveren for å se om det hjalp, men jeg har fortsatt samme problem.

Det som skjer er at jeg kan til tider se lenge (30-40min) av en film. Det som skjer da er at den delen av skjermen WMP vinduet er så kommer det forskjellige farger, som etterhvert går utover hele skjermen også låser pcen seg. Er jeg rask nok til å lukke WMP så får jeg restartet pcen normalt. Hvis ikke må jeg bruke resetknappen.

Ved spilling eller bruk av VLC mediaplayer har jeg ikke noe problem. Er til nå bare WMP som skaper dette problemet. Noen som har hatt samme problem/vet om en løsning?

Jeg har avinstallert siste Windows mediaplayer 11 også for å se om det hjalp, men får fortsatt samme problemet.

Endret av Zandmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mye leting feil sted fant jeg endelig problemet. Det var ikke noe med skjermkortet eller mediaplayer men en kjent feil som lå i driverene til hovedkortet. En feil som spesielt ligger i Nvidia 750i hovedkort.

Viser til link til en som har hatt samme problem: http://forums.devshed.com/computer-hardwar...zes-518983.html

Hvis du har samme problem er det bare å gå til hjemmesiden til hovedkort produsenten og oppdatere driverene. Etter jeg gjorde dette i går har jeg ikke hatt noen problem med at pcen fryser ved avspilling av video i mediaplayer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...