standby Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hei! Skulle gjerne funnet på en overraskelse for min kjære kone til 30-årsdagen hennes. Det er jo et rimelig dårlig tidspunkt å reise på helgetur, men har noen et forslag til hvor vi kan dra? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Tallin under sne med opphold på Kalev Spa. Roma uten kø, men med varmt regntøy. Tidlig vår blandt pensjonister på kanariøyene. Torsdag til mandag i Dubai. Reykjavik med den blå lagune. Barcelona med tapas og spennende arkitektur. Lenke til kommentar
eivind1972 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hei! Skulle gjerne funnet på en overraskelse for min kjære kone til 30-årsdagen hennes. Det er jo et rimelig dårlig tidspunkt å reise på helgetur, men har noen et forslag til hvor vi kan dra? Kunne jo vært greit å vite hvor du har vært alt? Forresten, er det ikke i februar det er karneval i Venezia? Det er jo dessuten en veldig romatisk by. Lenke til kommentar
Reisegutt Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Heisann! Budapest er lett tilgjengelig, så jeg ville vurdet byen. Hvis du er heldig får du bra vær, er du uheldig kan det derimot være skikkelig surt. Deretter ville jeg tatt med kona på Trofea Grill, der du kan spise og drikke så mye du vil for en lav pris, og de gir i tillegg gratis bursdagskake med fyrverkeri på (må sies i fra om på forhånd). Dette pleier å falle veldig i smak, og burdsagsbarna blir superoverrasket, og du kan virke som verdens beste mann som har planlagt dette så fint på forhånd. Om ikke dette høres bra ut, så er Roma og Paris supre byer... min favoritt er kanskje Paris blant disse to, der du også kan være heldig med været, samt uheldig! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Paris i februar er for kaldt og surt, anbefales ikke. Roma er et par hakk bedre da. En by hvor det er sikker sne er uansett mye mer behagelig. Lenke til kommentar
standby Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 åååå, tusen takk! det var kjempegode tips, både steder og litt mer hva det går an å finne på. jeg er ute etter noe som ikke er så langt unna, siden vi har ei lita datter som må være til besteforeldre i mellomtida. derfor blir det bare en (lang-)helg. jeg skal sjekke litt mer rundt de forslagene jeg har fått. vi kommer til å dra fra trondheim/værnes, så det hadde vært greit om det går fly derfra også. men som sagt, jeg skal sjekke ut litt. det er forresten greit å få noen tips fra de som har vært der på vinterstid. som det har blitt sagt her er det ikke sikkert det er like gjestmildt å dra til enkelte steder hvis man er uheldig med været. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det lureste er å finne ut hva slags ferie du vil ha. Er det storbyferie, spa, fjell, hav etc. og så dra innom et reisebyrå og sjekke ut hva de kan tilby i februar. Reykjavik med den blå lagune er noe du aldri kommer til å glemme. Lenke til kommentar
standby Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 huff, ser at det ikke blir lett å finne noe fra trondheim. noen som vet hvordan det er i praha eller riga på den tiden? Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hei Er enig når det gjelder vær i Paris. Se på http://www.weatherbase.com så vil du se værstatistikk for forskjellige byer. Jeg har vært i Paris i april og selv det var kaldt :-) Men Roma er jo fantastisk så det kan være et alternativ. Her er mitt Roma reisebrev med bilder...vel og merke var vi der i juli: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm Dubai er også spennende og selv om det koster litt å komme dit så har du valget mellom mange flotte hoteller til en bra pris. Lykke til :-) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 I Dubai åpner denne om 1 måned: http://www.atlantisthepalm.com/ Har vært i Paris alle måneder i året. November-mars er no go for Paris og førjulstiden er ikke noe å skryte av heller. I Roma har jeg vært heldig med strålende sol og nesten 20 grader i januar og jeg har opplevd rotbløyte i februar. Uansett er 5 grader minus og sne mye mer komfortabelt enn 8 grader pluss og regn. Riga er en fin og koselig by, men har ikke vært der på vinterstid. Da trenger man gjerne et hotell med gode spamuligheter for å få tint seg opp. Har ikke erfaringer med noe slikt i Riga. Var på Radisson som enkelte steder sier de er spa, men det mener jeg er en overdrivelse. Det skal liksom mere til en en sauna, et basseng og en dame som kan kna folk. Nevnte jeg at jeg likte Kalev Spa i Tallin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå