Gavekort Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Som tittelen sier, hvordan finner jeg proxy og porten? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Du må nok komme med LITT mer informasjon her... Hva er det du prøver å oppnå? Prøver du å koble via en web-proxy på jobb eller noe sånt? Det finnes jo mange varianter av proxy-servere. Noen bruker egne program for åp koble til, noen videresender alle porter gjennom den, noen (slik som hvis du setter opp en web-proxy i nettleseren) videresender bare port 80 (HTTP) gjennom den. Fortell oss bakgrunnen på hva du prøver å gjøre og evt. hvilke programmer som er involvert, så vil det nok være mye enklere å hjelpe deg. -Stigma Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Jeg skal åpne opp en router for å kunne bruke "your freedom", Jeg prøver nemmlig å lage en server uten å måtte åpne porter på routeren. Proxy adresse og porten. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Du må finne en extern, åpen proxy, dette har ikke noe med din lokale router å gjøre. For å finne en proxy som virker bra, så må du betale for det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Jeg sitter på et offentlig nettverk, "your freedom" spør om proxy og port for å kunne komme videre, jeg vil vite hva jeg skal skrive inn. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Du må finne en extern, åpen proxy! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Joda, men spørsmålet mitt var hvordan jeg fant den proxyen jeg trenger. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Spør "den allvitende" Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Dersom målet ditt er å kunne åpne en server bak en NAT/brannmur som du ikke kan styre så er dette en fryktelig dårlig løsning i grunn. Jeg vet faktisk ikke om dette vil kunne fungere med passiv trafikk i det hele tatt. Hovedsakelig pga. det står på Your Freedom siden at du kun får lov til å bruke tjenesten ca 6 timer pr. dag, og at båndbredden din blir cappet til ca analogt modem hastighet (med andre ord nesten totalt ubrukelig for alle typer servere jeg kan tenke på). Skal du først bruke denne metoden (open encrypted proxy network) for å unngå brannmuren så finnes det ihvertfall mye bedre nettverk enn dette - uten begrensninger på hastihet og tilkoblingstid... Bearcat du tar feil nå, det er ikke en åpen proxy han skal bruke i det feltet. Hvis BoB92 hadde giddet å lese enten brukermanualen eller on-screen instruksjonen som står RETT OVER feltet anngående proxy og port så står det akkurat hvordan du skal finne en evt. proxy-server som du bruker. Proxy-server adressen er altså adressen til den proxy-serveren som maskiner på dette nettverket normalt bruker for å nå internett - dersom de faktisk bruker en. hvis ikke så skal du la feltet stå blankt. Du finner dette ut ved å gå inn i internet explorer instillingene på en maskin som har kontakt med nettet på dette netverket. Jeg føler det er litt tåpelig at jeg må gjennta dette sinne i følge screenshottet i brukerguiden så gjenntar jeg nå akkurat det som står som on-screen instruksjoner i installasjonsprogrammet. For port feltet må du skrive innen port som du vet firewallen faktisk slipper gjennom. Hvis vanlig internettsurfing tillates så er port 80 åpen og du kan bruke den, men dette står også under evt. prxy instillinger i IE. Brukerguiden: http://www.your-freedom.net/ems-dist/Your%...ser%20Guide.pdf les den... -Stigma Endret 26. august 2008 av Stigma Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 @Stigma: Ahh, OK Siden jeg satt bak flere transparante proxier, med filtrering, ble hjemmesiden til "Your Freedom" blokkert, i kategorien "proxy avoidance", så jeg "tok en spansk en" basert på tidligere erfaring med slike typer program. Siden dette ser ut til å være en "tunnel" for klienter som vil ut til servere, så er dette neppe det som Bob92 er ute etter ? Kan Bob92 beskrive litt nærmere hva han er ute etter å oppnå ? Gjerne med noe fine tegninger som viser hvor du er, hvor serveren din står etc. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg kan tenke meg at innkommende forbindelser kan bli et problem med et slikt type proxy-netverk ja, fordi at IPen din sikkert ikke holder seg den samme. Forbindelsene rutes sikkert i hytt og pine inne i nettverket for sikkerhetsgrunner, slik at jeg tror det blir etproblem for folk å koble seg inn til en server på innsiden evt. Jeg vil også annbefale OP å beskrive enda bedre hva han egentlig prøver å oppnå. Er det endelige målet å sette opp en server som skal kunne fungere bak en brannmur som du ikke har kontroll over? Du nevner at du skal "åpne ruter", betyr det at du har noe kontroll over ruteren? I så fall hvor mye kan du gjøre? -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå