jevel Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 En kompis av meg kikker på en PT Cruiser brukt. Den har gått ca. 30' Er dette en OK bruktbil? Finner lite info om den på nett, og lurer på om noen har erfaringer? -KJ Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Lykke til, ville selv aldri blitt sett død i en sånn bil. Tviler på at det er noe man får noe særlig igjen for ved et salg senere. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Chrysler er ikke på topp på noe slags område, bortsett fra listene over de dårligste merkene. Jeg ville styrt unna. Tror det vil bli vanskelig å selge en sånn bil. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hva grunnlegger dere påstandene deres med? Jeg har Chrysler (ikke PTC) - kjempefornøyd! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Tja, sånn cirka alt av tester og bruktbilrapporter som eksisterer i dag. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Vis meg en test/rapport hvor PT Cruiser 2.2 diesel blir "slaktet", da. Jeg har ingen erfaring med akkurat den bilen, men lar ikke et "gammelt" rykte gå utover min mening om den. At den har et design du ikke liker, er bare et spørsmål om personlig preferanse. Jeg synes den ser kul ut med sitt "gammeldagse" preg. Nyere Chryslere (fra 2001) kommer forøvrig godt ut på bruktbilrapportene som jeg har sett - men har et over gjennomsnittet prisfall de første leveårene. Det er litt fordi de er store, tunge og tørste, samt noe vanskelig deletilgang - og dermed tungsolgte. Men det betyr igjen, for de som kjøper dem, at de får mye bil for pengene. Til trådstarter: Send meg en PM om det er aktuelt å kjøpe bilen, så skal du få diverse linker og kontaktinformasjon til folk som kan merket. Det gjelder både deler, service, litteratur etc. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Nyere Chryslere (fra 2001) kommer forøvrig godt ut på bruktbilrapportene som jeg har sett - men har et over gjennomsnittet prisfall de første leveårene. Det er litt fordi de er store, tunge og tørste, samt noe vanskelig deletilgang - og dermed tungsolgte. Men det betyr igjen, for de som kjøper dem, at de får mye bil for pengene. Når man kjøper en stor, tung, tørst og lite effektiv bil, for så å tape ekstremt mye iforhold til andre biler når du selger den.. Hvordan kan du si at man får mye bil for pengene? Samme om han du kjøper den av må nesten kaste bilen etter deg, når du må gjøre det samme med en fremtidig kjøper. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Jeg formulerte meg nok litt feil i den uttalelsen. Det jeg prøvde å få frem, er at de punktene er folks oppfatning av slike biler. Som dermed gjør bilene vanskeligere å selge. Gikk nok litt fort, er tross alt ikke så lett å skrive på en iPhone som jeg prøver på om dagen Det største pristapet er fra bilen er ny bil til 2-3 år gammel. Mange av disse bilene har også gått som leasingbiler, og når de ble byttet inn etter endt periode ble markedet mettet - og prisene ble presset nesten "kunstig" lave for å få de solgt. Et prisnivå som har holdt seg ganske lavt - men relativt stabilt. Endret 26. august 2008 av magnusalex Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Vis meg en test/rapport hvor PT Cruiser 2.2 diesel blir "slaktet", da. Jeg har ingen erfaring med akkurat den bilen, men lar ikke et "gammelt" rykte gå utover min mening om den. At den har et design du ikke liker, er bare et spørsmål om personlig preferanse. Jeg synes den ser kul ut med sitt "gammeldagse" preg. Nyere Chryslere (fra 2001) kommer forøvrig godt ut på bruktbilrapportene som jeg har sett - men har et over gjennomsnittet prisfall de første leveårene. Det er litt fordi de er store, tunge og tørste, samt noe vanskelig deletilgang - og dermed tungsolgte. Men det betyr igjen, for de som kjøper dem, at de får mye bil for pengene. Til trådstarter: Send meg en PM om det er aktuelt å kjøpe bilen, så skal du få diverse linker og kontaktinformasjon til folk som kan merket. Det gjelder både deler, service, litteratur etc. Jeg gidder ikke sitte og bruke masse tid på å finne rapporter på noe som er allmennkunnskap. Det som går igjen er dårlig drivstofføkonomi, dårlig støydemping, dårlige motorer og dårlig kvalitet. Meget dårlig annenhåndsverdi er også et stort poeng. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hvis du må bruke "masse tid" på det - så var det kanskje ikke så mange tester å finne? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Hvis du må bruke "masse tid" på det - så var det kanskje ikke så mange tester å finne? Du får gjerne forsvare bilen din med nebb og klør, det forandrer ingenting. Gled deg til dagen du skal selge den. http://www.channel4.com/4car/rt/chrysler/pt+cruiser/68/2 http://www.ptcruizer.com/repairs-pt-cruiser.html Endret 27. august 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 2,2 dieselmotoren er den samme som i C-klasse, V-klasse og E-klasse Mercedes. I PT Cruiser har den en annen turbo og intercooler, samt noen andre små forskjeller som gjør at den leverer 121hk i stedenfor 140+-hk. Noen Mercedesfolk får nesten svare på om dette er møkkamotoren til Mercedes eller om den fungerer helt greit. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Som sagt tidligere - jeg har ikke PT Cruiser, og har ingen erfaringer med den. Men jeg vil ikke basere uttalelser om bilen på "rykter" eller tester jeg ikke har lest. Linkene du kom med gir litt info, men på den siste... det er jo ikke en feil med bilen at dekkene blir slitt, at du kan ripe lakken ved å ta av tanklokket feil osv. Det er også listet veldig mange slitedeler, som foringer, støttestag etc. Jeg påstår på ingen måte at det er den beste bilen man kan kjøpe, men å påstå at det er en bil man ikke kunne tenke seg å bli sett død i synes jeg er å ta litt mye i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå