oyvindrenberg Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Med Eos 50D spanderer Canon betydelig flere megapiksler i tillegg til bedre skjerm og ny signalprosessor. Les mer Lenke til kommentar
mrfitness Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Med Eos 50D spanderer Canon betydelig flere megapiksler i tillegg til bedre skjerm og ny signalprosessor. Les mer blir også spennenede å se prisen på denne! Lenke til kommentar
SRD Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Noen som vet om denne får AF-justering eller ikke? Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Absolutt en interessant nyhet for dere cannonister der ute. Det mest spennende er vel kanskje skjermen + ny prosessor? Hvis denne prosessoren klarer å dra nytte av 15Mpix, er det jo muligens nesten en god nyhet Angående "testbilde" som lå ved annonsen; Ser ut som det har mistet litt detaljer i støyredusering... Skulle likt å sett uten noisereduction. Lenke til kommentar
se# Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Noen som vet om denne får AF-justering eller ikke? I følge Imaging Resources har 50D AF-justering Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Noen som vet om denne får AF-justering eller ikke? Såvidt jeg har skjønt, så skal den ha det. Forøvrig en av de mer nyttige funksjonene ... Tom Lenke til kommentar
tes Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Etter mitt første dslr, 350D, har jeg gått ruta 20D-30D-40D, men jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å oppgradere denne gangen. Jeg liker ikke å ha forrige modell, men denne gangen tror jeg jeg skal klare meg. Jeg er normalt ikke stor fan av stor økning i megapiksler så lenge brikka er like stor, MEN hvis generasjon 4 av digic prosessoren viser seg å være mye bedre enn 3. generasjon så kan det være verdt oppgraderingen. gleder meg til ISO testene. Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Canon lanserer samtidig også et 18-200 objektiv, som en direkte konkurrent mot Nikons tilsvarende. Det har jo solgt bra, så her har Canon fyllt inn et hull. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Dette var Canon nødt til for å møte Nikon sin offensiv. Det blir spennende å se på RAW-filene hva som _egentlig_ skjer på sensoren. Vi ser jo at noen av DSLR'ene sine JPEG-motorer begynner å ligne på dem vi finner i kompaktkameraene - det går fra realisme til impresjonsisme. Jeg håper, håper, at vi ikke blir belemret med megapixel-race og blir jaget opp til mellomformat. Kredittkortet ynker seg i lommeboken... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg håper, håper, at vi ikke blir belemret med megapixel-race og blir jaget opp til mellomformat. Kredittkortet ynker seg i lommeboken... Det er jo muligheter i fullformat også da. Ikke det at kreditt-kortet blir i noe bedre humør av det Blir kanskje noen gode tilbud på 40D utover nå da ... Tom Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg håper, håper, at vi ikke blir belemret med megapixel-race og blir jaget opp til mellomformat. Kredittkortet ynker seg i lommeboken... Det er jo muligheter i fullformat også da. Ikke det at kreditt-kortet blir i noe bedre humør av det Blir kanskje noen gode tilbud på 40D utover nå da ... Tom Hehe. Jeg har jo fullformat jeg, da. Null crop på four-thirds Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Det er jo muligheter i fullformat også da. Ikke det at kreditt-kortet blir i noe bedre humør av det Det blir i hvert fall ikke i fullt så dårlig humør :-) Det er jo bedre med 13-60kkr istedet for 80-400kkr ;-) Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Noen som vet om denne får AF-justering eller ikke? I følge Imaging Resources har 50D AF-justering AF-justering? ... please enlighten me... Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Noen som vet om denne får AF-justering eller ikke? AF adjustment • All lenses or up to 20 individual lenses • +/- 20 steps blir også spennenede å se prisen på denne! Anbefalt utsalgspris, 50D: 12599,- Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 AF-justering? ... please enlighten me...Mulighet for fin-tweaking av fokus på objektiver, får fortrinnsvis effekt når man bruker AF, da manuell fokus ikke bryr seg stort om hva kameraet har stilt inn :-) Pentax K20D og Nikon D3/D700/D300 har dette, og jeg tror toppmodellene til Canon også har det. Nå kommer det for fullt i semipro-klassen, så E-4/E-5 får nok også det vil jeg tro... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jepp der ble mitt neste kamera annonsert Om det kommer med 18-200 objektiv som kit kan det være intresangt,da det kan være et greit objektiv å ha med seg på turer der en kunn kan ta med et Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg liker ikke å ha forrige modell, men denne gangen tror jeg jeg skal klare meg. Vi andre er kjempeglad det finnes forbrukere som deg Keep it up. Lenke til kommentar
Dal Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Det er vel ikke helt umulig at det kommer EOS500D også da, vil jeg tro? Som arvtager for 450 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 AF-justering? ... please enlighten me... Det betyr at du kan legge inn en +/- offsett på fokus, slik at vi som bruker Sigma endelig treffer riktig på fokus Tom Det er vel ikke helt umulig at det kommer EOS500D også da, vil jeg tro? Som arvtager for 450 Den kommer, men neppe før om et år. Tom Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Om det kommer med 18-200 objektiv som kit kan det være intresangt,da det kan være et greit objektiv å ha med seg på turer der en kunn kan ta med et Oh yes, et 18-200 IS med grei optisk kvalitet er det mange som ønsker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg