Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp! Betatt av ei i klassen

Gjest Guest_Betina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Betina_*

Ønsker og skrive dette anonymt..

Problemet er det at jeg i det siste har blitt mer og mer betatt av ei jente i klassen min. Når jeg prater med henner klarer jeg nesten ikke få fram ord, berre hun rører meg får jeg frysninger. Akuratt som å snakke med den første gutten jeg var forelska i på ungdomskolen ( går nå 3.året på vgs)

Gjør det meg lesbisk at jeg har forelsket meg i en annen jente?

Hvordan si dette til henne, klarer ikke gå rundt med slike følelser inni meg.

Andre jenter/gutter her som har blitt betatt av samme kjønn? Hvordan ble dere kvitt "problemet"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Betina_*

Hadde det berre vært så lett. Er redd for hvordan hun vil reagere. Sier jeg det til henne vil hun sikkert ikke snakke med meg igjen.

Men hadde hun hatt samme følelse hvet jeg ikke hvordan jeg hadde tatt det heller :hmm:

huff skulle ønske jeg ikke hadde kommt i denne situasjonen

Lenke til kommentar
Gjør det meg lesbisk at jeg har forelsket meg i en annen jente?

Det, eller bifil, ingenting galt med det.

Jeg kjenner ei som er bifil og som ble forelska når hun gikk i ungdomsskolen eller noe, hun sa fra, og personen tok det greit.

Nå skal jeg selvsagt ikke lyve for folk kan ta ting annerledes, men jeg ser slettes ingen grunn til å reagere negativt, og skulle hun det er hun ikke en god person i mine øyne uansett.

Lenke til kommentar

Tror ikke det gjør deg homofil/lesbisk. Jeg er heterofil og gutt, men tror jeg var forelsket i en gutt en gang. Gikk ganske fort over, tror jeg aldri følte noen stor sorg siden jeg innerst inne visste at dette kom til å gå over uansett.

Synes du kan hinte til henne, og eventuelt backe ut om hun reagerer dårlig. Synes uansett ikke du skal tenke så mye på om du er lesbisk eller bi eller hetero, pga det har absolutt ingenting å si.. Tenk heller på om du vil si ifra heller ikke. Slik jeg ser det har du mer å vinne enn du har å tape ;)

Lenke til kommentar
Tror ikke det gjør deg homofil/lesbisk. Jeg er heterofil og gutt, men tror jeg var forelsket i en gutt en gang. Gikk ganske fort over, tror jeg aldri følte noen stor sorg siden jeg innerst inne visste at dette kom til å gå over uansett.

Hvis du har vært forelsket i en gutt er du nok bittelitt bifil.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å lese Mannen som Elsket Yngve. Der er det en gutt i akkurat samme situasjon som deg. :)

Søt bok.

Du trenger ikke være homofil/lesbisk/bi selv om du er forelska i noen av samme kjønn. Men det kan hende. :)

Vil ikke anbefale deg å bare fortelle henne det, sånn uten videre. Flørt, hint frempå, men ikke si det direkte. Hvis man sier det for tidlig, kan det ødelegge alt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Anonym jente

Fy søren, du beskriver livet mitt. jeg er jente, var driforelska i en gutt på ungdomsskolen, og blir sett på som veldig hetero av alle jeg kjenner. (Mamma hadde ledd om jeg hadde sagt at jeg hadde fått følelser for en jente, siden ejg siden jeg ble født har vært "på" gutter)

På VGS forelska jeg meg i en i engelskklassen. Det startet med at jeg DIGGET henne, for hun hadde så sinnsykt fet personlighet og kule interesser.(har hun forsåvidt fortsatt). Jeg merket at det utviklet seg i en rar retning, for jeg begynte å lure på hvordan jeg så ut, og hva jeg sa, og lurte ALLTID på om hun var rundt hjørnet på skolen. Jeg gledet meg hver dag til å kanskje få et glimt av denne kremen av en jente. Var en deilig følelse, men var forbanna på meg selv. "vennskapet" var bare å glemme, for jeg ble helt paralysert av å være i hennes nærvær, og stammet når jeg skulle snakke med henne. Tenk om jeg bare kunne få lov av høyere makter til å bli god venn med henne uten denne forelskelsen?! for hun var virkelig en fantastisk givende type. Ikke populær og selvopptatt, men hun var godt likt av de somkjente henne, og hun holdt en lav profil.

Endte med at hun skjønte at vi var like, og vi fikk bittelitt kontakt i "riktig retning"(venneretningen). Noe mer var jo bare en død fantasi, ettersomjeg lærte at hun var superhetero. Gjør fortsatt litt vondt nå, et halvt år etterVGS er ferdig, og jeg kun får se et glimt av henne på Facebook. Og hva definerer jeg meg som nå? Vanskelig.

Tror vi har et ganske liktproblem her! Hvordan går det med "problemet", forresten? (til trådstarter)

Lenke til kommentar

Forrige dama mi var bifil, hun sa ikke det til meg før etterpå, fordi hun var redd hvordan jeg ville reagere... Og jeg kan si det rett ut: Det hadde brydd meg oppi der sola ikke skinner!!! Hun valgte meg lissom, og da trenger jo ikke jeg å bry meg om hun er bifil eller ikke... Bare si ifra du ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...