Gjest Donnie_Darko Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Skjær meg opp Ta meg ut Kom ikke tilbake Det har skjedd mye fælt i livet mitt det siste året... føler at jeg gjør mitt beste og alt går bare dritt. Det meste av det har jeg ikke makt over, og ellers opplever jeg avmakt, maktesløshet. Siden jeg har barn har jeg ikke samvittighet til å ta selvmord. Men noe av dritten som har skjedd gjør at jeg mister troen på at jeg faktisk har noe å gi dem - selv om jeg legger opp livet totalt etter dem. Hvis ingen visste hvem jeg var, kunne jeg bare forsvinne. Det høres fredelig ut for meg. Noen ganger tenker jeg at det hadde vært en befrielse for både meg og de jeg bryr meg om hvis jeg ble utsatt for en ulykke. Hater å legge meg alene. Og vil ikke at det skal bli i morgen, for det er mer dritt i vente. Ikke i morgen, men om få dager. Dritt jeg ikke har kontroll over. Pleier å runke for å få sove, hvor patetisk er ikke det. Men da slipper jeg å ligge og kverne alene. Har sett noen halvmørke filmer i det siste, som Donnie Darko og The Machinist. Da føler jeg meg litt fandenivoldsk etterpå, og faktisk litt sterkere. Men jeg er ikke sterk NOK. Ingen er sterk nok til dette. Send meg noen år frem i tid, jeg vil ikke være meg. Ikke nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hva med og kontakte fast legen din og snakke med ham? Kanskje han vet om noe som kan gjøre at du får det bedre. Ikke noe bra og ha sånne dager over lengre perioder. Anbefaler deg og kontakte din lege så fort som mulig. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Gjest Donnie_Darko Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Takk for svar. Var hos psykiater tidligere idag, så fikk jeg hvertfall snakket ut litt om ting. H*n mente jeg hadde flere jævlige ting som skjedde på eng gang i livet mitt, men at jeg ikke trengte medikamenter så lenge jeg sov om natten og ikke slet med angst eller langvarige depresjoner (ikke vil jeg ha noe piller heller). Som psykologspesialisten jeg har gått til tidligere mente h*n at jeg har naturlige reaksjoner på disse tingene. Jo forresten jeg skulle gjerne tatt imot piller hvis jeg kunne fått en for hvert problem, og problemene bare sank i jorda. Men sånn fungerer det ikke. Skal og snakke med noen om økonomi (mere inntekt til meg) i nærmeste fremtid. Men det er en mindre bekymring. Om jeg hadde vunnet 5M i lotto hadde det knapt løst et eneste problem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hadde jo vært greit med sånne piller på en måte men uheldigvis fins det ikke enda. Men det burde løses på en annen måte enn og bare ta en pille, det blir et kortvarig løsning bare. Man må løse problemet med roten syns jeg men det er ikke alltid så lett. Kanskje det hjelper om du får gå til psykolog fast kanskje 1 gang i uka eller 2 ganger i måneden så du får snakket ut om problemene og det som er galt. Penger løser ofte ingenting og kan noen ganger bare skape mer problemer, de gjør deg heller ikke lykkelig. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Penger løser ingen problemer. Synes det er synd på deg! Lenke til kommentar
Gjest Donne_Darko Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Takker så mye for svar. Jeg endte opp med å avslutte hos psykiateren etter 2 samtaler, ettersom hun på grunn av stillingen, arbeidsplassen og spesialiseringen sin naturlig vil fokusere bare på en spesifikk del av problemene mine (fysisk helse) - og den delen får jeg allerede mye oppfølging på, og føler ikke det er den mest problematiske. Nevnte at jeg har gått hos en psykologspesialist tidligere. Dette er timer jeg har fått gjennom et velferdstilbud, og nå er de brukt opp. Hun har ikke offentlig avtale. Det har gått et halvt år siden jeg var hos henne sist, og nå har problemene nådd et slags bristepunkt og jeg har bestilt time hos henne igjen, selv om jeg må betale 6-700kr av egen lomme. Dette kan jeg greie, og kanskje et par timer til, men ikke i lengden. Har henvisning til psykolog fra fastlege, men ser mørkt på å gå til et villt fremmed menneske IGJEN. Og jeg har ingen garanti for at personen jeg kommer til er kompetent utover å ha bestått eksamen. Er det noen som kan anbefale en psykolog(spesialist) med offentlig avtale i Oslo-området? Jeg venter gjerne litt (bruker evt henne jeg må betale i mellomtiden) på en god en. Har sett litt på www.frittsykehusvalg.no og Lovisenberg (både på Lovisenberg og Tøyen) ser ut til å ha relativt korte (4-6 uker) ventetider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå