Gå til innhold

Kef XQ40, latterlig billig

Anbefalte innlegg

XQ40 koster rundt 25000,- på de norske butikkene jeg har sjekket ut. Kom derimot over denne linken http://www.onecall.com/ProductSearch.aspx?...&N=382+1079 hvor de koster $1700,- noe som blir ca 8000-9000,- norske kroner. Hvordan er dette mulig? IQ9 er nesten enda verre. Disse som koster 13000,- i norske butikker, men fåes til $500(!) eller 2500,-. Finnes det en god forklaring på dette? Hvor mye må man regne med i frakt og toll, 2000,-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XQ40 koster rundt 25000,- på de norske butikkene jeg har sjekket ut. Kom derimot over denne linken http://www.onecall.com/ProductSearch.aspx?...&N=382+1079 hvor de koster $1700,- noe som blir ca 8000-9000,- norske kroner. Hvordan er dette mulig? IQ9 er nesten enda verre. Disse som koster 13000,- i norske butikker, men fåes til $500(!) eller 2500,-. Finnes det en god forklaring på dette? Hvor mye må man regne med i frakt og toll, 2000,-?

Villesild har rett, bak modellbetegnelsen står det (Ea) som i "each", mens det bak XQ-10 står (Pr) som i "pair". Parprisen er med andre ord $3400, som i følge Google er 18 276 NOK. Vekslingskursen vil være noe høyere, så om man er veldig forsiktig i beregningene havner du minst på 20 000 NOK før momsen skal betales. Derved sparer du i beste fall en tusenlapp, og det synes jeg er ganske lite i forhold til norske forbrukerrettigheter og driftskostnader. For ikke å snakke om at du sannsynligvis kan få høre dem i din egen stue før du kjøper dem og slipper å betale en halv høyttaler for å sende dem inn i tilfelle det skulle oppstå en garanti/reklamasjonssak. I verste fall vil du heve kjøpet, og har da betalt frakt, moms og fortollingsgebyr som du ikke har noe igjen for.

Dessuten er det som oftest mulig å prute endel på listeprisene. :)

EDIT: skrivefeil

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...