Gå til innhold

Mulig med Canal+ på kabeltv?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer på om det er mulig å få Canal+ på kabel-tv på noen måte? Bor på hybel og får ikke satt opp parabol. Så egen parabol går ikke i det hele tatt.

Mulighetene er om det er mulig å få det "på" kabel-tv på en eller annen måte?

En annen er å få kjøpe det, og deretter få streamet over nett med GOD kvalitet?

Det eneste jeg er ute etter er fotballkampene, så om noen vet en annen måte jeg kan få sett dette på, på hybeln, vennligst si fra. :) Om det liksom er noen mulighet å bestille bare fotballkamper o.l?

Mvh,

Jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk hva som finnes i nabolaget ditt. Ville forundre meg om det ikke er kabel-tv i nærheten. Er det mange fotballinteresserte i nærheten, så har de kanskje både Canal+ og Viasat (Champions league) :)

Det kan være relativt dyrt å koble seg opp mot slike kabel-anlegg, i tillegg til den månedlige avgiften. Vet ikke om det "lønner seg" om det bare er for et skoleår.

Det finner du ut :)

Om du Googler f.eks "premier league online" så dukker det opp bøttevis med sider hvor du kan streame kamper. Jeg har ikke vært borti det der så mye, så jeg kan ikke anbefale deg noen steder.

Noen tar betalt f.eks £ 9.99 også skal man visstnok få se alle kampene i hele sesongen. I mine ører høres det utrolig ut, men godt mulig det funker?

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar. :)

Er nok mange fotballinteresserte i nærheten, no doubt, men jeg vil ha hjemme. Deilig å ta seg noen pils, og se fotball uavhengig om hvordan du skal komme deg frem og tilbake osv osv.

Streamet nesten alle kampen ifjor via ett program kalt SopCast, men kvalitene på streamingen var aldri topp, og kommentatoren var ofte spansk/fransk osv. Så, det jeg egentlig bare er fornøyd med er enten er virkelig god stream eller det ordentlige Canal+ på en eller annen måte. Skal sende mail til dem nå, og spørre om det er mulig for meg å se fotball hjemme på en måte. Ellers tror jeg ikke klubbene selv har lov til å sende kampene som du sier for feks £9.99 for en hel sesong, da det er Canal+ som har rettighetene. Men jeg skal forhøre meg litt rundtom, først med Canal+ for deretter med Studentskipsnaden om det er mulighet for å få satt opp en parabol, noe jeg garantert ikke får lov til.

Uansett, jeg skal få sett fotball med høy kvalitet iår! :ph34r:

Lenke til kommentar
Er nok mange fotballinteresserte i nærheten, no doubt, men jeg vil ha hjemme. Deilig å ta seg noen pils, og se fotball uavhengig om hvordan du skal komme deg frem og tilbake osv osv.

Jeg mente ikke at du skulle bli "fotball-kompis" med en nabo :D

Men ofte er det sånn at man blir enige om hvilke kanaler man vil ha i slike kabel-"foreninger", og er det mange fotball-fan der, så er det sikkert også en del fotballkanaler :)

Streamet nesten alle kampen ifjor via ett program kalt SopCast, men kvalitene på streamingen var aldri topp,

Min lille erfaring på det området er akkurat den samme. Så da har jeg aldri orket å forske mer på det. Er jeg ikke 100% sikker på at det funker hver gang og med god kvalitet så blir jeg bare forb*** :)

Ellers tror jeg ikke klubbene selv har lov til å sende kampene som du sier for feks £9.99 for en hel sesong, da det er Canal+ som har rettighetene.

Jeg tenkte ikke på klubbene, men på en del nettsteder som visstnok tilbyr dette. De har muligens knekt et par koder og selger sine egne "rettigheter"...om du skjønner :)

Som f.eks denne siden.

Jeg anbefaler den absolutt ikke, bare viser hva man kan finne. Om det funker vet jeg heller ikke.

Stikk bort til nærmeste nabohus, presenter deg pent og si du er nyinnflytta student og lurer på om det er kabel-tv i nærheten, så får du nok svar og tips om hvem du bør snakke med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...