ozzmosis82 Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hei, er ganske ny med digital kamera og har kjøpt meg et brukt Panasonic MX300 kamera for 11.500 med litt utstyr, var dette et godt kjøp? Har noen noe tips angående de effectene som følger med kameraet? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Det skal være et godt kamera, så det er nok et greit kjøp. Etterfølgeren koster jo 16 000 kr. MLW Lenke til kommentar
7r Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Hei!!! Gi dere'a. Hvor har dere fått Panasonic så billig? Jeg måtte gi 15500,- for min MX300 i januar Lenke til kommentar
ozzmosis82 Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Kjøpte det fra qxl. Var bare brukt i 5 timer, så helt nytt ut.. Var med garanti og hele pakka... Er kjempe fornøyd over kameraet.. må kjøpe meg vidvinkel linse og kamera lys til det... da blir det bra.. Lenke til kommentar
7r Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Peiling på hvor man kan kjøpe utstyr til MX'en? Det er så få som har 43 mm linser. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hei ! Umulig å få tak i alt orginalutstyret i Norge. Panasonic Norge lite behjelpelig... Jeg kjøpte orginal vidvinkel, videolys og regntrekk til MX500 fra Tim Selander i Tokyo, se vedlagte link. Portoen med postens kurertjeneste, EMS, er vanvittig lav fra Japan. Han skal ha forskuddsbetaling men er absolutt å stole på ! http://home.att.ne.jp/sigma/selander/MX300...ccessories.html Lenke til kommentar
7r Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Har hørt mye bra om vidvinkellinsene til Panasonic, hva er din erfaring med den orginale videolampa? Tar den mye strøm, trengs det større batteri? Ettersom jeg har forstått, tar lampa på Selanders, sider strøm fra kamerabatteriet? Fordelen er vel at man slipper å dra på så mange adaptere. Vet du noe om kvaliteten på den orginale stereozoom-mikrofonen? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Videolampa er på 10W så den er grei til innebruk på vanlig familiefilmings avstander. Videolampa får ikke strøm fra batteriet som forsyner kameraet. Du monterer kamerabatteri i valgfri størrelse direkt på videolyset. Meget hendig da de fleste uansett skaffer seg minst ett ekstrabatteri til kameraet. Jeg kjenner ikke kvaliten på den orginale eksterne mikrofonen, men den burde uansett være bedre enn den innebygde. Jeg bruker en Audiotechnica AT822 som kamera mic ved behov da den har svært god bass respons og gir et fyldig lydbilde. Den finner du billigst her : http://www.bhphotovideo.com/bh1.sph/FrameW...s#goto_features Lenke til kommentar
7r Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Hva er betegnelsen på videolampa di? Er den tiltbar? Hvor mye ga du for utstyret hos Tim? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg gav 37550 Yen for alt med kurerfrakt til Norge: 15,000 yen - wide angle adaptor 9,500 yen - Video Lamp VZ-LDDS9 7,800 yen - Rain Cover VW-SJM50 2,250 yen - shipping 3,000 yen - handling, bank fees, etc. Lampa er ikke vridbar men har zoom. 100 Yen står i ca 6,1 NOK i dag. Lenke til kommentar
7r Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Hva menes med kurerfrakt? Ser av Selanders prisliste at han har et såkalt Hip-Battery som heter VW-VDB5. Vet du om det er det samme som CGR-D815 og CGR-V816? De to sistnevnte er på 5300 mA og er koblet eksternt til kameraet. Jeg har sett enda en betegnelse på batteri av denne størrelsen. Ganske forvirrende Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Kurerfrakt er Postens EMS som tar 2-3 dager og leveres deg hjemme på døren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå