appelsinbrus Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Har akkurat montert anlegg i Primera P10-en min her, og nå vil ikke bilen starte. Jeg dreit på leggen med å feste ledningen for hovedstrømmen på plussen med en gang, det er bare en liten ledningstump der sikringsholderen sitter. Den klarte jeg selvsagt å sette bortpå minusen, slik at det gnistra littegranne. Som ikke det er nok, så tror jeg at jeg har revet av en tynn, blå ledning som går langs dørkarmen på venstre side, uten at jeg er helt sikker på dette. Mener å huske at den satt fast når jeg begynte, men nå er den revet løs i den ene enden, enden som er fremmi dashbordet. Noen forslag til hva det kan være som er feil? Anlegget spiller jo, vifter går osv, så skulle ikke tru at batteriet har kvelda.. Dessuten er det jo grønt lys på batteriet enda. Når jeg vrir om tenninga er det imidlertid helt stille, det skjer INGEN ting. Har sjekka alle sikringer, releer osv (som jeg veit av, inne i bilen, til venstre under panseret, midt i motorrommet). Nå veit jeg ikke hva jeg skal gjøre. Alle lampene i panelet lyser, olje, motor etc - INGEN reaksjon når tenninga vris om, bortsett fra at jeg hører et klikk i et relè helt til høyre i motorrommet. Lenke til kommentar
blackburn Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Hei Det kan være at batterispenningen er for lav til å dra igang startmotoren selv om alle lys og bilstereoen spiller. For å evt. utelukke lav batterispenning så kan du koble startkabler på og prøve å starte bilen igjen da. Får du samme resultat da, er det i allefall ikke pga. for lav spenning. Blackburn Endret 26. august 2008 av blackburn Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ja har vert borti det at når det bare sier klikk klikk når du prøver og starte, da er som regel batteriet flatt, kan jo være du ødla batteriet når du kortslutta det. Prøv og ladde det opp igjen med en batteriladder Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Får teste med lader da. Men batteriet kan vel ikke tømmes etter en sånn episode, er vel mer sannsynlig at det ganske enkelt er ødelagt? Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det spørst nesten ka du har installert i bilen av anlegg. Har du feks bare såtte i noen høgtalara på hattehyla og noen i frontdørene, så trekker dette veldig lite strøm. Men om du derimot har heve i en sub med forsterker, og spelt en god del som testing før du har testa bilen, kan det være lite strøm på batteriet. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 skudd i blinde: startsperre? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Bare sånn for å komme med ett tips.. Min bil nekter å dra rundt startern om bilen står i revers. så har du prøvd å ta den ut av gir? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Mål batteriet før/under starting av bilen. Er det for dårlig, sjekker du nivået på vannet og evt. etterfyller før du lader. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Funka å trillstarte. Er nok starteren som har fått seg en kavring, vøtt.. Skal skru litt i mårra. Spilte ikke mye musikk etter å ha installert anlegget nei, så har ikke tømt batteriet. Nope, ikke startsperre. Har hatt den i gir og ute av gir, ikke noe forskjell. Har kjøpt nytt batteri, er helt likt. Som sagt er det sikkert startmotoren som har hengt seg opp, eller blitt "sveiset" fast av kortslutninga. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Kan være dårlig kontakt på ledingen som går fra batteriet til starteren! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 prøv å koble spenning på starteren med noen andre ledninger, bare for å se om den sviver. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 har du forsøkt å koble ut anlegget fysisk og så prøve å starte bilen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå