kjeb Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg leter etter en bra HD til min stuepc. Den jeg har nå "knattrer" når den jobber hardt, finnes det noen vanlige disker som ikke gjør det og som ellers er lydløse? Jeg er ikke intresert i SSD da de er for dyre og små... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Min erfaring er at det er svært sjelden å høre knatrelyder. Har bare vært plaget med en bestemt PC, en Dell bærbar. Mange disker har dessuten mulighet for å justere lydnivået, på bekostning av søkehastighet. Ingen vanlige disker er lydløse, det er umulig. Om de høres eller ikke er veldig avhengig av bakgrunnstøyen i rommet. Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ingen disker er lydløse (foruten om SSD som er uaktuellt her). Men du kan derimot fjerne veldig mye av støyen ved å vibrasjonsdempe harddisken din. Ellers så går Samsung og Seagate generellt sett for å være stillegående merker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Det du kan gjøre er jo og kjøpe harddisk dempende "puter" eller fester. Det gjør jo at den ikke vibrerer og lager lyd på i kabinettet, men de vil alltid lage lyd når de er på. Men vis du har vifter og annet i pc-en din så burde det hjelpe litt. Nexus DiskTwin, Stopper HD Vibrasjon Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har 4 samsung spinpoint T166 disker i ene pc'en min og jeg hører ingenting fra de, absolutt ingen knitrelyder. Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har en seagate barracuda 500gb es disk i maskinen nå og den er stille når den ikke knattrer, men den bråker mye når jeg tar opp tv programmer osv... Jeg så www.silentpcreview.com annbefalte Samsung F1 750GB & 1TB funderer lipp på de... Hvor store er Samsung diskene dine? Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 kanse en 2,5" kunne passet, de lager mindre støy en 3,5" diskene. Men de har ikke like mye plass som 3,5" da... Lenke til kommentar
Wiker Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Vil foreslå WD GP serien, eventuelt den nye WD6400AAKS. Sjekk omtalen av disse på silentpcreviw. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå