Jorgenu Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Bilen min (Audi A4, 1,6 og 97modell) gikk varm for meg, dette resulterte at jeg måtte sende den til verksted. Der ble vannpumpa, reg. reim, bytte av toppakning, renset kjølesystem, kjølevifte byttet og termostaten ble byttet. Alt dette ble gjort etter 3runder på verksted. Etter alt dette skulle man tro at alt var i orden, men nei. Bilen går fremdeles varm, noen som har forslag over hvorfor bilen fremdeles går varm? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Kanskje tett radiator. Lenke til kommentar
Jorgenu Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Kanskje tett radiator. Det kan være en mulighet. For selve kjølesystemet har vært renset 4ganger nå på kort tid, pga rust i systemet. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Som sagt, kanskje radiator er synderen. Men anngående kjølevifta, fungerer denne selv om det er ny? Kan være releet/bryteren til den som gjør at kanskje den ikke funker alikavel. Lenke til kommentar
Jorgenu Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Som sagt, kanskje radiator er synderen. Men anngående kjølevifta, fungerer denne selv om det er ny? Kan være releet/bryteren til den som gjør at kanskje den ikke funker alikavel. Kjølevifta er byttet som sagt, men det er vel ikke noe relee/bryter på den viften jeg har? Får viften er ikke elektrisk styrt, men har et bimetall som utvider seg på en viss temperatur (90grader). Eneste måten jeg kan sjekke om at viften virker noenlunde er å kjenne etter om omdreiningen på viften er tregere når bilen har blitt varm, og så kjenne etter når bilen har blitt kald. Da skal det vel være tyngre å pushe viften rundt når bilen er varm? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Så lenge bilen er i fart så skal det ikke ha noe å si om kjølevifta virker eller ikke. Hvis bilen går varm så tipper jeg tett radiator, sprekk i toppen eller luft i systemet. Kjølesystemet på disse bilene må luftes når en fyller på kjølevæske, ellers så går de varme. Dette gjøres ved å løsne en av slangene til varmeapparatet ved påfylling. P.S. Det kan og bare være temperaturmåleren som viser feil/defekt... Endret 27. august 2008 av Beinet1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå