Gå til innhold

9700 lagg i CS

Anbefalte innlegg

Mitt 9700 Pro har ingen problemer i Cs. Har 100 Fps og bruker de Driverene jeg fant på ati.com. Men En duron 800 og Voodoo3 gikk også alltid på 100 fps i cs men Voodoo5 klarte ikke mere enn 80 fps! med det i tankene så er nok dette et Driver problem mere enn feil på skjerm kortet.

Men for all del! hvem av oss hadde ikke blitt irritert viss vi hadde brukt mye penger på et skjermkort og det ikke virket som det skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, gadd ikke lese hele tråden, men skjønner at du ikke har fått noen svar som har hjulpet deg.

Har selv hatt problemer med cs fra tid til annen, diverse configting.

Dette har stort sett blitt forårsaket av at half-life kun har en begrenset mengde minne reservert til konfigurasjonsparametre, så hvis configfilene dine inneholder for mange kommandoer, ignoreres alt etter et visst sted.

Mulig at noen av atilinjene dine ikke blir registrert.

Start med en tom config.cfg og autexec.cfg, og legg til *kun* det du trenger, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Ok, gadd ikke lese hele tråden, men skjønner at du ikke har fått noen svar som har hjulpet deg.

Har selv hatt problemer med cs fra tid til annen, diverse configting.

Dette har stort sett blitt forårsaket av at half-life kun har en begrenset mengde minne reservert til konfigurasjonsparametre, så hvis configfilene dine inneholder for mange kommandoer, ignoreres alt etter et visst sted.

Mulig at noen av atilinjene dine ikke blir registrert.

Start med en tom config.cfg og autexec.cfg, og legg til *kun* det du trenger, og se om det hjelper.

Er du sikker på dette? Bruker selv en modifisert utgave av "bds" sin config. Du vet sikkert hvem det er, spiller på sk.swe. Og den er LANG, og han er en cs/half-life/config-GURU...hmm...er du sikker i din sak?

Lenke til kommentar

kjører det glatt med Catalyst 3.2 og Radeon 8500, 2200+ og 333FSB.Det kan gå ned i 94FPS når det kommer 16players på server, Driveren er egentlig ganske dårlig uanz hadde en bedre der cs gjikk enda bedre :) (800*600 @ 100Hz)....

Lenke til kommentar

Jeg kjører CS i 1280*960 med FSAA og AF på fult , og har konstant 100FPS.

Jeg har DX9.0a og Catalyst 3.1.

Håper du ikke bare har skrudd av Truform i "Avanserte egenskaper" , du MÅ også skru den av med ati_npatch 0. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Okei gutta.

Da har jeg etter en lang krangel med komplett, fått levert inn skjermkortet og får det i posten om noen dager :D weee.

Nå har jeg fått meg ddr ram og greier, WOW! læl...

Så da håper jeg det fixer det..

Forresten, hva setter jeg på appture size`? har 512 mb ram...

-------------

HK: MSI K7N2G 8x agp

CpU: Xp 1900+ @ 1600mhz

Ram: 512 Twinos pc 2700, smart å kjøpe 512 til så jeg får dual effekten?

60 GB WDC 7200 :p

Lenke til kommentar

Jeg må bare si at jeg føler med deg Chiller87... kanskje fordi jeg har det samme problemet selv. Fps-drop når jeg møter andre spillere, og på store åpne plasser. Kjørte spillet bedre med GF2MX kortet mitt :(

Nesten alle som svarer tror at du ikke har peiling på cs i det hele tatt, og spør om ting som om du har skrudd av "vertical sync" og satt "fps_max 100". Men dette har jo IKKE noe med droppet å gjøre. Vsync gjør bare at man kjører 99/100 som topp istedet for 60...

Hvis du har lyst til å se på en annen tråd hvor folk ikke klarer å hjelpe, så startet jeg denne tråden her..

http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...3235&highlight=

No offence til folk som har vært greie og gitt gode råd, og prøvd å svare altså, men det er unødvendig å gjenta det samme optil flere ganger, selvom man har sagt før at det ikke er dette som er problemet..

*La oss sammen glede oss til catalyst 3.3 ;), og håpe at ting blir mye bedre da :yes: *

Mvh Truls.

Lenke til kommentar

Jess, da må jeg bare si en ting, det er folk som tror jeg er helt på viddene her.

Jeg har spelt cs siden 7.1 og kan "litt" :D

Forresten, fikk jeg igjen et nyy R9700 :D 100 fps i cs Viper...

Muligens en produksjons feil...

Hør med levrandør om dette....

jeg kan godt dele et tweake program til 9700 hvis du vil ha det.. (RedLine) der kan du sette instillingene for spesefict cs... :)

Lenke til kommentar

asso

det har ikke noe med kortet å gjøre

Det er driver feil

Win2k og 9700 med Via4_1 driverene bugger kraftig

som regel løses probbet med å bare installa andre drivere

beste driverene til CS nå pr dags dato er catal 2.5

at du fikk igjen et nytt 9700 kort og få 100 fps stabilt kommer nokk av reinnstall av drivere ellerno

test 3dmark 2001 så ser du at du ikke får noe forskjell i Poeng sum.

MvH DoXo

Lenke til kommentar

Hvis du har lest LITT her, kan du lese at jeg har lagt inn XP osv så ikke kom her med slike n00b ting nå!

Herrgud, en format C: burde holde for å få fjerna de bøga driverne!

Ikke nok men du sier 2k bøger med 9700 sitter i 2k nå, og forresten la jeg inn XP forrige gang.

Nå har jeg DDR ram, nforce2 ..

kanskje det er forksjellen, men herregud ikke skyld på no du ikke veit no om

Lenke til kommentar
Hvis du har lest LITT her, kan du lese at jeg har lagt inn XP osv så ikke kom her med slike n00b ting nå!

Herrgud, en format C: burde holde for å få fjerna de bøga driverne!

Ikke nok men du sier 2k bøger med 9700 sitter i 2k nå, og forresten la jeg inn XP forrige gang.

Nå har jeg DDR ram, nforce2 ..

kanskje det er forksjellen, men herregud ikke skyld på no du ikke veit no om

Det virker på meg som om det er noe tull mellom Via sine drivere og ATi drivere/skjermkort.

En kamerat av meg har 9500PRO, et K7T Turbo2 HK med SD-RAM før nå har han oppgradert til nForde2 med ddr-ram........

FPS en hans var mildt sagt laber før, nå er den på topp.

Håper ikke jeg også får dette problemet når mitt R9700 non-pro kommer en gang. Har forresten ATi Rage 128PRO 32Mb(GF4Ti4200 tok kvelden) nå, får 50 FPS 8)

Spec:

1900+ @ fantastiske 1650Mhz(FSB=137(VIA dritt))

KT3 ULTRA-ARU(VIA KT333)

512 Mb ram av assortert kvalitet

1200 3DMarks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...