Gå til innhold

9700 lagg i CS

Anbefalte innlegg

Gjort alt som står her....

lasta ned nye drivere, via og catalyst, skrev alle mulige kommandoer i cs, brukte reforce, slo av alle sånne ting på kortet, formaterte, la Inn Xp i stedet for min stabile 2k og nyeste drivere...... noe mer enn det jeg har nevnt ???

Ringte komplett, systemet mitt skulle ikke ha noe å si!

AMD athlon XP 1900 (1.6ghz)

1024 SD-RAM

SAPPHIRE 9700 128mb

60GB 7200 WCD

Asus a7v133-c 4x agp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

la du in de commandsene i cfgn din eller skrev du de ingame?

tror de bare funker viss de er i cfgn din

BTW noen buttiker eller webshopper som har sapphire 9700 på lager?

jeg trenger nytt 3dkort desperat *vodoo3*

Bor du i oslo? i såfall hvor mye skall du ha for radeon kortet?

(er jo åpnet opp og brukt litt da)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jeg skrudde av ati_npatch (ati_npatch = 0 ) og da ble det ganske mye bedre. Har ikke prøvd å sette den andre ati cvariablen til 0 enda, men jeg skal prøve å se om det hjelper det og.

Jeg har 9700 og før jeg skrudde av ati_npatch, så gikk fps'en fra 100 ned til 40-60 tror jeg, når det kom flere elementer på skjermen.

Nå, så går det kanskje ned i 85, så da ligger det konstant 85-100fps.

Men, det hjelper lite når skjermkortet fryser PCen etter en stund...

Lenke til kommentar

Ligger på samme FPS i CS og andre HL mods... Grunnet refreshen min,

Den avgjør hvor ofte skjermkortet sender oppdateringer til skjermen, spesielt i windows, men det har å si på spill også...

Og jeg har et Ti 4600 så ikke klag på kortet.

Lenke til kommentar

Niks trenger ikke å sende det inn! Dette er ATIs catalyst driverne som gjør! de har skrevet om det på rage3d! Fps problemene kommer rett og slett av at HL-grafikkmotoren er gammel og derfor har de ikke optimalisert driverne til CS! Å de med 9700pro kort har samme prob bare at dere får litt bedre frames (men ikke kom her å si at de ikke dropper) kommer det folk som hyver HE + Smoke og skyter så dropper det!

Men problemet blir mest sansynlig fikset i Cat 3.3 driverne som er like rundt hjørnet! Jeg har i mellomtiden funnet den beste driveren for dere med r300 core! Bruk de nyeste hacka FireGL driverne! Da holder kortet 100-99 hele tiden, men hvis det skjer masse shit på stoore åpene plasser da dropper du nok ned til ca 80-75 (med cat driverne dropper du til 40-30 hvis du er uheldig) Dere med über prosessor og ddr-ram dropper nok ikke så mye, men det er et driverproblem her! Et gf3 kort holder 100 konstant. Dette er fordi Nvidias drivere er bygget opp solid fra gamledager og opp til nåtiden, men ATI kommer seg!! 8) Anbefaler dere og modde til FireGL x1 (pro) for best ytelse i cs!

Lenke til kommentar

Jeg skal ha meg et kort som holder seg litt fremover i tid, dx 9 osv.

Jeg speller UT03, Mafia osv, så GF2 (det gamle skjermkortet mitt)

har jeg nok dårlige erfaringer med derfor kjøpte jeg 9700-

håper indlig på opdatering av driverne funker, hvor fixxer jeg til FireGL?

går det med 9700 non-pro ? og hvor ? www.guru3d.com eller.no ?

Lenke til kommentar
Niks trenger ikke å sende det inn! Dette er ATIs catalyst driverne som gjør! de har skrevet om det på rage3d! Fps problemene kommer rett og slett av at HL-grafikkmotoren er gammel og derfor har de ikke optimalisert driverne til CS! Å de med 9700pro kort har samme prob bare at dere får litt bedre frames (men ikke kom her å si at de ikke dropper)

Jo, det er akkurat det jeg gjør :yes:

Hos meg fungerer cs utmerket, helt stabilt på 100 fps, dropper aldri :D

Har et R9700Pro med catalyst 3.1 :woot:

Lenke til kommentar

hva er galt med å kjøpe 9700/pro for Counter-Strike?

jeg skal selv gjøre det snart (sliter med gf2mx400 da gf4ti4200 gikk i halheimen :evil:)

hadde helst hatt lyst på 9800 jeg, men det blir gjerne for dyrt i forhold til ytelse, ikke det at jeg ikke har penger, men det er litt uklokt ?

grunnen til at jeg skal ha et så kraftig kort til cs er enkelt og greit at jeg skal kjøre heftig Antistropic Filtering og Full Scene Anti Aliasing, gjerne på henholdsvis 16x og 6x i høy oppløsning, 1152x864 eller 1200x960 (har 22" skjerm).

skulle gjerne hatt et kraftigere kort og, for jeg tviler litt på at det klarer cs med alt på maks. selv etter heftig overklokking og voltmod. noen som kan berolige meg?

Lenke til kommentar

Har et forslag: :)

1) Last ned programmet Fraps fra Goole.com

2) Bruk det samtidig som du spiller CS

3) Sett først alle detaljer lavt og spill i 5 min. Merk fps.

4) Sett alle detaljer på fullt og spill i 5. min. Merk fps.

5) Er det stor forskjell mellom tallene streiker nok grafikkortet. Er det liten forskjell skyldes det andre ting.

Prøv dette! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...