Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ikke så vanskelig å høre når minnekortet ikke klarer å holde tritt med kameraets seriefoto.

Tenkte å få tak i et 8GB SDHC minnekort men hvor stor skrivehastighet må det ha for å holde tritt med serie RAW fotografering? Noen som har kort de er fornøyd med?

Takker!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg kan ikke finne dem skjønner du. Bruker prisguide.no men dyreste kortet der ligger rundt 550,- og har en hastighet på 150x, hvor mange MB/S er det?

Det jeg har nå er 4GB Extreme III SDHC og som sagt så klarer ikke det å holde tritt i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Da var det kommet noen nye "superraske" kort fra sandisk

Hvorfor er det bare Nikon D90 som støtter dette? Vil ikke min EOS 450D klare flere RAW før det begynner å gå seint med et sånt kort?

Noen som vet når disse ankommer norge???

Endret av mr_skutle
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser dette er en gammel tråd, men...

Tviler på at Extreme III ikke er raskt nok til EOS 450D. Vil heller tro at det er skrivehastigheten til selve kameraet som begrenser hastigheten.

Husk også at enkelte kamera har en lavere fps når du skyter med RAW på grunn av økt datastrøm gjennom systemet. Vet ikke om dette gjelder EOS 450D. Uansett så er maks fps kun så lenge bufferet ikke er fullt, og det blir veldig fort fullt om du skyter RAW, samme hvor raskt kort du har.

Og glem 120x, 150x og så videre. Det jukses med disse tallene hos mindre seriøse minnekortprodusenter. Det viktigste er stabil overføringshastighet... og selvsagt at kortet i seg selv er stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...