mr_skutle Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ikke så vanskelig å høre når minnekortet ikke klarer å holde tritt med kameraets seriefoto. Tenkte å få tak i et 8GB SDHC minnekort men hvor stor skrivehastighet må det ha for å holde tritt med serie RAW fotografering? Noen som har kort de er fornøyd med? Takker!! Lenke til kommentar
emero Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 De raskeste SD kortene kjører på 20MB/S, og av merke kan jeg anbefale Sandisk. Skaff deg 8GB Extreme III SDHC fra dem, så kommer du garantert til å bli så fornøyd du kan bli. Pris fra ca kr 700... Lenke til kommentar
mr_skutle Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Ok, jeg kan ikke finne dem skjønner du. Bruker prisguide.no men dyreste kortet der ligger rundt 550,- og har en hastighet på 150x, hvor mange MB/S er det? Det jeg har nå er 4GB Extreme III SDHC og som sagt så klarer ikke det å holde tritt i det hele tatt... Lenke til kommentar
mr_skutle Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Da var det kommet noen nye "superraske" kort fra sandisk Hvorfor er det bare Nikon D90 som støtter dette? Vil ikke min EOS 450D klare flere RAW før det begynner å gå seint med et sånt kort? Noen som vet når disse ankommer norge??? Endret 31. august 2008 av mr_skutle Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Ser dette er en gammel tråd, men... Tviler på at Extreme III ikke er raskt nok til EOS 450D. Vil heller tro at det er skrivehastigheten til selve kameraet som begrenser hastigheten. Husk også at enkelte kamera har en lavere fps når du skyter med RAW på grunn av økt datastrøm gjennom systemet. Vet ikke om dette gjelder EOS 450D. Uansett så er maks fps kun så lenge bufferet ikke er fullt, og det blir veldig fort fullt om du skyter RAW, samme hvor raskt kort du har. Og glem 120x, 150x og så videre. Det jukses med disse tallene hos mindre seriøse minnekortprodusenter. Det viktigste er stabil overføringshastighet... og selvsagt at kortet i seg selv er stabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå