Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rart problem med nytt grafikkort..

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Bærbar PC, ja jeg vet.. Du skal ikke bytte noe i en bærbar :p

Men jeg gjorde det, bytta mitt 8400M GS til et 8600M GT 512.

Dette er noe som faktisk kan gjøres med min laptop, fordi at den leveres med det skjermkortet på en dyrere modell.

Men jeg fikk kortet, Flasha det, og la inn nye drivere til kortet.

PCen funka fint med spill som WoW, CoD 4 m.m.

Men i det siste så klikker alt litt etter en stund.. Hvis jeg for eksempel spiller CoD 4 over en lengre tid, sånn ca 1-2 timer, så plutselig så fryser skjermbildet på skjermen, og spillet dropper fra 40-70FPS til 5-12FPS..

Når jeg først har fått dette problemet, så forsvinner det ikke før jeg restarter maskinen, og dette er noe som har irritert meg litt.. For jeg kan simpelten ikke finne ut hva det er som er galt... PCen funker jo som bare det, og klarer seg fint på høye oppløsninger, men hvis det går for lang tid så klikker det og FPS'en dropper til det ugjenkjennelige! (Hvis ikke jeg spiller, så kan pcen stå på i flere dager uten at det skjer noenting som helst, og når jeg da begynner å spille, så klikker det etter en viss tid...)

Jeg har prøvd å bytte drivere, men det gav ingen resultat..

Kjører Vista Home Premium, og har nyeste DirectX versjon installert.

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nok enten varme eller strømproblemer vil jeg tro.

Så lenge du har skiftet, regner jeg med du bare skifta skjermkortet? ikke hele pcen?

De fleste modeller er skreddersyd når det gjelder strømforsyning og avkjøling til bærbare maskiner. Og oppgradering kan fort ende slik som hos deg.

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Vet det, men er flere på forumet som har bytta, var en person som hadde lagd en guide til hvordan å gjøre det.. Og siden denne modellen er identisk til en bedre modell når det gjelder oppbygning og kjøleløsning, så har det fungert på de andre pcen dette er blitt gjort på.. Så tenkte kanskje det var noe med grafikkortet, men syns det er snålt siden det fungerer helt fint i en stund, også klikker det plutselig...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Last ned rivatuner og se om du får mulighet til og sjekke tempraturene dine.

Da finner du ut om skjermkortet er for varmt.

rivatuner

Så kan du sjekke om pc-en er stabil med OCCT kjør testen i 1 time da får du svar angående tempraturene dine.

OCCT

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Hmm, når jeg kjører den testen så får jeg bare beskjed ifra programmet at CPU is too hot!

Den er bare 70 grader.. vetke hva som er normalt på intel, men cpu'en er ca 52 på idle.. men har ikke hatt noe problemer med cpu.. Er mostly grafikk kortet som er problemet tror jeg.. Og det er bare når jeg spiller nye spill som cod 4 osv.. WoW funker helt utmerket å spille time ut og time inn..

Men skal prøve å spille litt, å se hva skjermkortet kommer opp i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

70 grader er jo varmt og vis det står at cpu is to hot så bare øker du hvor høyt tempraturen kan gå, så får du sjekket hvor varm den faktisk er.

At du får problemer i spill er jo fordi noe i pc-en blir for varmt og det kan være cpu-en din som da er problemet.

Har du hatt pc-en lenge for det kan være at den er full av støv som tetter for viftene sin kjøling.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Jeg har hatt pcen oppe og rengjort den, dette gjorde jeg da jeg bytta cpu og gpu på laptoppen så tror ikke det er mye støv..

Men det som er snålt er det at pcen funker som den skal til så å si alt.. Kan redigere film, komprimere ting og gjøre andre krevende oppgaver med den..

Men når jeg skal spille tunge spill med den så kan jeg spille i ca en time, kanskje litt mer også stopper bildet på skjermen min i en liten stund, og så fortsetter alt, bare som sirup.. WoW derimot kan jeg spille mye mye mye lenger, tror det blir sånn etter en 3-4 timer, varierer litt..

Men når jeg får det problemet er det bare å restarte pcen.. Da er alt som normalt igjen.

Syns det er litt irriterende og litt rart igrunn..

Med tanke på at CPU testen ikke klarte seg 2 minutt engang før den stoppa..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Wow krever nok ikke like mye som krevende spill kanskje da.

Kan være noe med dette, kan hende at pc-en blir mye mer belastet når du kjører de kraftige spillene.

Vel OCCT har en sperre på 70 gradier til vanlig men denne kan du sette opp vis du ønsker det, anbefaler deg og gjøre dette bare for og sjekke om tempraturen stiger over 70 grader.

vis den bare ligger på 70 grader er det ikke så ille være om den faktisk overstiger 70 med en del.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

WoW er ikke veldig krevende nei, men det som er det rare med det er at jeg faktisk kan spille Crysis Warhead på pcen, samt Stalker og Pure.. Som igjen er mye mer eller like krevende som Call of Duty 4 og Rainbow Six Vegas 2 (De 2 spillene jeg har hatt problemer med.)

Men men, kjøpte meg likegodt PS3 :p Så er ikke mye jeg bruker pcen til nå anna enn wow som funker fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...