solheimen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Hei, nå skal jeg chippe a4'en min, I tillegg skal jeg ha åpent luftfilter for litt lyd fra dump ventilen, men jeg hørte at den orginale dump ventilen ikke tåler åpent luftfilter etter chipping, noen som har erfaring med dette? Er en 2004 163 hk. Endret 25. august 2008 av solheimen Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hei, nå skal jeg chippe a4'en min, I tillegg skal jeg ha åpent luftfilter for litt lyd fra dump ventilen, men jeg hørte at den orginale dump ventilen ikke tåler åpent luftfilter etter chipping, noen som har erfaring med dette? Er en 2004 163 hk. Original resirkventil er kjent for å være litt skjør, men dette har ikke noe med luftfilteret å gjøre. Bytt til Forge DV006/007 så har du noe som holder. Det som derimot er en gjenganger er at luftmengdemåleren ikke er så happy for filtere innsausa med olje. Pass på at du tar riktig mengde olje på filteret. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 OptiFlow er vel et godt alternativ til denne motoren. Lenke til kommentar
solheimen Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Noen som vet om et bra nettsted å kjøpe dette? til en rimelig pris? Men jeg setter kvalitet foran pris så det er sagt:) Takker for svar:) Lenke til kommentar
Vip3r Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Pass på at du tar riktig mengde olje på filteret. Øøøh... Nei. Kjøp heller et filter UTEN olje;) Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg har brukt filter innsatt med olje (både nytt og gamle jeg har rengjort) på flere biler med bosch luftmassemålere, uten at de har tatt skade av den grunn. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg har brukt filter innsatt med olje (både nytt og gamle jeg har rengjort) på flere biler med bosch luftmassemålere, uten at de har tatt skade av den grunn. Og det samme kan sies om det motsatte, et kjapt søk på f.eks VACN sitt forum vil gi en del treff på dette.. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Apexi Power Intake Filter skal være et veldig bra filter, har et slikt selv på min 2.2 20V Turbo http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Apexi-Power...sspagenameZWDVW du slipper unna med 700kr (inkl frakt) hvis du kjøper det fra usa (jeg kjøpte mitt fra linken jeg la ut), i norge koster det 2300kr dette er oljefritt! og som marvin sier, styr unna filter som tilsettes olje hvis du vil være på den sikre siden, er selv medlem av VW-Audiclub og det er mange der som har ødelagt luftmassemålere med filter som skal tilsettes olje en test av filteret: http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/ Endret 10. september 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå