Gå til innhold

Gigabyte Radeon 9700 Pro vises som 2 skjermkort!

Resus

Anbefalte innlegg

I enhetsbehandlinga får jeg opp to spørsmålstegn som tydeligvis er skjermkort.

Videoadapter &

Videoadapter (VGA support)

Er dette vanlig og i tilfelle er jeg nødt til å installere alle drivere 2 ganger?

(Det har jeg gjort nå uten noe suksess)

Slik det er nå funker ikke 3DMark og BF1942 (de eneste jeg har testet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å fjerne begge to for så restarte.

Etter restarten dukker begge opp igjen og viser det samme.

I manualen står det at kortet skal vises som Standard PCI Graphics Adapter men det er altså ikke tilfelle.

Lenke til kommentar

Jaja selvsagt har jeg lagt inn drivere, men jeg tror det blir galt i og med at det blir liggende som to stk Radeon 9700 i device manageren.

(jeg får ikke gjort slik som det står beskrevet i manualen siden jeg aldri får opp Standart PCI Graphics Adapter)

Jeg får ihvertfall ikke til å kjøre 3Dmark eller BF1942.

Lenke til kommentar

Grunnen til at du ser to kort er dualhead funksjonaliteten som er på de fleste 9700pro kort.

Har du en DVI utgang og en VGA utgang på kortet så ser du to kort.

Sånn er det med 9700 serien, er litt usikker på om det var sånn på eldre kort med dualhead også, som f.eks 8500 serien.

Lenke til kommentar

Jeg har et Hercules Radeon 9700 pro, og har også to drivere installert, den ene merket secondary.

Som av andre før er (noenlunde) nevnt, er dette fordi de to utgangene oppfører seg som to separate skjermkort overfor Windows. (Arrester meg om jeg tar feil, er ikke 100% sikker her... :) ) Du slipper å installere to ganger for å få begge, dette skjer av seg selv. ;)

Når det gjelder at driverene ikke blir installert som de skal, kan det ha seg av at Widows prøver å "holde" på de generiske driverene som ble automatisk installert. Har opplevd dette flere ganger med ulike typer hardware, og løsningen er enkel, bare følg følgende fremgangsmåte:

1. Avinstaller/slett alle drivere til kortet. Både de merket med spørsmålstegn i Device Manager og de som fulgte med kortet, om det gjorde det og du har installert de.

2. Du vil sannsynligvis bli spurt om å restarte maskinen for at forandringene skal ta effekt. Ikke gjør dette! Gjør du det, vil Windows installere generic-driverne sine under oppstart, og du har samme runddansen igjen. :)

3. Installer driverne som fulgte kortet. kan du restarte. For meg har det alltid fungert som det skal nå, så lenge det er riktige driverne du prøver å installere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...