Gå til innhold

Hvordan skaffer du deg musikken din?

Szmekken

Hvordan skaffer du deg musikken din?  

272 stemmer

1. 1. Kjøper du eller laster du ned?

• Alt skaffes på lovlig vis
      26
    • Alt skaffes via piratkopiering
      81
    • Kjøper favorittmusikken, piratkopierer resten
      121
    • Det varierer...
      44

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er snakk om én enkelt sang laster jeg den ned, men ellers kjøper jeg musikken min. Kvaliteten blir så mye bedre da.

Det er sikkert greit å låne pappas eller onkels CD og legge den inn på iPoden, men det er ulovlig å legge den ut på nettet, så den er tilgjengelig for hele verden.

Lenke til kommentar

Kjøper mye CD-er, men laster også ned veldig mye. Det meste jeg kjøper på CD har jeg allerede lastet ned og vet er bra. Favorittband som Ayreon, Porcupine Tree osv har jeg alle CD-ene av. Dette både fordi jeg vil støtte artistene, men mest fordi jeg samler på gode og fine CD-er, synes det er stas å ha en fin samling.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Varierer. Jeg kjøper mye musikk, men er heller ikke fremmed for å laste ned et album eller to hvis jeg får lyst til å høre på det. Satt for eksempel en kveld og tenkte jeg hadde lyst til å høre Metallicas "Load". Butikken var stengt og nettbutikkene ville brukt en uke på levering (jeg kjøper cd, ikke mp3). Kan godt hende jeg kjøper plata senere.

Lenke til kommentar

Kjøper det jeg absolutt syns fortjener å bli kjøpt. Kjøpte nye Iron Maiden plata, InFlames plata, CCR best of plata og skal kjøpe det nye Metallica albumet når det kommer. Det er vel det eneste de siste 5 årene av platekjøp.

Har kjøpt noe fra Napster som jeg syns er verdt å kjøpe som enkeltsanger.

Lenke til kommentar
Jo jeg mener det er helt lovlig, hverfall siden er jeg student og har full tilgang.

Men nei å dele det vil bli ulovlig.

Har skulen din rettigheter til å dele rundt mp3-filer til alle som går på skulen? Neppe. Eg vil tru dei ikkje er klar over at det ligg der ein gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...