RastaXP Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hei, skal inn i førstegangstjeneste nå i september. Tenkte da og ta noen skolefag som privatist, men eksamen i november-desember. Tenkte og melde meg opp her i byen (Tromsø). Er det noen som har erfaring med å ta opp fag mens man er inne i førstegangstjenesten. Går det bra å gjøre det, har man tid til å lese selvom man er i rekrutten? Får man reise hjem for å ta disse eksamene uten problem? Jeg skal på madlamoens rekruttskole (luftfosvaret) om det har noe og si. Jeg har ingen anelse på hvor lang rekrutten til luftforsvaret er. Im all ears. Takker for svar. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Perioden som rekrutt er som oftest 6-7 uker. Det skal ikke være noe problem å få fri til å ta eksamen, men det kommer lit ann på hvilken tjenestegren du får, og husk at du blir å ha en del hjemreiser i løpet av perioden din. Om du bør studere eller ikke under rekruttskoleperioden kommer helt ann på hvor strukturert du er. Personlig ville jeg aldri klart det. Du må opp kl. 06.00 hver dag, og man vet aldri hvor lenge dagen blir å vare. Som regel varer dagene til 16.00 med fri i helgene, men enkelte dager kan dere drive på til kl 23-24. Av egen erfaring viste deg seg at når jeg først fikk fri ville jeg helst bruke tiden min på andre ting enn militær og skole. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med voksenopplæringen så snart du blir stasjonert på eget sted etter rekruttskolen. Da blir det din faste VO, samt ting blir mye roligere. Edit: Nå mente jeg at jeg ikke ville klart det under rekruttskoleperioden. Etter rekruttskolen går som regel alt på skinner Endret 25. august 2008 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Problemet er bare at diverse R94 fag går ut årskiftet 2009. Dette grunnet en regjering som driter i 89-kullet. Jeg blir nærmest tvingt til å ta det i rekrutten om jeg noen gang skal ta det. ÅÅÅÅ, ting skal altså ikke være lett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå