Kevin32 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Har nettopp fått ryddet ut alt på loftet i garasjen og der har det blitt rom for meg og kamerater å henge (ca. 3x8m, ikke nok plass til å stå men komfortabelt alikevel). Akuratt nå er det en 21" LG coca-cola CRT TV der, fra en ell gammel Coca Cola konkurranse. Jeg leter etter å erstatte denne. Har også en Antec Lansing THX surround system der, som kun har 3 x hodetelefon type kontakter for ingang. Det er intet problem, siden systemet er gitt ut fra dell, og lydkortet jeg bruker er systemet lagd til (audigy 2). Sier ifra om lyd systemet siden jeg må da kanskje koble PS3en gjennom skjermen, så fra skjermen til PCen og så til lydanlegget, og vil da beholde 5.1. Har nettopp oppgradert PCen med en 4870, så jeg vil selvfølgelig dra nytte av hele kortet. Jeg bruker som PC skjerm nå en 19" CRT trinitron skjerm, som har vært råbra gjennom alle åra. Siden jeg er litt av en videofil har jeg nekta å gå ifra CRT skjermer til LCD skjermene kan vise meg no bra til en pris jeg har råd til. Og den tid har kommet. Så jeg leter både etter å erstatte TVen i loftet, og jeg leter etter å erstatte PC skjermen min. Derfor har jeg bestemt meg for å kjøpe en 26" skjerm, siden jeg kan bruke den både som PC skjerm og TV. Jeg ønsker å koble både PCen min til den, og PS3en. Hadde vært plus hvis jeg kunne koble GameCuben til den også. Når jeg kobler PS3en vil jeg IKKE ha strekt bilde, da vil jeg heller ha svarte striper på toppen og på bunn. Skjermen skal helst kunne sende 5.1 signal til PCen min for videreføring til lydanlegget, siden lydannlegget ikke har HDMI. Vet jeg er ganske spesifik, men jeg vil gjøre det jeg må for å få riktig valg. Skjermen jeg ser spesifikt på nå er: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347599 For å være 26", er denne skjermen av bra kvalitet? Jeg har hørt mye bra om samsung og LCDene dens, men jeg så en topic her om en 26" fujitsu til 3000kr. Er det så veldig mye forskjell på disse? Husk at jeg er videofil, og er villig til å investere 1700kr mere for kvalitetens skyld. Eller ville dere anbefalle en annen 26" skjerm? Dere kan godt anbefalle 24" også, dersom kvaliteten er såpass mye bedre til en billigere pris. EDIT: Jeg ser også på denne, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346244 . Er kvaliteten forskjellig? Vurderer også http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...&sku=170554 Endret 25. august 2008 av Kevin32 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg bruker som PC skjerm nå en 19" CRT trinitron skjerm, som har vært råbra gjennom alle åra. Siden jeg er litt av en videofil har jeg nekta å gå ifra CRT skjermer til LCD skjermene kan vise meg no bra til en pris jeg har råd til. Forstår ikke hva som skal gjøre en CRT skjerm bedre enn en LCD? Med mindre du liker fiskebolleboks-looket... Lenke til kommentar
Computerwolf Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Er jo som oftest en del bedre farger på CRT skjermer. var i alle fall det før, du slipper også ghosting osv i spill. men er enig i at de tar alt for stor plass i alle fall nå som lcd skjermer er blitt så pass bra og billige Lenke til kommentar
Kevin32 Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Jeg bruker som PC skjerm nå en 19" CRT trinitron skjerm, som har vært råbra gjennom alle åra. Siden jeg er litt av en videofil har jeg nekta å gå ifra CRT skjermer til LCD skjermene kan vise meg no bra til en pris jeg har råd til. Forstår ikke hva som skal gjøre en CRT skjerm bedre enn en LCD? Med mindre du liker fiskebolleboks-looket... Har du sett en LCD fra tidlig 2000 tallet? Vel de er helt ræva kvalitet, med mindre man brukte 15 tusen kroner. Poenget var at fram til nå kan man få en mye bedre CRT skjerm til en billigere pris enn tilsvarende kvalitet på LCD. Den gjennomsnittelige person kan ikke se denne forskjellen, men har man jagerflypilot øyner som jeg har, kan man se hver eneste lille detalj. Ta forstørrelsesglass mot forskjellige skjermer, da vil du kunne se kvaliteten i lik detalje jeg gjør. Også må du huske at det er en grunn CS spillere enda bruker CRT skjermer, og det er 150Hz på 800x600. En slik CRT skjerm koster deg bare tusenlappen, og det finnes ingen tilsvarende LCD produkt. Men back on topic, jeg er temmelig sikker på at jeg går for Dell skjermen så sant jeg finner penger til den. Hadde likt om noen kunne forklart meg forskjellen på de to samsung skjermene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå