Gå til innhold

Crysis: Warhead - Informasjonstråd -*Nå med omtaler*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du bør søke opp defisjonen på pre-rendret. Det betyr at noe er rendret i forkant, altså ikke realtime. Filmsekvensene i Crysis er alle i realtime bare med noen enkle filtre. Dette ser du veldig lett i starten hvor den alientingen eksploderer.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Tror du bør søke opp defisjonen på pre-rendret. Det betyr at noe er rendret i forkant, altså ikke realtime. Filmsekvensene i Crysis er alle i realtime bare med noen enkle filtre. Dette ser du veldig lett i starten hvor den alientingen eksploderer.

 

 

Ja, det er greit nok. Spørsmålet er om det er ingame. En kan jo også spørre seg om det er realtime, når et script "tar over" AI-en og fysikkmotoren. Grafikk-motoren er bare en del av pakka. For eksempel tviler jeg på at koreanerens reaksjon og bevegelse i mellomsekvensene er en direkte konsekvens a psychos ytre påvirkning.

Lenke til kommentar
Selfølgelig er det scriptet. Men det har ingenting med at det er pre-rendret. Og ja det er ingame. Ingame defineres å være kjørt i grafikkmotoren.

 

Du har rett mhp definisjoner, og jeg mener ikke at et script nødvendigvis endrer statusen til om det er rendering eller ikke, med mindre scriptet går ut på å kjøre en lang animasjon eller filmsekvens. Ikke for å være kverrulant eller vanskelig. Men hvis en sekvens er kjørt i grafikkmotoren offline, og så transformert til et passende format, vil det jo også være kjørt i grafikkmotoren bare offline, slik at man slipper å rendre realtime. Et script kan kjøre en animasjon innenfor motoren, så grensen er uansett flytende.

 

Det jeg ville fram til er uansett det reelle: Som spiller opplever du å bli tatt ut av spillet, og at det skjer en masse med karakteren din og karakteren din tar valg som du ikke er herre over. Det er det det som er litt synd med Warhead etter min subjektive mening. Jeg liker bedre slik det var i Crysis, der det kjøres et script på en karakter, og du må følge etter.

 

 

Jeg skulle likt å banke han siste koreaner-generalen selv med andre ord

 

Lenke til kommentar

Da har jeg spilt gjennom Warhead, syntes ikke det var spesielt bra. akkurat samme greierne som Crysis, føler ikke at jeg vet mer om "storyen" enn jeg gjorde da jeg hadde rundet Crysis.

"pass på containeren" var liksom oppdraget, å det var forholdsvis kjedelig!

 

såklart, fantastiske effekter, men ikke mye mer.

 

håper bare det er med noen gode mp maps!

 

Vent til du har gått gjennom spillet før du leser spoiler, så slipper jeg å ødelegge spenningen for deg!:

 

å akkurat samme jævla slutt som på Crysis, skyt ned en stor tykje, å forsvinn med et "fly"

 

Lenke til kommentar
Det jeg ville fram til er uansett det reelle: Som spiller opplever du å bli tatt ut av spillet, og at det skjer en masse med karakteren din og karakteren din tar valg som du ikke er herre over. Det er det det som er litt synd med Warhead etter min subjektive mening. Jeg liker bedre slik det var i Crysis, der det kjøres et script på en karakter, og du må følge etter.

Det kan jeg godt forstå. Selv likte jeg det bedre fordi det blir mer som en film og vi får se drakten i god bruk. Introfilmen var jo knall. Smak og behag.

Lenke til kommentar
Her er en tråd hvor en custom config brukes. Gir folk flest en god økning i fps uten å miste grafikken:

http://www.gamespot.com/pc/action/crysiswa...&pid=946793

Det der funka utrolig bra, takker for linken.

Kan noen putte den i en zip-fil og laste opp her?

Får beskjed om at serverne er fulle på den nedlastingslinken.

 

Kjører dere XP eller Vista forresten?

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd spillet med Vista 64bit? Installerte i dag og jeg kjører 1680x1050 med alt på "gamer" (high) og ikke noe mer "eye-candy" på.

 

Har ikke installert FRAPS enda, men jeg kan med det blotte øyet se at dette er dårlig flyt :(

 

Jeg trodde nå virkelig maskinen min skulle klare dette ok med de innstillingene, men dengang ei :wallbash:

 

Du må spille i Dx9 mode. Da får du 20fps mere. Alle med vista har det problemet du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...