Skogslik Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hallo. Noen her som har peiling på om det er vanskelig og stramme kjettingen på moped? den er vist ganske slakk nå på min moped og eg har ikkje peiling Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Står vel i manualen? Skal være et par skruer i bakhjulet der du strammer, men vet ikke helt, kjører selv scooter og slipper å tenke på det =) Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 som oftest er det noe bak på svingarmen, på min så er det bare å skru på to umbrako greier helt bak men vis du tar et bilde av det så kan jeg kanskje se hvilket stramme system du har. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Er en Suzuki RMX viss det hjelper. skal teste ut og se om eg får det till, Takk Har sett på det nå, men skruene er jo ikkje til og rikke :S forbanna drit! Endret 25. august 2008 av Skogslik Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Er vanligvis kontra-skrua på kjedet. Altso, du må løsne ytterste skruen, so løsne den innafor. Står vel kanskje nåken streka som indikera når det e på tide å skifte. NB; jævla viktig at det blir stramma LIKE mykje på kver side = skeivt bakhjul Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Er en Suzuki RMX viss det hjelper.skal teste ut og se om eg får det till, Takk Har sett på det nå, men skruene er jo ikkje til og rikke :S forbanna drit! Du løsna vel bolten til bakhjulet først? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Kjettinger er ikke spesielt bra å bruke til drivverk. Jeg har mye bedre erfaring med kjeder, rem og kardang. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Har dere ikke hørt om kjettingmopeder? Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 For å ha kjetting på sykkelen tror jeg nok du for det første måtte ha hatt to drev, et som går på tvers og et som går rett, ellers ville det ha detti av hele tiden. For det andre, du kunne ikke hatt noen strammemuligheter, og kjettingen ville mest sansynlig ha knekt alt av drev på sykkelen. Men KJEDE derimot, det er en fin ting, som jeg regner med at du har på sykkelen (Er standar på rmx) Når du skal stramme kjede må du først løsne på bolten som går igjennom hjulet, på svingarmen. Og så kan du skru på de skruene som kommer ut fra svingarmen bak, og husk på at du må stramme de likt, eller så kommer du til å likke på akutten i mårra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå