Tryggleik Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Jeg har tenkt i flere uker nå, lest på internett i fortvilelse, men har klart å redusere valgene til 3. Det står altså mellom Acer aspire one, Asus EEE 901 eller Msi Wind. Jeg skal bruke pcen til Photoshop, Word,(Skole) Msn og kanskje Warcraft 3. Jeg skal også installere Avg og muligens Mac OS. HVILKEN SKAL JEG VELGE?! Endret 26. august 2008 av Tryggleik Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 MSI Wind er en genial maskin. Men husk å vente til overgangen september/oktober, siden at da vil batteriet og harddisken oppgraderes. Spesielt det første er viktig, ettersom levetiden blir forbedret fra 3 til 7-8 timer. Dette merkes som et veldig stort pluss for de som har hatt bærbar før. Hvis du skal kjøpe her og nå, så er Asus EEE 901 trolig best. Lenke til kommentar
Tryggleik Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Tenker å kjøpe i oktober... Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Viss photoshop kommer til å bli mye brukt tror jeg du kan bli fort veldig lei av så liten skjerm som det er på de maskinene. Mulig det blir ganske treigt og på atom prosessoren. Ontopic: tror de er veldig like alle sammen. Jeg ville valgt Aspire one men det er mest fordi den ser minst ut som en mac Endret 26. august 2008 av kule-ku Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Husk at det bare er Wind som kommer med Xp installert, de andre må du i så fall knote en del med. Men hvis du skal ha inn MacOS så er det vel mye det samme Endret 26. august 2008 av ull2000 Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Jeg tror kanskje trådstarter har misforstått litt poenget med disse mini-pc'ene. Warcraft 3... Det funket vel ikke noe særlig på min normal-laptop engang. Dette er absolutt _ikke_ en gamingrigg. Vil tro photoshop kommer til å slite også. MSN er greit... Word... Ville nok kanskje benyttet noe litt lettere, som Abiword eller noe slikt. Har selv AA1 og er veldig fornøyd med den (til mitt bruk). Og "installere Mac OS". Kan det gjøres? Ja. Er det gjort? Ja. Er det trivielt? Absolutt ikke. Kjøp en AA1, bruk openoffice (medfølger), AA1 Messenger (medfølger), Krita/Gimp/Inkscape (er med et tegneprogram, men usikker på hvilket). ...mine 2 øre. @ull2000 AA1 kommer også med Windows, men da må du opp på A150 utgaven, denne kommer med 1Gb minne, og harddisk istedet for SSD. -C- Endret 26. august 2008 av ChristianW Lenke til kommentar
Tryggleik Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Jeg så på youtube en som spilte både warcraft 3 wow og far cry.. og det er folk som har fått til å installere macos. men det viktigste av disse 3 er jo Photoshop. Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Så en test av Wind der de hadde installert WOW, men de klarte bare ca. 20 fps på laveste oppløsning. De andre mini-pc'ene vil yte på samme nivå. Photshop vil sikkert også være en smertefull opplevelse på en slik pc. Endret 26. august 2008 av ull2000 Lenke til kommentar
Tryggleik Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 OK La oss si Open office writer mozilla firefox avg msn og photoshop. er det mulig med noen av disse pcene Og om det så er mulig Hvilken og hvor mye koster det?! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Alle de der utenom photoshop er det ingen problemer med. Kan hende at PS går men tror nok at det vil bli en smertefull prosess. Lenke til kommentar
Tryggleik Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 ja... men hvorfor? for dårlig prosessor? for lite plass? skjermkort? Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Om du skal ha så tung bruk som Photoshop så ville jeg helt klart sett på vanlige ultraportable med normale laptop cpuer. For eks https://prisguiden.no/product.php?productId=90110 el. Dell XPS1330 Ut fra testen på for eks: http://www.trustedreviews.com/cpu-memory/r...s-Intel-Atom/p3 så virker Photoshop rimelig ubrukelig på Intel Atom cpu. (men har ikke prøvd det selv så godt mulig en klarer å gjøre helt basic ting uten at det går for tregt) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 ja... men hvorfor? for dårlig prosessor? for lite plass? skjermkort? Det er nok litt av alt, men prosessoren er ganske dårlig. Den er lagd med fokus på lav TDP istedet for ytelse. Lenke til kommentar
Tryggleik Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Men ok. da vet jeg det. Vilken skal jeg velge? ikke for mye mer enn 3000 kan vente til oktober - november Open office msn MOzilla firefox avg skolebruk. Tastaturstørrelse og pris har mye å si+ litt design. helst mer en 8 gb plass... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Selv skal jeg gå for en Acer aspire, om ikke så lenge så blir den satt ned i pris og da kommer den til å koste rundt 3k med 6cellers batteri og 120GB harddisk. Men Dell kommer jo også med sitt bidrag snart. Lenke til kommentar
Tryggleik Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 http://www.youtube.com/watch?v=NKTpTDgmA_c det går! Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 http://www.youtube.com/watch?v=NKTpTDgmA_c det går! Imponerende film. Men han sier han har Asus 904? mens teksten sier 900? Hva nå enn dette betyr? Lenke til kommentar
Tryggleik Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 http://www.youtube.com/watch?v=NKTpTDgmA_c det går! Imponerende film. Men han sier han har Asus 904? mens teksten sier 900? Hva nå enn dette betyr? Nei ... han sier "I've had my 900 FOR four months now" Lenke til kommentar
Tryggleik Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Ok.. det viser seg at eee har altfor lite tastatur.. msi wind er litt stor så... Msi wind eller Acer aspire? vet noen priser? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Hei. Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av tegn, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden. Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Endret 26. august 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå