Gå til innhold

Aspire one, msi wind eller Asus EEE 901?!

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt i flere uker nå, lest på internett i fortvilelse, men har klart å redusere valgene til 3.

Det står altså mellom Acer aspire one, Asus EEE 901 eller Msi Wind.

Jeg skal bruke pcen til Photoshop, Word,(Skole) Msn og kanskje Warcraft 3.

Jeg skal også installere Avg og muligens Mac OS.

HVILKEN SKAL JEG VELGE?!

Endret av Tryggleik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI Wind er en genial maskin. Men husk å vente til overgangen september/oktober, siden at da vil batteriet og harddisken oppgraderes. Spesielt det første er viktig, ettersom levetiden blir forbedret fra 3 til 7-8 timer. Dette merkes som et veldig stort pluss for de som har hatt bærbar før.;)

Hvis du skal kjøpe her og nå, så er Asus EEE 901 trolig best.

Lenke til kommentar

Viss photoshop kommer til å bli mye brukt tror jeg du kan bli fort veldig lei av så liten skjerm som det er på de maskinene. Mulig det blir ganske treigt og på atom prosessoren.

Ontopic: tror de er veldig like alle sammen. Jeg ville valgt Aspire one men det er mest fordi den ser minst ut som en mac ;)

Endret av kule-ku
Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje trådstarter har misforstått litt poenget med disse mini-pc'ene. Warcraft 3... Det funket vel ikke noe særlig på min normal-laptop engang. Dette er absolutt _ikke_ en gamingrigg. Vil tro photoshop kommer til å slite også.

MSN er greit... Word... Ville nok kanskje benyttet noe litt lettere, som Abiword eller noe slikt.

Har selv AA1 og er veldig fornøyd med den (til mitt bruk).

Og "installere Mac OS". Kan det gjøres? Ja. Er det gjort? Ja. Er det trivielt? Absolutt ikke.

Kjøp en AA1, bruk openoffice (medfølger), AA1 Messenger (medfølger), Krita/Gimp/Inkscape (er med et tegneprogram, men usikker på hvilket).

...mine 2 øre.

@ull2000

AA1 kommer også med Windows, men da må du opp på A150 utgaven, denne kommer med 1Gb minne, og harddisk istedet for SSD.

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Så en test av Wind der de hadde installert WOW, men de klarte bare ca. 20 fps på laveste oppløsning. De andre mini-pc'ene vil yte på samme nivå. Photshop vil sikkert også være en smertefull opplevelse på en slik pc.

Endret av ull2000
Lenke til kommentar

Om du skal ha så tung bruk som Photoshop så ville jeg helt klart sett på vanlige ultraportable med normale laptop cpuer.

For eks https://prisguiden.no/product.php?productId=90110 el. Dell XPS1330

Ut fra testen på for eks: http://www.trustedreviews.com/cpu-memory/r...s-Intel-Atom/p3 så virker Photoshop rimelig ubrukelig på Intel Atom cpu. (men har ikke prøvd det selv så godt mulig en klarer å gjøre helt basic ting uten at det går for tregt)

Lenke til kommentar

Hei.

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av tegn, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...