flodhest Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg har et problem med at pcen jobber for mye når den egentlig ikke jobber mye i det hele tatt. En liten stund etter å ha slått den på, glir den opp i mot 100% prosessorbruk. Dette fører til treghet og overoppheting. Noen tips til hva jeg kan gjøre med dette? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 du kan jo starte med hva slags operativsystem du har, hva slags hardware, hvor lenge det er siden du installerte operativsystemet, samt om du har antivirus, virus på pc'n, annet programvare som starter samtidig med windows startup og sånt... cpu, ram, xp eller vista, sånne ting... Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ja, hvordan vet du at den går i 100% ??? CTRL-ALT-DEL .... oppgavebehandler ... og der kan du vel se hvilken prosess som bruker mest resurser ... hvis du snakker om Windows da .... i linux har du vel TOP Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Det er en acer aspire 5720zg: # Intel Pentium Dual-Core T2310 @ 1,46 GHz # 2 GB DDR2-minne # 160 GB harddisk (5400 rpm) # nVidia GeForce 8400M GS grafikk (256 MB dedikert minne) Jeg oppdaget det i oppgavebehandleren, men det står ikke hvilken prosess det er. Selv mistenker jeg at det er virus, da norton lisensen har gått ut. Finnes det noe program som kan fikse dette på noe vis? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Kan se på det. Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programet kjører. post logg C:\combofix.txt Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 dvs. installer ccleaner (søk etter det i google) kjør den. last ned mbam og ta et søk. og installer avira antivir PE free edition. (alt er bare å søke på google etter Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Takk for god hjelp, dette skal testes. Endret 26. august 2008 av flodhest Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 for strømstyring kan du bruke NHC = notebook hardware control. men høres mest ut som virus og/eller spyware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå