Gå til innhold

Hei, satt sammen en gamer pc til ca 10.000, noen innspill?

Anbefalte innlegg

hei

har satt sammen denne gamer dataen for en kamerat, tenkte om noen hadde noe innspill.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=33306

jeg har ikke peiling ang ddr 3 minne så er der jeg er mest usikker. Men resten av pc'n syntes jeg virker grei.

Tenkte å kjøpe en annen cpu kjøler slik at prisen inkl frakt blir ca 9500 kroner.

Grunnen til crossfire hk er for å kunne oppgradere seinere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det ble sagt over meg, mer futt i strømforsyning.

Ville også anbefale og kjøre 4gb ram, når resten av pcen har såpass gode specs. Kanskje en ekstra 120x120 vifte for og ha i forkan av kabinette. Følger vel med bake og i topp på det der.

Lenke til kommentar

Xp 64 med service packs er jo et god og stabilt operativsystem, og en får mer en 3,2 gb ram. Er forskjellen på x86(32) og 64 som avgjør hvor mye minne som kan adresseres. Både vista og xp kommer i 64 versjoner.

Edit: Og mener fortsatt at du bør ha en 120 i front.

Endret av jonasfd
Lenke til kommentar

Minnet er i overkant dyrt. Egentlig vil du kun merke minimal forskjell mellom PC-6400 og oppover. Jeg vil allikevel anbefale PC-8500 DDR2 RAM. Hva med for eksempel OCZ Platinum? Disse kan finnes i prisguiden for bare 376 kr for 2 GB (link). Hvis du kjøper 64-bit Windows, og det bør du, råder jeg deg til å kjøpe 2 stk av disse. ;)

Som flere har nevnt tidligere, kreves det en sterkere strømforsyning for det du har nå. Anbefaler veldig Corsair TX 750W (Pris her, test her).

Lenke til kommentar

må bare slenge meg på litt større PSU og mer minne. Har hatt en del negative tanker om VIsta jeg også, men har aldri prøvd det noe særlig. Kjøpte meg nettopp Home Premium 64, og jeg personlig har ikke hatt så lite trøbbel med et MS operativsystem siden Dos 6 dagene :)

Så jeg kan anbefale Vista på det sterkeste, absolutt alt av mitt hardware og programmer har fungert med en gang jeg installerte det... Har nok blitt mye mer modent på 2 år. Men som sagt så hadde jeg negative tanker om det, men jeg må nok inrømme at det har vært like mye påvirket av det andre mener (mange MS bashere) og ikke mine egne erfaringer.

Det er jo også det operativsystemet som din nye maskin virkelig vil komme til sin rett på:

64 bit prosessor, evt 4GB minne og directx 10.1

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...