Shirmah Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Heisann! Jeg er på jakt etter tips og råd når det gjelder kjøp av ny PC. Det er en del år siden jeg drev på med slikt, men nå trengs det noe nytt her. Tenker jeg får kjøpt litt uti september en gang. Jeg har ikke noe "forhold" til noen spesielle hardware-produsenter, så jeg er egentlig kun opptatt av mest mulig ytelse for penga. Det greieste for meg hadde vel kanskje vært å få satt sammen en PC "ferdig" fra en nettbutikk, slik som jeg har sett man kan gjøre på komplett og netshop. Linker og tips til PC-konfiguratorer på andre nettbutikker hadde vært veldig fint. Jeg har liten interesse av å fomle med å sette sammen ting selv, med mindre jeg faktisk sparer vesentlig med penger på det. Synes det er greiere med noe som er ferdig satt sammen, testet, og med alt under én garanti. Overklokking er jeg absolutt ikke interessert i, forresten. Lys, styling og slikt er også totalt uinteressant. God kjøling er derimot noe jeg absolutt ser poenget med. Skal kun ha maskin, ikke skjerm, høyttalere, mus, tastatur osv. Det har jeg allerede. Linker til PC-konfiguratorer og generelle tips om hva som er verdt å satse på er da det jeg vil ha. Er det noe som er uklart er det bare å spørre Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 NetShop Dinside.no PC - Uten skjerm http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106840 1 stk. Netshop Miditower "Boreas" Sort u/powersupply 1 stk. LC Power, 550W, "Super Silent - Black", - 12cm vifte (På lager 20+) 1 stk. FOX+ X38A Digital Life DDR2/DDR3 -S 775 3xPCIex16, 2X1394a, 6XSATA, 2XeSATA, 7.1 1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz 1 stk. Kingston Value Ram 4GB 800MHz DDR2 PC2 6400 Kit m/2stk matchede 2GB CL5 1 stk. Western Digital 640GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache 1 stk. Club3D HD4870 OC 512 MB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV770 XT, GS800 MHz, 2xDVI,HDMI 1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual layer, sort bulk 1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit DVD-versjon, SP1 = 6 920,- Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Er Netshop sin som er anbefalt, ja? Folk har ingenting å utsette på noen av komponentene der? Jeg har hvertfall skjønt såpass at Radeon HD4870 er svært mye for pengene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå