Gå til innhold

Finner ikke mitt eget trådløse nettverk

Per89

Anbefalte innlegg

Hei.

Den ene laptopen i huset (HP Compaq 6415b) sliter med å finne det trådløse nettverket. Jeg har søkt etter nye drivere, slått av og på routeren og pc-en. Det rare er at den finner nettverket til naboen som bor et stykke unna.

Jeg kjører Vista 64-bit.

De andre pc-ene (inkl. Vista) i huset har ingen problemer med å finne nettverket.

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden den finner andre nettverk skal det ikke være noe galt med pc`n, eller kortet. Da må du inn på routeren din og gjøre noen små forandringer.

Ting du kan prøve;

- Skifte kanal på routeren din, det er vel kanalene 1 til 11 man kan velge, men hvis du velger en kanal som ikke finnes, så får du beskjed om det. Bare prøv deg frem, lagre forandringene etter hvert forsøk og søk på nytt etter trådløse nettverk.

- 802.11 Mode - sett denne til Mixed, eller iallfall ikke kun B eller G med mindre nettverkskortene begge har støtte for B eller G. Den kan egentlig bare stå på Mixed (eller lignende) uansett.

- Kan også se om du får lagt til nettverket manuelt.

Gå inn på Kontrollpanel - Nettverks og delingssenter - Koble til et nettverk (i meny til venstre) - nederst i pop-up vinduet velger du Konfigurer en tilkobling eller et nettverk - Koble til et trådløst nettverk manuelt.

Fyll inn resten av infoen ang nettverket ditt og se om du ikke finner det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...