Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 nei, penger er ikke viktig, nok til og leve er greit. jeg synes fritid er mye mye viktigere, derfor har jeg den jobben jeg har, der jobber jeg lite men tjener nok til og klare meg pluss litt til. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg ønsker å ha nok penger til å klare meg, pluss litt til. Ikke for mye, ikke for lite lol. Penger for meg betyr lite i de store sammenhenger. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 penger er absolutt viktig ja, men opplevelser og slikt er verdt mye mer. derfor jobber jeg lite og tjener bra synes det er viktig å ha en liten reserve liggende, i tilfelle ett eller annet skjer i impuls, så jeg har en pen bunke tusenlapper liggende klar til alt Lenke til kommentar
trondtrond Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Penger er ikke viktif gor meg, men i og med at penger (uheldigvis) er såpass viktig for et safunns struktur, blir dett, på uungåelig vis, viktig, også for meg, selv om jeg ikke skulle ønske det. hvis penger virkelig ikke betydde noenting for meg (som hadde vært det ønskelige scenarioet) hadde jeg hatt voldsomme problemer med å takle dagligdagse ting som å spise. hvis jeg ikke har lyst til å flytte til Nordmarka og bli venn med en elgkalv som jeg kaller for Bongo. Jeg vil være litt som Doppler i Erlend Loes bøker. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Ser at noen mener penger = lykke, noe som er til dels sant. Men jeg vil si at det er falsk lykke. Viss det er nå slik at det stemmer, har man penger så er man lykkelig. Hvorfor blir de fleste aldri fornøyde, det er som at man stadig streber etter et mål som ikke eksistere. Noe som er bra for selve samfunnet vi har bygget og bor i, men det har negative sider og. Men on topic, penger er viktig. Man må ha penger for å komme seg frem i dette livet da alt handler om penger. Så på et "personlig" plan er det ikke viktig langt ifra. Men for å overleve så er det viktig, alt for viktig... Endret 26. august 2008 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Tja, penger er ikke alt, men uten en del sparepenger hadde jeg jo ikke vært der jeg er idag. Mange ting i livet som er viktigere. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Penger er viktig, men overraskende lite i forhold til hva jeg hadde trodd. Som student tenkte jeg at jeg ville være fornøyd med 300k i årslønn og var veldig fornøyd når jeg fikk 330k. Nå som jeg tjener mer enn det doble er jeg mindre fornøyd enn hva jeg var når jeg fikk første jobben, men i en alder av 24 år vet jeg at jeg ikke bør klage. Penger er viktig for meg, men jeg har et langsiktig mål om at mine penger skal hjelpe andre. Altså at jeg en gang skal få en økonomi som tillater meg å bare jobbe med bistand, og støtte organisasjoner og aksjoner økonomisk for å hjelpe folk som har det vondt. Penger er viktig, men det viktigste er at andre har det godt Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Viktig og viktig. Bor hjemme og får alt av mat klær så hadde klart meg med tom lommebok. Om ett år tror jeg nok penger blir viktigere.... Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Ser at noen mener penger = lykke, noe som er til dels sant. Men jeg vil si at det er falsk lykke. Viss det er nå slik at det stemmer, har man penger så er man lykkelig. Hvorfor blir de fleste aldri fornøyde, det er som at man stadig streber etter et mål som ikke eksistere. Noe som er bra for selve samfunnet vi har bygget og bor i, men det har negative sider og. Jeg ser det sånn at jo mer penger du har, jo mer ulykkelig er du. Man blir lykkelig av å få penger, bare prøv å gi en tusenlapp til en uteligger, men man blir ikke lykkelig av å konstant ha dem, nemlig fordi man tar dem for gitt. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det med at man tar dem for gitt; det spørs veldig hvordan man er oppdratt. Jeg har vokst opp med foreldre som er lærere, ikke det at vi er fattige - men de har jo følgelig tjent mindre enn sivilingeniører og direktører. Dette har jo igjen gjort at jeg har lært at penger ikke vokser på trær. Det er òg forskjell på dem som har bygget seg opp selv, og dem som bare har arvet "imperiet" til foreldrene uten å gjøre en dritt. Man merker godt forskjell på dem. Det med at man tar dem for gitt; det spørs veldig hvordan man er oppdratt. Jeg har vokst opp med foreldre som er lærere, ikke det at vi er fattige - men de har jo følgelig tjent mindre enn sivilingeniører og direktører. Dette har jo igjen gjort at jeg har lært at penger ikke vokser på trær. Det er òg forskjell på dem som har bygget seg opp selv, og dem som bare har arvet "imperiet" til foreldrene uten å gjøre en dritt. Man merker godt forskjell på dem. Det med at man tar dem for gitt; det spørs veldig hvordan man er oppdratt. Jeg har vokst opp med foreldre som er lærere, ikke det at vi er fattige - men de har jo følgelig tjent mindre enn sivilingeniører og direktører. Dette har jo igjen gjort at jeg har lært at penger ikke vokser på trær. Det er òg forskjell på dem som har bygget seg opp selv, og dem som bare har arvet "imperiet" til foreldrene uten å gjøre en dritt. Man merker godt forskjell på dem. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Money over everything. Man kan si hva man vil om rike blærer, men jeg synes de fortjener en applaus siden de har klart det. Se på Soulja Boy feks. Fyren lager kanskje det mest infernalske jeg noengang har hørt, men fyren tjener jo penger som gress. Han oppfører seg som en bleie, men fortsatt... han klarer å tjene seg rik til å leve på renter og vel så det, og det er vel det, det handler om. Jeg sier som Gordon Gekko: "Be rich enough to not waste time" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Nei penger er ikke så viktig.. man trenger de bare for å overleve Lenke til kommentar
Larusso Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Penger er ganske viktig for meg. Uten penger ender man opp med et pasatlife. Pasatlife er at man ender opp med en pasat, vanlig kontorjobb, ei kjedelig kjerring med småe pupper og noen plagsomme barn. Så har man det trasig hver dag og lurer på hvor ting gikk galt, og bruker helgene til og drikke seg full i bilen på vei hjem mens man runker til idol, nei takk. Ett fullverdig liv består av nok penger til at man kan slacke hele livet uten og gjøre noen ting. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) hadde dødd uten penger jeg ; D *rollseyes* Endret 27. august 2008 av Kukaka Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Ja, penger er uhyre viktig for meg. Tho jeg bruker skjelent penger, når jeg bruker penger, får jeg av pappa/mamma. Pga jeg sparer. Hover inn penger på sparekonto For det første så trenger man jo penger for å holde pulsen i gang. Men jeg vil ha mer penger enn jeg trenger. Btw: Har satt meg et mål. Å bli millioner før/på 30års dagen. Lenke til kommentar
Larusso Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hvem i guds navn er det som vil ende opp som han her det som skjer når man ikke worker seg opp og får seg en passat og ei dame med småe pupper som aldri vil elske med deg. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Egentlig et ganske dumt spørsmål. Spør heller urbefolkninger i Afrika. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Det er viktig for meg å ha nok penger til å kunne være med på sosiale happenings, men jeg trenger ikke å være den som har nye klær hver måned. Lenke til kommentar
Funky-Fresh Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Penger er viktig, f.eks hvis du skal på kino,middager,ut på byen da må man ha penger for og kunne vere med på disse sossiale omgivelsene, men det er masse som ikke koster så mye, f.eks du kan invitere vennene dine hjem til deg å spise pizza og se en film. Men man må altid ha penger, penger er en viktig del av hverdagen vår. Men det er masse som ikke koster så mye penger igjen, det handler om prioriteringer og jeg vil si at penger er en kjempe viktig ting i samfunnet i dag! men det er bare å tenke på hva du bruker pengene til og prioritere de. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Vel , penger er (nesten) alt. Man kommer ikke noen vei i livet uten. Men om jeg kunne skaffet alt jeg trengte på noen annen måte , så hadde jeg ikke tenkt to ganger på å kvitte meg med dem. De er jo roten til (nesten) alt vondt også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå