ja_nos Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Kikker etter en skriver som har slik funksjon. Kan være en relativt enkel multifunksjonsskriver med blekk. Ser at Brother, Canon og HP (og sikkert flere har slike). Det jeg problemer med å finne ut av er om disse kan kobles til nettverk med kabel (for bruk av PCer koblet til med kabel) og trådløs (for bærbar PC som vandrer litt rundt)samtidig. Finner lite beskrivelse av dette, fant opplysninger på en av Brother printerene, men der måtte en velge om en ville ha kablet eller trådløst (kabel inn kablet virket, kabel ut trådløst virket). Noen med erfaringer rundt dette, og evt. med tips til printer som fungerer slik som jeg ønsker. Eller er det andre løsninger som kan brukes. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 jeg tror ikke du får i "både pose og sekk". får du ikke til å koble den stasjonære også trådløs til netverket ? hvis jeg har forstått deg riktig så ønsker du å koble skriveren til en stasjonær pc som du kan skrive ut fra samtidig som du skal kunne ta med deg den bærbare rundt i huset med muligheter for å kunne skrive ut dra den også du må nok koble den bærbare og den stasjonære til samme koblingspunkt på en eller annen måte . selv om jeg er lit ute på tynn is her så tror jeg at du må skaffe deg en trådløs boks som komunikaserer med den bærbare og nettverket. jeg tror at du må ha en slags printer server som kan dele mellom dine pcer og antagelig en trådløs svitsh/rutter som har forbindelse med den bærbare . jeg gjør deg oppmerksom på at jeg har ingen erfaring på dette området Lenke til kommentar
ja_nos Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Takk for innspill. Mulig jeg var uklar i beskrivelsen. Har trådløst ruter modem, og en switch som de kablete PCene er koblet til. Trådløs PC går mot ruteren. Tar det for gitt at en nettverksskriver kan kobles til ruter eller switch som enselvstendig enhet (uavhengig an PCer). Det jeg fremdeles er usikker på er om skriverens kabel og trådløs funsksjon kan brukes samtidig. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 noen bruker å gjøre det slik at skriveren er fast tilknyttet til en pc og så deles skriveren med de andre maskinene i nettverket. ulempen er da at den pcen ( med skriveren ) må være på for at du skal kunne få skrevet ut noe fra de andre maskinene jeg har hørt at det skal finnes en løsning ( boks ) som gjør at du ikke trenger noen fast maskin for å få skrevet ut noe. jeg tror at hvis du gjør forbindelsen til skriveren trådløs både til den bærbare og den stasjonære så skulle det fungere greit . da bruker du uansett bare den trådløse funksjonen og slipper kabelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå