Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny golf stv. oppgradere stereo

axl

Anbefalte innlegg

Har bestillt en ny Golf stv. med leveringsdato feb. 09

Jeg gikk for standardanlegget +4 høytalere, og har tenkt til å bytte ut disse med f.eks Infinity Kappa høytalere, en Blaupunkt THA555 PnP forsterker og en sub under setet (8-10")

Vil gjerne unngå at det synes at anlegget er oppdatert, derfor sub under setet.

Tenkte jeg skulle starte å handle inn det jeg trengte nå, men jeg lurer på hvilke dimensjoner det er på høytalerene i denne bilen, om det er seperat diskant etc. Ser også at mange reklamerer med adaptere til høytalere, er dette noe jeg må ha? Har ikke montert anlegg i en bil nyere enn 95', så jeg vet ikke helt hva som venter meg.

Er det en sub som kan anbefales, og som faktisk får plass under setet i denne bilen?

Er denne forsterkeren så enkel å innstallere som den gir seg ut for å være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det jeg kom på etter at jeg skrev det ja, er vel fortsatt V der en stund til. Spørs kanskje om det kommer VI som stasjonsvogn uansett, siden VII kommer alt i 2012 og blir en helt ny modell.

Uansett, ville droppet basskasse under setet. I dørene er det originalt diskant, 4,5" mellomtone og 7" bass, om alt blir montert i din bil har jeg ikke helt oversikt på. Du trenger overganger her ja, finnes ihvertfall til den 7"eren, som gjør den om til en standard 6,5". Ulempen er dog at den sitter og spiller for hoftekula di, så om du skal ha et 2-veis komponent-sett kan det bli et stusselig stereoperspektiv om du er kravstor.

Poenget ellers med å droppe kass under setet, er at det ihvertfall er to produsenter som leverer skreddersydde frontsett til Golf V, Rainbow og Audio System. Førstnevnte selger jeg selv og således kan jeg helst ikke reklamere for dem her, så jeg får heller trekke frem AudioSystem, det er også bare dem jeg har bilde av foreløpig. ;)

Xion200GolfV.jpg

Med en 8" bass i hver dør drevet av en god forsterker, vil du nok få bedre bass enn fra noen kasse du vil kunne få under setet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

takk for tips.

Kommer til å nøye meg med den bassen som høytalerne kan levere. Orker ikke ta ut kasse ved behov.

ser for meg 2 ulike oppsett:

HU JVC KW-AVX810 (m/bluetooth)

Front Rainbow IQ320.25

rear Rainbow IQ220.25

Amp Rainbow iPaul 4.300

tot 14.000,-

HU JVC KW-AVX810 3700 (m/bluetooth)

Front INFINITY KAPPA PERFECT 6.1 6.5"

rear INFINITY KAPPA PERFECT 6.1 6.5"

Amp Infinity REF475A

tot 8 500,-

Usikker på om første oppsettet er verdt prisforskjellen. 8" bass i dørene frister, og mister evnt en mellomtone på alternativ 2.. infinity og JVC kjøpes fra USA, så det blir betraktelig billigere.

Noen meninger om disse oppsettene?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har også bestilt ny Golf stv. Kommer nå i oktober :thumbup:

Bilen er faktisk ikke en GOLF V. Nøyer meg med standar stereo men har besilt Ipod adapter.

Steroen blir oppgradert og heter nå 310 og ikke 300.

Den er egentlig en Jetta. Bilen kommer derfor ikke til å bli endret nå når det kommer ny Golf VI.

Bilen heter Golf og ikke Jetta i Norge og andre deler av europa. Årsaken til dette er at Jetta i likhet med Bora aldri har blitt noen salgsvinner for VW i Norge.

Lenke til kommentar
Den er egentlig en Jetta. Bilen kommer derfor ikke til å bli endret nå når det kommer ny Golf VI.

Bilen heter Golf og ikke Jetta i Norge og andre deler av europa. Årsaken til dette er at Jetta i likhet med Bora aldri har blitt noen salgsvinner for VW i Norge.

Selger-prat. Minner meg om alle de som kjøpte Skoda Oktavia når den kom til Norge, fordi forhandlerne hele tiden sa den egentlig var en billig VW Passat... :D

Forøvrig ble det solgt både Golf IV og Bora som stasjonsvogn i Tyskland, med hver sin respektive front. Nye Golf V Variant har Jetta-fronten ja, men selger nok endel bedre som Golf i alle land... men om Golf VI ikke kommer som stasjonsvogn, er det vel greit å kalle den for "egentlig en Jetta" om man må forsvare at den ikke blir oppgradert til VI. :) Men uansett er det jo en OK bil da!

Golf III Cabriolet fikk seg ny front og ble kalt Golf IV Cabriolet i sin tid, men det var fortsatt en Golf III. VAG har mye rart for seg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...