Gå til innhold

Eltax Atomic A-15R sub


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eltaxene mine er bygget i 14 mm mdf. :yes:  

Ellers så er bare cd-spiller og forsterker kombon min nesten like dyr som anlegget ditt tilsammen. (skryte,dobbeltskryte,trippeltskryte :D )

Kunne ikke dy meg. Jeg er den rettferdige rytter som skal redde den skjønne eltax' dyd. (Tror jeg må gi meg mens det enda bare høres litt sært ut)

Hva slags elementer er det i den dynabelen igjen? Husker ikke lenger?! :shrug:  

Jeg må jo bygge noe nytt igjen snart... (avhengig, abstinens)

 

Og bare preampen og ampen min koster 12+21k...33k...Men samma det, man trenger uansett ikke bedre utstyr enn det for å dra den konklusjonen.

Selv om du har et dyrt anlegg så kan jo rommet ditt være lite egnet også, og dermed blir det "dyre og bra" til tull som spiller som Eltax, eller verre.

Lenke til kommentar

Tja, hvis man har lite rom kanskje. Ellers har jeg vesentlig bedre høytalere enn eltax monitor III også. Men Monitor III passer bra på soverommet. Vurderte egentlig å bygge en høytaler ala Monitor III før jeg fant ut at den kosta 996 kr. Omtrent samme elementer/kasse/delefilter koster tilsammen 1300-1500 kr hvis jeg skulle bygget selv. Da syntes jeg at jeg fikk mye for penga mine.

Lenke til kommentar
Eltaxene mine er bygget i 14 mm mdf. :yes:  

Ellers så er bare cd-spiller og forsterker kombon min nesten like dyr som anlegget ditt tilsammen. (skryte,dobbeltskryte,trippeltskryte :D )

Kunne ikke dy meg. Jeg er den rettferdige rytter som skal redde den skjønne eltax' dyd. (Tror jeg må gi meg mens det enda bare høres litt sært ut)

Hva slags elementer er det i den dynabelen igjen? Husker ikke lenger?! :shrug:  

Jeg må jo bygge noe nytt igjen snart... (avhengig, abstinens)

 

Du har kanskje dyrere anlegg enn meg totalt sett, men du må huske hvor høyt produsentene priser produktene ikke er ensbetydende. Men når et par høytalere koster tusingen sier det seg selv at komponentene ikke er gode ;) Min kritikk rettet mot Eltax er et produkt av min sjokkerende lytteopplevelse fra Millenium-serien OG lysten til å veilede andre til bedre lyd. Whoppass, jeg må si det høres tvilsomt ut hvis du sitter og spiller på bokser fra Komplett Data til 1/30 av øvrige komponenters pris! Snakk om bortkastet :roll: Nei nei, la oss begrave stridsøksa. Til dere andre, bedømm selv (utifra hørselen, med lommeboken som begrensende faktor) Mvh

Lenke til kommentar

Det finnes meget bra utstyr som ikke koster skjorta også. Et meget godt eksempel på det er Embla Audios forforsterker Pre One. Denne skal visst være meget bra - bra nok til å brukes sammen med hva som helst av utstyr, ifølge dem selv (det kommer vel tester etterhvert også).

 

Prisen? Under 1500 kroner!

Lenke til kommentar
Eltaxene mine er bygget i 14 mm mdf. :yes:

Ellers så er bare cd-spiller og forsterker kombon min nesten like dyr som anlegget ditt tilsammen. (skryte,dobbeltskryte,trippeltskryte :D )

Kunne ikke dy meg. Jeg er den rettferdige rytter som skal redde den skjønne eltax' dyd. (Tror jeg må gi meg mens det enda bare høres litt sært ut)

Hva slags elementer er det i den dynabelen igjen? Husker ikke lenger?! :shrug:

Jeg må jo bygge noe nytt igjen snart... (avhengig, abstinens)

 

Du har kanskje dyrere anlegg enn meg totalt sett, men du må huske hvor høyt produsentene priser produktene ikke er ensbetydende. Men når et par høytalere koster tusingen sier det seg selv at komponentene ikke er gode ;) Min kritikk rettet mot Eltax er et produkt av min sjokkerende lytteopplevelse fra Millenium-serien OG lysten til å veilede andre til bedre lyd. Whoppass, jeg må si det høres tvilsomt ut hvis du sitter og spiller på bokser fra Komplett Data til 1/30 av øvrige komponenters pris! Snakk om bortkastet :roll: Nei nei, la oss begrave stridsøksa. Til dere andre, bedømm selv (utifra hørselen, med lommeboken som begrensende faktor) Mvh

 

Hehe, som sagt har jeg ikke eltax på lytterommet. Selvbygg med vifa/peerless er tingen. :wink: Bruker bare en utgammal reciver til eltaxene, bra nok for radio. Men når eltaxene fikk 2x180 watt fra rotel'n min låt de temmelig kontrollert!!! :D

Lenke til kommentar

går det ann å kjøre den Eltax subben sammens med en annen Aktiv subb?

Har en Proson 10" Fatboy som jeg vurderer å kjøpe en partner til. :lol:

 

Harman Kardon AVR4000

Harman Kardon DVD25

Audio Pro Stage 6 (2x10" pr høytaler)(front)

Proson Reality C 55 (Center)

Proson Reality 5 (Bak)

Proson Fatboy 10" Svart (subb)

 

kosta meg rundt 22000,- og jeg er fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...