Gå til innhold

Eltax Atomic A-15R sub


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor må jeg har store høytalere. jeg har et par 350w Proson, med 2 10" i hver høytaler. holder det?? skal bruke den i et surrond anlegg, funker det bra til det``???

 

Fy fan jeg er fylle syk.. noen tips??

 

Da tror jeg Eltax subben er et godt valg. :p

 

Drikk mindre nestegang. :D

Lenke til kommentar

Så film en gang på Eltax Millenium 500 høytalere (3-veis med 2x10")

og det må ha vært noe av det desidert dårligste jeg har hørt noen gang!

Nei, jeg ville satset på en AudioPro SUB NOVA fra www.fyndborsen.se

til nedsatt pris. Eltax kan ikke sammenliknes en gang!!

AudioPro sub'en koster ca.2000SEK. Min anbefaling! :smile:

Lenke til kommentar
Så film en gang på Eltax Millenium 500 høytalere (3-veis med 2x10")

og det må ha vært noe av det desidert dårligste jeg har hørt noen gang!

Nei, jeg ville satset på en AudioPro SUB NOVA fra www.fyndborsen.se

til nedsatt pris. Eltax kan ikke sammenliknes en gang!!

AudioPro sub'en koster ca.2000SEK. Min anbefaling! :smile:

 

Ingen tvil om at Eltax Millenium serien er RÆVA, men hvis det er det eneste du baserer ditt utsagn på så bør du holde kjeft. :evil:

Du trodde kanskje du kunne få bra lyd ut av en stor treveis høytaler med 2x10" per høytaler for 1800 kr pr par?

 

Hvis du er av den oppfattning at en produsent er dårlig fordi de lager no billig dritt for å håve inn noe ekstra cash, så hold deg unna feks Sony.

Plastic-fantastic produktene deres er minst like dårlige, men skal si at de kan lage gode produkter hvis du bare er villig til å betale mer enn en dagslønn.

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at Eltax Millenium serien er RÆVA, men hvis det er det eneste du baserer ditt utsagn på så bør du holde kjeft. :evil: Du trodde kanskje du kunne få bra lyd ut av en stor treveis høytaler med 2x10" per høytaler for 1800 kr pr par?

Men det er jo ikke saken. HVIS Eltax IKKE hadde prioritert skryte-data framfor lydkvalitet ville det ikke vært en tre-veis høytaler med 10" bassere! ;) Uansett, kjøpegruppen er mennesker som ikke skjønner hva jeg mener når jeg sier lydkvalitet, så det var kanskje ikke så dumt.. Tror de enkelt og greit skippet sponplatene og gikk rett på finéringen på Millenium 500 :D AudioPro legger lista langt høyere enn Eltax, for å si det sånn. SUB NOVA til 2000kr i Sverige er og kan betraktes som et kupp. Kanskje ELTAX'en med 15" _brummer_ mer (ikke i positiv forstand), men den mindre sub'en fra AudioPro (som forøvrig koster 4k i Norge) har antakeligvis en mer presis og tightere bass.

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at Eltax Millenium serien er RÆVA, men hvis det er det eneste du baserer ditt utsagn på så bør du holde kjeft. :evil: Du trodde kanskje du kunne få bra lyd ut av en stor treveis høytaler med 2x10" per høytaler for 1800 kr pr par?

Men det er jo ikke saken. HVIS Eltax IKKE hadde prioritert skryte-data framfor lydkvalitet ville det ikke vært en tre-veis høytaler med 10" bassere! ;) Uansett, kjøpegruppen er mennesker som ikke skjønner hva jeg mener når jeg sier lydkvalitet, så det var kanskje ikke så dumt.. Tror de enkelt og greit skippet sponplatene og gikk rett på finéringen på Millenium 500 :D AudioPro legger lista langt høyere enn Eltax, for å si det sånn. SUB NOVA til 2000kr i Sverige er og kan betraktes som et kupp. Kanskje ELTAX'en med 15" _brummer_ mer (ikke i positiv forstand), men den mindre sub'en fra AudioPro (som forøvrig koster 4k i Norge) har antakeligvis en mer presis og tightere bass.

 

Hold kjeft du har fortsatt ikke sjekket fakta! :D Nettopp dette som ER saken. Eltax har mange høytalerserier, Man velger den man har lyst på, gå på internett sida deres å se. Eltax Millenium 500 er laget for fjortisser som driter i kvalitet så lenge de får måkt ut Eminem siste sjølskryting, så høyt at det plager naboer. Eltax Millenium 500 skal ha en veiledene pris på rundt 2000 kr, Det samme skal Eltax Monitor III.

Eltax Monitor III er laget for folk som liker humane lyttenivåer og spiller ufattelig bra på lett pop/rock/jazz. Den har et 5" bass/mellomtone element. Prisen på komplett er mystisk billige 996 kr for tiden, det er et KUPP. Selv om jeg har vesentlig bedre høyttalere selv måtte jeg bare kjøpe et par. Har hatt dem nå i 3 måneder og jeg må si at lydkvalitetsmessig finnes det ikke bedre i til under 2500 kr.

 

At AudioPro subben har mye bedre kvlitetesgjengivelse enn eltax subben er helt klart, men Senitel skal ha sub til filmbruk sammen med Proson med 2x2x10". Da blir NOVA'n for pinglete rett og slett.

 

PS, store gutter bygger selvfølgelig selv :wink:

Lenke til kommentar

At AudioPro subben har mye bedre kvlitetesgjengivelse enn eltax subben er helt klart, men Senitel skal ha sub til filmbruk sammen med Proson med 2x2x10". Da blir NOVA'n for pinglete rett og slett.

 

PS, store gutter bygger selvfølgelig selv :wink:

 

Og til alle dere superhifitestere der ute som har ekstremt EKSTREMT mye peiling: http://www.eltax.com/pics/review/pdflink/a...5_april2002.pdf

Testet mot Audio Pro og Kef (dvs. de refererer mot dem). Men det er klart: gutta som tester hifiprodukter har ikke noe som helst peiling på det i forhold til gogutta på 15 som har superanlegget etter konfpenga i kjellerstua (som seff r0xx0r y0r b0xx0r)!

 

:p

Lenke til kommentar
Og til alle dere superhifitestere der ute som har ekstremt EKSTREMT mye peiling: http://www.eltax.com/pics/review/pdflink/a...5_april2002.pdf

Testet mot Audio Pro og Kef (dvs. de refererer mot dem). Men det er klart: gutta som tester hifiprodukter har ikke noe som helst peiling på det i forhold til gogutta på 15 som har superanlegget etter konfpenga i kjellerstua (som seff r0xx0r y0r b0xx0r)!  

 

:p

 

"Bjässe med stil" :D Den testen der var mye å skryte av du. sitat: "Men även om A15 är lite luddig, utan samme diskinkt musikalske attack i anslaget som til exempel AudioPro og KEF så övertygar den på områden där det övriga startfältet inte har en chans, nämligen råstyrka. [..] Men som sagt, mätningen til trots upplevda vi att vissa av de andra basarna gick djupare i frekvens" Med andre ord, Eltax'en klarer å levere mye pløsete jalla-billig-bass, akkurat som Millenium-serien dems, men klarer IKKE henge med på seriøse parametere!

Lenke til kommentar

Vel.. da er vi vel alle enig i at Eltax Millenium serien er noe møkk... Og at andre merker også lager møkka produkter, men at det ikke betyr at selve merket er no dritt. alright?

 

Men er selve subben no bra, har lixom enda ikke fått no bra svar, på anbefalinger o.l.

 

Hva er egentlig forskjellen på denne, og feks en til 5k??

Når dere sier at den ikke er noe bra på musikk, hva er det dere mener da``???

 

Takk for alle svar!

 

Ha en god dag. Hilsen Stian da man

Lenke til kommentar

Les posten min for helvete! :)

At en sub fungerer dårlig på musikk sier litt om kvaliteten på den. Det samme med surround-systemer. Når man tester disse, tester man de med MUSIKK. Fungerer subben dårlig på musikk kan det bety at bassen er overdreven, brummete, upresis, slapp, dårlig attakk, "passiv", den lar seg ikke integrere i lydbildet og blir et irritasjonsmoment ... rett og slett ræva.

Lenke til kommentar

mFaFa, ignorerte du det faktum at subben hadde lavest forvrengning/mindre overtoner? Det skulle jo gjøre den lettere å integrere... Ellers skal du være klar over at mange ligger feit, muddrete bass. Personlig hater jeg det, men det er min smak.

Selv har jeg ikke funnet en ferdig-sub til under 12000 kr jeg har likt til musikk, og i tillegg synes jeg man MÅ ha to. Så hvis vi skal begynne å snakke om ræva sub uten å ta prisen i betraktning er AudioPro NOVA også noe shit.

Men det er ikke det som er saken her. Så vidt jeg har skjønt spør Senitel om subben er bra å bruke til film/hjemmekino i kombinasjon med noen ganske kraftige fronthøytalere. Svaret mitt er at hvis rommet er på minimum 15-20 kvm vil subben sørge for et godt løft i lydopplevelsen på film. Til musikk, skru av subben, du har garantert nok bass til musikk fra før av. :)

 

mFaFa, har du mareritt om natten der eltax-monsteret kommer å bytter ut høytalerene dine med Eltax millenium eller?? Du virker litt trangsynt ihvertfall. :D

Lenke til kommentar

Denne her er faktisk utrolig bra Audio Pro Focus Sub

 

Tester

Lyd og bilde kåret forresten en pakke med denne sub'en til den beste surroundpakken 2002-2003 i årskavalkade nummeret.

 

Jeg har ikke denne enda men har foreløpig:

Focus SA-5

Focus SA-4

Focus SA-3

Er utrolig fornøyd, dette er mye høyttaler for pengene.

 

Den norske importøren

 

Utrolig nok selger blant annet Expert Audio Pro (ihvertfall i Trondheim), AV HiFi selger på nett og Hi-Fi Center kjeden selger subbene.

Lenke til kommentar
Kanskje o store guru mFaFa, ridder av den høye eltaxdreper orden, kan fortelle oss stakkars treller hva han bruker for utstyr som får eltax til å gjemme seg i kjellern når han spiller på det?

Err.. ditt forrige innlegg gidder jeg ikke kommentere.

Vi blir aldri enige. Folk kan gjøre opp sine egne meninger.

o store guru mFaFa, ridder av den høye eltaxdreper orden,

spiller på dette (siden dere treller absolutt vil vite):

 

Doxa 07 MkII [preamp]

Doxa 70SE MkII [effekttrinn]

Micromega Stage I [cd-spiller]

dynaBel SH214TC [høytalere]

Signalkabler fra Cardas/Nordost,

høytalerkabler er PFSP 4x4mm2.

 

Cd-spilleren har gjennomgått en rekke modifikasjoner.

Jeg har jobbet litt med høytalerplassering, med gode resultater.

Når det gjelder høytalerkablene kjører jeg tilsammen 32mm2 pr.ht.

Ellers har jeg tettet bassportene på HT'ene. Noe som kan anbefales!

Høytalerne har forresten 2x5 1/2" bassmellomtoner, som spiller som

bare det, kasser bygget i 19mm MDF framfor eltaxvarianten "finérplate".

Anslår høytalerne veier oppimot 40kg/stk. Tot.nypris rundt 25.000kr

 

:woot:

Lenke til kommentar

Eltaxene mine er bygget i 14 mm mdf. :yes:

Ellers så er bare cd-spiller og forsterker kombon min nesten like dyr som anlegget ditt tilsammen. (skryte,dobbeltskryte,trippeltskryte :D )

Kunne ikke dy meg. Jeg er den rettferdige rytter som skal redde den skjønne eltax' dyd. (Tror jeg må gi meg mens det enda bare høres litt sært ut)

Hva slags elementer er det i den dynabelen igjen? Husker ikke lenger?! :shrug:

Jeg må jo bygge noe nytt igjen snart... (avhengig, abstinens)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...