Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva regner dere som gamle foreldre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette tror jeg varierer veldig fra miljø til miljø. Jeg synes selc jeg fikk barn relativt tidlig (27), mens fruen som er litt yngre enn meg, synes hun var sent ute for i området der hun kommer i fra, er det visst vanligere å få barn helt i begynnelsen av 20-åra.

Til tross for at jeg er relativt ung, er jeg ikke så veldig glad i "dunke-musikk" for det rockon.gif

40-45 og oppover synes jeg blir gammelt å få barn. Da er man ca. pensjonist når poden er myndig. Jeg tror man vil ha en generasjonsforskjell uansett om man får barn når man er 25 eller 35. Får man barn i svææært ung alder som f.eks. 16, kan det være at man er mer likesinnet når ungen kommer i tenårene, men er det noe mål da? Det er også forskjell på om man hater musikken til barnet sitt eller om man hater musikken men respekterer hva barnet liker.

Lenke til kommentar

Jeg vil nok si det er verre med foreldre som ikke har vokst fra seg "feste hver helg" fasen, enn foreldre godt over 30 :) Angående musikksmak vil du nok uungåelig vokse der også, og til slutt hører du på samme musikk som fattern :p

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Muttern var 41 og fattern var 38 når de fikk meg (har ei eldre søster). Jeg er egentlig glad for at jeg har gamle foreldre. Det verste jeg vet er foreldre som prøver å være så ungdommelige. På en negativ måte altså, ikke noe i veien for å føle seg ungdommelige ;)

Jeg har aldri hatt noen problemer med verken musikksmak, eller noen ting annet. Jeg har ganske liberale foreldre, spesielt muttern(66). Hun hører rett som det er på metalskivene mine, hehe.

Lenke til kommentar
Min eldre søster fikk barn da hun var 20. Nå er hun snart 28 og har ikke gitt seg med festingen enda, derfor har resten av familien måttet passe han lille veldig ofte.

Håper jeg ikke tråkker på noen tær, men det er kanskje litt barnslig oppførsel(?) Jeg mener, det er ting man må nedprioritere når man får barn. Jeg synes ikke det er riktig at venner og familie må passe på ungen mens foreldrene er ute å fester hver helg. Selv om det sikkert er hyggelig å passe han lille :wee:

Lenke til kommentar

Både moren og faren min var 17 :p synes det er kult med unge foreldre jeg, men kunne aldri tenkt å bli forelder selv i den alderen.. Er liksom kun et år til, og jeg føler meg langt fra moden nok til å få barn :p men moren min har klart seg bra.. Men back to topic.. Når man begynner å komme over 40-årene er man gamle foreldre, selv mener jeg at 35 kanskje er en liten smule gammelt.

Lenke til kommentar

Så lenge man er frisk og rask, og regner med å være det i ca 20 år til, så er det ikke for seint å få unger. Når det gjelder generasjonsskillet, tror jeg ikke det vil være så dramatisk. De siste 20 årene har det vært mye forandring i ungdommenes hverdag og sosiale vaner, med internett, mobiltelefoner og diverse duppedingser som forandrer måten man kommuniserer og omgås. Pluss merkeklær, nye trender og musikkstiler annenhver dag. Dette har nok laget en kløft mellom generasjonene, men jeg tror ikke endringen vil være fullt så stor de kommende 20-30 årene. Vår generasjon kommer nok til å ha mer til felles med barna sine enn våre foreldre har med oss. Just my two cents :)

Endret av Pellick
Lenke til kommentar

Jeg tenker at det er bedre med litt gamle foreldre enn litt unge.. men nå har jo tidene forandret seg fra da mine foreldre blei foreldre og til nå da! Syns det alltid har vært kult med ung mor, men tror ikke en ung mor idag har like gode forutsetninger for å lykkes som for 30 år siden (jeg mener ikke alle, men gjennomsnittet). Også er det jo greit å kunne være en bestemor som har ting på stell og god tid når ens egne barn får barn en dag. (ikke så kult å være 40 år og på toppen av karrierestigen og 40 årskrise og overgangsalderen i vente og med null tid til barnebarn liksom). Jeg tror nok mange takler det veldig greit altså, men det er min mening..

Lenke til kommentar
Min eldre søster fikk barn da hun var 20. Nå er hun snart 28 og har ikke gitt seg med festingen enda, derfor har resten av familien måttet passe han lille veldig ofte.

Håper jeg ikke tråkker på noen tær, men det er kanskje litt barnslig oppførsel(?) Jeg mener, det er ting man må nedprioritere når man får barn. Jeg synes ikke det er riktig at venner og familie må passe på ungen mens foreldrene er ute å fester hver helg. Selv om det sikkert er hyggelig å passe han lille :wee:

Visst er det barnslig av henne og hun gir fra seg mer og mer av omsorgen til faren. Men ikke fordi han prøver å karve til seg mer enn halvparten. Som hun sa selv "Alle andre blir eldre, men jeg er like ung".

Lenke til kommentar

mamma er tyve år gamlere enn meg. jeg har venner som har foreldre som er 40 år gamlere enn de selv. Det syns jeg var kjempe mye som lita jente :!:

Så lenge det er friske og raske mennesker, så syns jeg de burde få unger uansett alder, uten at folk skal bry seg om det.

over 45 har jo som mange vet en viss risiko.

Mange skal ha det så forbanna travelt, de "må forte seg" å få barn før de er 25 :roll:

Lenke til kommentar

Faren min var 34 og moren min 29 da de fikk meg. Helt grei alder, syns jeg. Jeg tror ikke jeg ville likt å ha veldig unge foreldre. Jeg er glad for at de har levd en stund(haha) og har erfaringer å komme med.

Jeg syns kanskje det er litt for gammelt å få barn når man er rundt 40, men tidene forandrer seg. Så lenge det ikke er stor fare for at barnet tar skade under graviditeten eller fødselen på grunn av alder, så syns jeg det er helt greit å få barn da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...