Gå til innhold

Godt socket AM2 hovedkort.

Johsse

Anbefalte innlegg

Heisann.

Noen som vil anbefale meg et meget stabilt hovedkort som kjører godt med AMD Athlon X2 6000+ 3.0Ghz ? Gjerne noe dere selv har som daglig yter bra og kjører stabilt.

Er ikke kjent med AM2+ sokkelen, så hvor vidt det går ann å kjøre AM2 sokkel cpu i AM2+ sokkel vet jeg ikke, noen som ka greie litt ut om det i tillegg hadde det vært veldig fint.

Takker på forhånd for alle svar :)

Johsse-

EDIT: Etter å ha kikket på komplett.no ser det ut til at AM2 dør mer og mer ut for tiden.

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Noen som vil anbefale meg et meget stabilt hovedkort som kjører godt med AMD Athlon X2 6000+ 3.0Ghz ? Gjerne noe dere selv har som daglig yter bra og kjører stabilt.

Er ikke kjent med AM2+ sokkelen, så hvor vidt det går ann å kjøre AM2 sokkel cpu i AM2+ sokkel vet jeg ikke, noen som ka greie litt ut om det i tillegg hadde det vært veldig fint.

Takker på forhånd for alle svar :)

Johsse-

EDIT: Etter å ha kikket på komplett.no ser det ut til at AM2 dør mer og mer ut for tiden.

Jeg tar sikkert helt feil, men det går vel ikke ann med AM2 CPU i en AM2+ socket?

Lenke til kommentar

Ok, det var synd... For ut ifra det jeg ser så har de nesten bare AM2+ Hovedkort på komplett.no ettersom jeg skal erstatte mitt nåværende defekte hovedkort der i fra. :(

Joda, det går.

Noen ulemper du kan nevne kansje ?

Vil helst ha mest mulig ytelse.

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Forresten ville jeg prøvd å reklamere med hovedkortet hvis det er under 5 år og det døde under normal drift. Det er en elektronikkvare som skal vare vesentlig lengre enn 2 år, bare refferer til Forbrukerombudet. Pressiser at det ikke er garanti du vil benytte deg av. Hvis du kan prøver du med garanti først selvfølgelig.

Jeg har alleredde reklamert og men garantien er på 2 år og jeg kjøpte hovedkortet i fjor så jeg bruker garantien enkelt og greit.

Jeg venter bare på retur nummert :)

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

Min GPU er nVidia og ettersom hva google sier så er det ikke mulig å kjøre nVidia GPU kort i AMD/ATI støttede kort.

Da må jeg ut med penger i tillegg til garantien jeg får for hovedkortet for å kjøpe meg nytt grafikk kort når jeg har et grafikk kort som holder lenge til mitt bruk.

EDIT: Noen som har errfaringer med brikkesettet nForce 750a, er det stabilt/gode ytelse ?

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

Du burde vite at du kan kjøre nvidia grafikk kort på hvilket hovedkort som helst .

Om det er fra AMD/Via/SiS/Intel/nVidia spiller ingen rolle så lenge det er snakk om ett grafikk kort kort (ikke SLI). Med flere nvidia grafikk kort i SLI oppsett er du bundet til nvidia sine SLI brikkesett og kun da.

Men skal du ikke anskaffe nytt men vente på bytte/retur er det jo greit . Da får du vel et "tilsvarende" produkt tilbake.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jepp, i følge komplett så får jeg da evt. erstattet hovedkortet i et Asus Crosshair II Formula

sett frem til at den første modellen av Asus Crosshair(Det jeg har) som ikke er å få kjøpt hos komplett lengre.

Jeg som ikke har noen spesielt gode errfaring med Asus kort tidligere, kan da ærlig si at jeg blir litt bekymret, også med tanke på produktanmeldelsene som oppført på komplett om Asus Crosshair II Formula

Noen som har errfaringer med Asus Crosshair II Formula

samt nForce 780a SLI ?

Fisker etter gode og dårlige errfaringer, så jeg har noe å basere valget på.

Takker for alle svar så langt, og håper fortsatt på flere :)

MVH

Johsse

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...