NRKBRGR Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg er rådløs, så trenger gode råd og tips om hva jeg skal gjøre. I anledning torden og lyn sist Tordag, gjorde jeg som jeg alltid gjør og dro ut kontaktene. Dette har jeg gjort utallige ganger tidligere uten at det har vært noe problem. Når jeg satte i strømmen Fredag og skrudde på maskinen kommer derimot en mengde problemer. Det første som skjer er i oppstarten der jeg får en feilmelding : "Warning : H/W monitor status abnormal. Please enter setup to check voltage, fan speed or temperature status." I H/W setup lyser da tallene rødt, og det ser for en amatør som meg ut til å være for høye verdier. Da jeg ikke skjønte noe der, gikk jeg videre. Vel inne i Vista så kommer jeg meg ikke ut på nett, enda Vista mener nettverkskortet fungerer som det skal. Etter å ha rotet et par timerrundt uten å finne noen løsning, satte jeg igang nye Colonization for å få tankene over på noe annet en stund. Til mitt store sjokk vil ikke spillet starte, og jeg får en feilmelding på skjermkortet. Da jeg går inn i vista opplevelsesindeks ser jeg at verdiene for grafikk har droppet fra 5,3 til 1. PC'en er stasjonær pc fra komplett med specs : Intel C2D E6600,Vista Home Pre,500GB SATA2, 2048MB DDR2, GeForce 8800 GTS Jeg har i all frustrasjonen re-installert windows og drivere, men problemet vedvarer. Som sagt, gode råd og tips mottas med takk. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Åssen psu har du? Vilket hovedkort? fant noe på nett, har du denne muligheten i BIOS? "set the bios to ignore that initial "low" 5V reading" Vilken volt har du på cpu og ram i biosen? Kan vara Speed Fan programet som är rart..prøv o fjern det. Endret 25. august 2008 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå