Moskus Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Så har jeg byttet vifte. Den er ikke akkurat stille. Men den er kald nok. Er det mulig med programvare å justere hastigheten på vifta etter temperaturen? Den trenger jo ikke gå på full spiker når det ikke er behov for det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Fulgte det ikke med noe programvare for dette med hovedkortet ditt? Det er ikke alltid det er mulig og kontrollere cpu viften. Er det 3 pin eller 4 pins strømkontakt for viften du har? Ville sjekket hovedkort produsenten sin nettside etter et program der. Det fins et program som heter speedfan men har ikke selv fått det til og fungere så jeg bruker bare det programmet som fulgte med pc-en, men jeg fåkke kontrollert cpu viften. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Det er en 4 pins strømkontakt. Er det en fordel? Jeg får sjekke produsenten (MSI) med en gang. Modellen er P6NGM om noen vet hva det innebærer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ja det er en stor fordel at det er 4 pin for da kan vifte hastigheten forhåphentligvis kontrolleres, fikk ikke kontroll over viftehastigheten når den var 3 pins men 4 pins så gikk det for den siste pinnen styrte viftenes hastighet. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Den medfølgende programvaren var i beste fall dårlig. Men jeg fant Speedfan. Justerte ned vifta til 70% belastning, og stille ble det! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Så bra det fungerte for deg, har aldri selv fått det programmet til og fungere, gudene må vite hvorfor men det lar meg ikke kontrollere noe så. Sikkert en innstilling jeg må lete etter så. Så bra den ble hastigheten ble senket ivertfall. Kos deg med den litt stillere dataen din. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Hehe, takk for det! Det er serveren min, så den konstante jet-motoren var litt plagsom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Trodde alle gutter/jenter's stor drøm og ha en jet montor på rommet sitt hehe. Merkelig at programmene som fulgte med hovedkortet ikke fungerte for og kontrollere viftene. Er det boxed vifte du har eller noe siden den bråker så grusomt? Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Det var en boxed vifte med et ødelagt kulelager, og den hørtes omtrent ut som en traktor). Den byttet jeg ut med en annen. Men den var fremdeles støyende, selv om den var bedre. Mulig at den medfølgende programvaren ikke fungerte fordi jeg kjører WHS (Windows Home Server)... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Kan jo være det, spørs jo om programvaren støtter windows home server er ikke alltid alle programmer gjør det uheldigvis. Neste gang får du bytte til en annen cpu kjøler som ikke er boxed for de pleier og kjøle bedre og vifte hastigheten kan justeres som oftest. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå