andriesa Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hei skal lage en video i Windows Movie maker!!! Å til det så har jeg sote opp en blå bakgrunn å ordnet et klipp som jeg skal vise i bakgrunnen, Men jeg har ikke hatt tid å leite etter noen andre programmer som har dette ferdig innebygd i programmet!!! Så jeg googlet litt å¨fant ut at jeg kunne legge inn ei xml fil i addonTFX mappa på Movie maker!!! koden jeg skulle skrive var: <TransitionsAndEffects Version="1.0"> <Transitions> <TransitionDLL guid="{9A43A844-0831-11D1-817F-0000F87557DB}" > <Transition name="Comp A add B" iconid="0" comment="DXCOMPFUNC_A_ADD_B"> <Param name="Function" value="9" /> </Transition> </TransitionDLL> </Transitions> </TransitionsAndEffects> så lagret jeg den som bluescreen.xml i notepad!!! Men da når jeg åpnet opp Movie maker å skulle se om jeg fant filen så lå den ikke der? Noen som vet hva som kan være galt, har prøvd å kopiert å limt den inn i Movie maker men da fikk jeg en melding som dette: Filen C:\Program Files\Movie Maker\Shared\AddOnTFX\bluescreen.xml kan ikke importeres, fordi kodeken som kreves for å spille av filen, ikke er installert på datamaskinen. Hvis du allerede har prøvd å laste ned og installere kodeken, lukker du Windows Movie Maker og starter det på nytt, og forsøker deretter å importere filen på nytt. Vor kan jeg laste ned denne kodeken??? Bruker windows vista home ent!!! TAKK til alle svar!!! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hvis du har lagret bluescreen.xml på riktig sted - altså i c:\programfiler\Movie Maker\Shared\addonTFX - skal effekten dukke opp når du klikker på Vis videooverganger, og med navnet Comp A add B, siden det er det du har oppgitt i koden. Hvis du heller vil at den skal ha det mer lettfattelige navnet Bluescreen, endrer du bare navnelinjen til: <Transition name="Bluescreen" iconid="0" comment="DXCOMPFUNC_A_ADD_B"> Jeg har ikke testet om effekten virker, men fant en annen bluescreeneffekt med litt annerledes kode: <!-- windowsmoviemakers.net/forums --> <TransitionsAndEffects Version="1.0"> <Transitions> <TransitionDLL guid="{C5B19592-145E-11D3-9F04-006008039E37}" > <Transition name="Bluescreen" iconid="12"/> <Param name="KeyType" value="1"/> <Param name="Similarity" value="100"/> <Param name="Progress" value="0.0"/> </Transition> </TransitionDLL> </Transitions> </TransitionsAndEffects> Så hvis du ikke får den første til å virke, virker forhåpentlig den andre! Jeg ante ikke at man kan forsyne WMM med nye effekter bare ved å skrive inn litt kode. WMM er åpenbart mer avansert enn mange tror. Lenke til kommentar
andriesa Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Hvis du har lagret bluescreen.xml på riktig sted - altså i c:\programfiler\Movie Maker\Shared\addonTFX - skal effekten dukke opp når du klikker på Vis videooverganger, og med navnet Comp A add B, siden det er det du har oppgitt i koden. Hvis du heller vil at den skal ha det mer lettfattelige navnet Bluescreen, endrer du bare navnelinjen til: <Transition name="Bluescreen" iconid="0" comment="DXCOMPFUNC_A_ADD_B"> Jeg har ikke testet om effekten virker, men fant en annen bluescreeneffekt med litt annerledes kode: <!-- windowsmoviemakers.net/forums --> <TransitionsAndEffects Version="1.0"> <Transitions> <TransitionDLL guid="{C5B19592-145E-11D3-9F04-006008039E37}" > <Transition name="Bluescreen" iconid="12"/> <Param name="KeyType" value="1"/> <Param name="Similarity" value="100"/> <Param name="Progress" value="0.0"/> </Transition> </TransitionDLL> </Transitions> </TransitionsAndEffects> Så hvis du ikke får den første til å virke, virker forhåpentlig den andre! Jeg ante ikke at man kan forsyne WMM med nye effekter bare ved å skrive inn litt kode. WMM er åpenbart mer avansert enn mange tror. Hmm vel takk for svaret men skjønner ikke hva som kan vere galt!!! Siden jeg har lagret bluescreen.xml i moviemaker/shared/addonTFX/, så er det jo riktig plassering, Har prøvd mange chroma key og green/bluescreen koder men ingen fungerer. Når jeg restarter movie maker å legger inn klippene jeg skal bruke så trykker jeg på overgang å der ligger det ingen ting a/b croma eller bluescreen som jeg har lagt inn!!! Movie maker kan man legge inn mange koder som kan endre effekter å overganger i filmene dine... Så pleas vist det er noe flere som kan hjelpe meg så blir jeg glad!!! Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Synd det ikke funket for deg. Jeg hadde aldri gjort dette før, og brukte bare bruksanvisningen i din første melding, og det virket med en gang. Riktignok la jeg til å begynne med ikke merke til at det var i orden, fordi jeg trodde effekten skulle få samme navn som filen, altså Bluescreen, og lette forgjeves etetr den. Men jeg oppdaget jo snart at det var navnet som var angitt i koden, altså Comp A add B, som dukker opp i listen over overganger. Jeg har XP og du Vista, men Movie Maker burde vel oppføre seg noenlunde likt for det, og iallfall ikke miste muligheter i Vista som den har i XP. Lenke til kommentar
andriesa Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Synd det ikke funket for deg. Jeg hadde aldri gjort dette før, og brukte bare bruksanvisningen i din første melding, og det virket med en gang. Riktignok la jeg til å begynne med ikke merke til at det var i orden, fordi jeg trodde effekten skulle få samme navn som filen, altså Bluescreen, og lette forgjeves etetr den. Men jeg oppdaget jo snart at det var navnet som var angitt i koden, altså Comp A add B, som dukker opp i listen over overganger.Jeg har XP og du Vista, men Movie Maker burde vel oppføre seg noenlunde likt for det, og iallfall ikke miste muligheter i Vista som den har i XP. Har en gammel skole pc med xp pro på som jeg også har testet det med, å det funket heller ikke. Men sikkert bare noe jeg har glømt så skal prøve meg fram å se hva jeg får til!!! Takk for at du prøvde å hjelpe i vært fall Lenke til kommentar
andriesa Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Synd det ikke funket for deg. Jeg hadde aldri gjort dette før, og brukte bare bruksanvisningen i din første melding, og det virket med en gang. Riktignok la jeg til å begynne med ikke merke til at det var i orden, fordi jeg trodde effekten skulle få samme navn som filen, altså Bluescreen, og lette forgjeves etetr den. Men jeg oppdaget jo snart at det var navnet som var angitt i koden, altså Comp A add B, som dukker opp i listen over overganger.Jeg har XP og du Vista, men Movie Maker burde vel oppføre seg noenlunde likt for det, og iallfall ikke miste muligheter i Vista som den har i XP. Har en gammel skole pc med xp pro på som jeg også har testet det med, å det funket heller ikke. Men sikkert bare noe jeg har glømt så skal prøve meg fram å se hva jeg får til!!! Takk for at du prøvde å hjelpe i vært fall Lenke til kommentar
andriesa Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Synd det ikke funket for deg. Jeg hadde aldri gjort dette før, og brukte bare bruksanvisningen i din første melding, og det virket med en gang. Riktignok la jeg til å begynne med ikke merke til at det var i orden, fordi jeg trodde effekten skulle få samme navn som filen, altså Bluescreen, og lette forgjeves etetr den. Men jeg oppdaget jo snart at det var navnet som var angitt i koden, altså Comp A add B, som dukker opp i listen over overganger.Jeg har XP og du Vista, men Movie Maker burde vel oppføre seg noenlunde likt for det, og iallfall ikke miste muligheter i Vista som den har i XP. Har en gammel skole pc med xp pro på som jeg også har testet det med, å det funket heller ikke. Men sikkert bare noe jeg har glømt så skal prøve meg fram å se hva jeg får til!!! Takk for at du prøvde å hjelpe i vært fall Fant en ny kode etter å ha googlet litt, Å no fungerer alt som det skal takker være god hjelp i fra *Rocambole2* tråden kan stenges no!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå